«بینوایان» نماینده فرانسه در اسکار ۲۰۲۰



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,بینوایان
سینمای فرانسه فیلم «بینوایان» را که در جشنواره کن به نمایش در آمده بود، به اسکار ۲۰۲۰ فرستاد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، درام سیاسی «بینوایان» به کارگردانی لاج لی که جایزه ویژه هیئت داوران را در جشنواره فیلم کن دریافت کرد، توسط انجمن اسکار فرانسه برای بخش بین المللی آکادمی اسکار انتخاب شد.

در یکی از سال‌های پر رقابت سینمای فرانسه، فیلم سینمایی «بینوایان» برای رسیدن به این عنوان فیلم «پرتره یک زن روی آتش» که جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن را دریافت کرده بود، به همراه فیلم سینمایی «پروکسیما» که در بخش رقابتی جشنواره تورنتو حضور داشت و جایزه دریافت کرد را شکست داد. در این فیلم اوا گرین فضانوردی است که برای یک ماموریت حاضر می‌شود.

فیلم سینمایی «بینوایان» که توسط آمازون برای آمریکا خریداری شده بود، نظرات درخشانی را در جشنواره کن دریافت کرد. این فیلم برای نخستین بار در آمریکا در جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده شد و در آینده نیز در جشنواره فیلم‌های فرانسوی لس آنجلس در ۲۳ سپتامبر نمایش داده خواهد شد. این فیلم با الهام گرفتن از یک فیلم کوتاه محصول سال ۲۰۱۷ است.

کشور فرانسه از رکوردداران بخش بین المللی اسکار است. فیلم‌های نماینده این کشور تا کنون ۴۰ نامزدی اسکار داشته و تا کنون یازده جایزه دریافت کرده اند. رکورد دریافت بیشترین جایزه در دست ایتالیا با نامزدی در ۱۴ بخش است.

آخرین نامزدی فرانسه در اسکار مربوط به سال ۲۰۱۵ است و آخرین باری که فیلم‌های فرانسوی توانستند جایزه اسکار را به خانه ببرند، به ۲۵ سال پیش باز می‌گردد. نود و دومین دوره جوایز اسکار در تاریخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن) برگزار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------