جنجال ناصر محمد خانی در سینما



اخبار,اخبار امروزفرهنگی وهنری,فیلم یادم تورافراموش

 از زمان پخش فیلم «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی‌عطشانی در جشنواره فجر سی و پنجم در سال ۹۵ منتقدان زیادی بر شباهت‌های آن با زندگی تراژیک یکی از ملی‌پوشان سابق اشاره داشتند. هر چند این شباهت، شاید به این امید که بتواند موجب استقبال بیشتر مخاطبان شود، در آن زمان از سوی سازندگان تکذیب نشد، اما به تازگی دردسرهایی را برای اکران آن فراهم کرده است.

ناصر محمدخانی، فوتبالیستی که چند سال ماجرای قتل همسرش یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی را شکل داده بود هفته گذشته به حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی و محسن امیر یوسفی، رئیس شورای صنفی نمایش نامه نوشت و خواستار توقیف و جلوگیری از نمایش فیلم «یادم تو را فراموش» شد. بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس در این نامه متذکر شده است که ازاین‌پس اجازه سوءاستفاده از حوادث تراژیک و ناخودآگاه زندگی‌اش را به سینمای ایران نخواهد داد. در بخشی از این نامه آمده است: «این‌جانب ناصر محمدخانی از فیلم «یادم تو را فراموش» کار علی عطشانی شکایت دارم و ازآنجاکه این فیلم اشارات مستقیمی به شخصیت و حوادث تراژیک زندگی من دارد و اجحاف بسیاری در شخصیت من روا داشته و در شرف اکران است، خواهشمندم با دستورات لازمه جلوی اکران این فیلم را بگیرید.» اعتراضی که با واکنش سخنگوی شورای صنفی نمایش و کارگردان فیلم مواجه شده است.

به گزارش «ایسنا» غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش هم درباره شکایت طرح شده از فیلم «یادم تو را فراموش» و درخواست برای جلوگیری از اکرانش گفت:‌ جلوگیری از اکران یک فیلم به هر دلیلی از طریق سازمان سینمایی که متولی صدور پروانه نمایش است می‌تواند اتفاق بیفتد و ارتباطی با شورای صنفی ندارد. غلامرضا فرجی درباره نامه‌ای که از سوی ناصر محمدخانی به محسن امیریوسفی به‌عنوان رئیس شورای صنفی نمایش نوشته شده، گفت: ضمن احترام به حق شکایت آقای محمدخانی پیرامون فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش»، باید تاکید شود که شورای صنفی نمایش حسب نظام‌نامه اکران نمی‌تواند از ثبت قرارداد فیلمی که دارای پروانه نمایش است جلوگیری کند، هرچند تا الان قراردادی برای این فیلم به ثبت نرسیده است. وی یادآور شد:‌ جلوگیری از اکران هر فیلمی بنا به هر دلیل قضایی یا موارد دیگر، از طریق سازمان سینمایی که متولی صدور پروانه نمایش است اقدام می‌شود و شورای صنفی نمایش ارتباطی با این موضوع ندارد.

همچنین علی عطشانی، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «یادم تو را فراموش» درباره این نامه و تقاضای ناصر محمدخانی گفت: هنوز صحت و سقم این نامه برای من ثابت نشده و آنچه شنیدم و دیدم همان چیزی است که در رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی منتشر شده و هنوز نامه اصلی ایشان را ندیده‌ام. وی ادامه داد: با فرض وجود چنین نامه‌ای نیز باید بگویم که فیلم یادم تو را فراموش و داستان آن هیچ ارتباطی به زندگی و ماجراهایی که برای ناصر محمدخانی رخ داده ندارد و تمام شخصیت‌های فیلم کاملا متفاوت هستند. مثلا شخصیت اصلی فیلم ما فرزند ندارد، درحالی‌که ناصر محمدخانی در زندگی واقعی فرزند دارد و کاراکتر اصلی فیلم کاملا متفاوت است و هیچ ارتباطی به زندگی ناصر محمدخانی ندارد. عطشانی افزود: اینکه هرکدام از مخاطبان بعد از دیدن هر فیلمی بگویند که مثلا بخشی از داستان فیلم شبیه زندگی آنهاست، امری طبیعی است اما اینکه بخواهیم به دلیل بعضی شباهت‌های کوچک خواستار عدم نمایش یک فیلم شویم، درست نبوده و در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

عطشانی ادامه داد: برای ما تنها مرجع و نهادی که برای نمایش و اکران یک فیلم یا عدم اکران آن به رسمیت شناخته می‌شود سازمان سینمایی است و تا زمانی که سازمان سینمایی امری را رسما به ما اعلام نکند، ما به فضاسازی‌های برخی کانال‌های تلگرامی اهمیتی نمی‌دهیم. عطشانی درباره برنامه اکران این فیلم گفت: تلاش داریم تا پایان تابستان فیلم یادم تو را فراموش را اکران کنیم و پخش آن با شرکت رسانه‌ فیلم‌سازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی است. «یادم تو را فراموش» محصول سال ۱۳۹۴ است و در آن بازیگرانی چون میترا حجار، حسین یاری، آتیلا پسیانی، ماه چهره خلیلی، رضا ناجی، خشایار راد، غزل یگانه، بیتا عطشانی و مازیار فلاحی ایفای نقش کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------