«در انتظار بربرها» فیلم جدید «جانی دپ» بر پرده سینماها



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,درانتظاربربره
«در انتظار بربرها» ساخته «سیرو گوئرا» تازه‌ترین فیلم جانی دپ است که این روزها درسینماهای دنیا اکران می‌شود.

به گزارش پانا،  جانی دپ در این فیلم نقش افسر سرد و بی‌رحمی را بازی می‌کند که به گفته کارگردان گرچه داستان آن در یک پاسگاه دور مرزی در دل صحرا اتفاق می‌افتد، به دنیای امروز ما کاملا مرتبط است.

«در انتظار بربرها» (Waiting For The Barbarians) بر اساس داستانی به همین نام نوشته «جان ماکسول کوتسی» نویسنده معروف اهل آفریقای جنوبی ساخته شده است. کوتسی علاوه بر جایزه نوبل ادبیات، دو دوره برنده جایزه ادبی «من بوکر» شده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,درانتظاربربره

در روند تبدیل داستان به فیلمنامه برخی عناصر ضروری رمان از بین رفته است که تنها مخاطبانی که رمان را خوانده باشند در تماشای فیلم متوجه این تفاوت‌ها می‌شوند.

جانی دپ، مارک رایلنس، رابرت پتینسن و گرتا اسکاچی بازیگران اصلی فیلم هستند که نخستین بار یک ماه پیش در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد.

«سیرو گوئرا» کارگردان کلمبیایی، که دو فیلم پیشین او «آغوش مار» (Embrace of the Serpent) و «پرندگان گذرگاه» (Birds of Passage) مورد توجه و تحسین بین‌المللی قرار گرفته است، در آثار خود چشم‌اندازی تازه به تاریخ آمریکای لاتین می‌گشاید، که تا امروز کمتر بر پرده سینماها دیده شده است. «در انتظار بربرها» نخستین فیلم انگلیسی‌زبان این فیلمساز در همان مسیر است که با انتخاب هوشمندانه گروه بازیگرانش داستانی درباره مستعمرات، تبعیض و ظلم جوامع استعمارگر را به تصویر می‌کشد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,درانتظاربربره


داستان «در انتظار بربرها» در یک مستعمره‌ دورافتاده در مرز یک امپراتوری بی‌نام روی می‌دهد. قاضی دادگاه بخش و مدیر این مستعمره مرزی (رایلنس) به دنبال یک بازنشستگی آسان است. او و همکارانش در این شهر به آرامی و به‌صورت مسالمت‌آمیز با بومیان آزاد که به آن‌ها «بربر گفته» می‌شود زندگی می‌کنند؛ اما با آمدن سرهنگ جول (دپ) آرامش مستعمره به هم می‌ریزد. وظیفه سرهنگ گزارش فعالیت‌های بربرها و وضعیت امنیتی در مرز است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------