ماجرای لغو کنسرت سیروان خسروی



در دو روز گذشته لغو کنسرت سیروان خسروی در قزوین حاشیه‌های بسیاری ایجاد کرده است. این خواننده مطرح پاپ قرار بود روز دوشنبه ۱۷ تیرماه یعنی پریروز در سالن «۲۹ فروردین» شهر قزوین روی صحنه برود. اما چند ساعت پیش از برگزاری کنسرت در پستی اینستاگرامی تصویر یک نامه را منتشر کرد و نوشت: «متاسفم! کنسرت امروز قزوین لغو شد. دوستان عزیز قزوینی به‌زودی در مورد نحوه بازگشت هزینه بلیت‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.» در نامه‌ای که خسروی تصویرش را منتشر کرده بود، متنی با امضای «مصطفی عبادی» رئیس انجمن موسیقی استان قزوین نوشته شده که در آن از لغو کنسرت به رغم دریافت «همه مجوزها» به دستور مستقیم ریاست عقیدتی و سیاسی ارتش قزوین خبر داده است. این نامه در تاریخ ۱۷ تیرماه از سوی انجمن موسیقی به «علی مجلسی» مدیر برنامه‌های خسروی نوشته و ارسال شده است. سالن ۲۹ فروردین شهر قزوین متعلق به ارتش این استان است.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سیروان خسروی


پس از انتشار این پست اینستاگرامی و شکل‌گیری حواشی متعدد درباره علت لغو کنسرت، ارتش قزوین موضع‌گیری و علت لغو کنسرت را عدم اخذ مجوزهای لازم اعلام کرد. حجت الاسلام کربلایی رئیس عقیدتی - سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در باره «عدم اخذ مجوزهای لازم» توضیح داد: اسپانسر برگزار‌کننده کنسرت سیروان خسروی هیچ قراردادی با لشکر ۱۶ برای واگذاری سالن نداشته است.» او همچنین درباره تذکرهای پیشین به برگزارکننده کنسرت گفت: روز سه‌شنبه هفته قبل یعنی یازدهم تیرماه نیز موضوع یاد شده از طریق لشکر ۱۶ زرهی مجددا به اسپانسر کنسرت یادآوری شده بود و اعلام شده بود که با توجه به عدم ارائه مجوزهای لازم امکان واگذاری سالن میسر نیست.

این مسوول با تکذیب هرگونه شایعه درباره مخالفت ارتش با برگزاری کنسرت اعلام کرد: طی روزهای اخیر برگزاری کنسرت بهنام بانی از خوانندگان معروف کشور در این سالن نشان‌دهنده این است که ما مخالفتی با اصل برگزاری کنسرت نداشته‌ایم. با وجود این اظهار نظرها، ناهمخوانی توضیحات مسوول عقیدتی-سیاسی لشکر ۱۶ زرهی قزوین و نامه رئیس انجمن موسیقی قزوین درباره دریافت مجوزها عجیب است. همچنان که گفته شد رئیس انجمن موسیقی در نامه خود به مدیر برنامه‌های خسروی بر دریافت همه مجوزها تاکید داشته و در مقابل ارتش قزوین دلیل لغو را عدم دریافت مجوز بیان کرده است. با این همه به نظر می‌رسد منظور حجت‌الاسلام کربلایی از مجوز قرارداد اجاره سالن میان ارتش قزوین و اسپانسر کنسرت باشد نه الزاما مجوزهای مربوط به برگزاری کنسرت از سوی وزارت ارشاد یا نیروی انتظامی.

 

 روزنامه دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------