شخصیت واقعی گرگ وال استریت: غرامت بدهید



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری, لئوناردو دی‌کاپریو
فردی که زندگی‌اش دستمایه ساخته شدن فیلم «گرگ وال استریت» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی شده بود، تقاضای غرامت ۳۰۰ میلیون دلاری از کمپانی سازنده فیلم کرد.

به گزارش بهار،  مارتین اسکورسیزی بوده و لئوناردو دی‌کاپریو نقش وی را بازی کرد، گفت پنج‌شنبه دادخواستی به دادگاه ارایه کرده و در آن اعلام کرده که تهیه‌کنندگان فیلم کلاهبرداری به مراتب بدتری نسبت به وی کرده‌اند.

 

بلفورت درخواست غرامت ۳۰۰ میلیون دلاری در دادگاه عالی لس‌آنجلس علیه کمپانی «رِد گرانیت پیکچرز» و «رضا عزیز» مدیرعامل آن طرح کرده است. وی گفت هیچ تصویری نداشت که سرمایه این فیلم با میلیون‌ها دلار سرقت شده از مالزی تامین می‌شود.عزیز در حال حاضر به اتهام اختلاس ۲۴۸ میلیون دلاری از صندوق توسعه دولتی مالزی با اتهام فساد روبه‌روست.

 

نجیب رزاق ناپدری وی به دلیل اتهام سرقت ۴.۵ میلیارد دلاری از این صندوق از پست نخست وزیری برکنار شد.بلفورت که اوایل دهه ۱۹۹۰ به دلیل اختلاس ۲۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌های سرمایه گذارنش سرانجام ۲۲ ماه در زندان سر کرد، ادعا کرده رسوایی صندوق سرمایه‌گذاری مالزی، بر داستان زندگی وی سایه انداخته است. وی امتیاز استفاده از خاطراتش را به کمپانی «رد گرانیت» فروخته است و حالا در شکایت خود ادعا کرده پس از رسوایی صندوق سرمایه مالزی این شرکت دیگر قادر نیست تا برای ساخت ادامه فیلم سرمایه‌گذاری و از این حقوق استفاده کند.وی ادعا کرده اگر از منابع ناپاک مالی این کمپانی خبر داشت هرگز امتیاز استفاده از کتابش را به آنها نمی‌فروخت.

 

اما چندی پیش وی گفته بود بعد از اینکه این کمپانی یک مهمانی نهار چند میلیون دلاری در کن برگزار کرد، دریافت که پول آنها دزدی است.وزارت دادگستری آمریکا از سال ۲۰۱۶ این شرکت را برای استفاده از پول دزدی و پول شویی به دادگاه برده و تلاش کرده تا بخشی از سرمایه ۳۹۲ میلیون دلاری برای ساخته شدن فیلم «گرگ وال استریت» را پس بگیرد.وکیل کمپانی اما بلفورت را فردی ناشایست خوانده و گفته سال ۲۰۱۷ دولت اعلام کرد بلفورت تا آن زمان تنها ۱۲.۸ میلیون دلار از پول سرمایه‌گذاران را پس داده در صورتی که دادگاه او را ملزم به پرداخت ۱۱۰ میلیون دلار کرده بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------