آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

بازیگری با دوپینگ ژن خوب!



از میان بازیگرانی که به واسطه شهرت و نام پدرشان در عرصه بازیگری، توانسته‌اند مسیر همواری برای ورود به این عرصه داشته باشند، بعضی توانایی عجیبی در بازیگری از خود نشان نداده‌ اما همچنان در این عرصه ماندگار شده‌اند، بعضی هم موفق شده‌اند مستقل از نام پدر در آثار مختلف بازی کنند و به عنوان یک بازیگر مستقل شناخته شوند. یکی از جدیدترین شخصیت‌هایی که به واسطه نام خانوادگی پرآوازه‌اش شناخته می‌شود و به تازگی وارد عرصه بازیگری شده، بهروز پرستویی فرزند پرویز پرستویی‌ است که سریال «هم‌گناه» را در حال توزیع دارد. در یک ماه اخیر، به جز بهروز پرستویی، دو آقازاده دیگر هم در آثار سینما، تلویزیون و نمایش خانگی حضور داشته‌اند. به بهانه حضور پرستویی کوچک در سریال «هم‌گناه»، درباره این سه بازیگر نوشته‌ایم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بازیگری با دوپینگ ژن خوب

بهروز پرستویی

هم‌گناه

بهروز پرستویی در اولین حضور در عرصه بازیگری، نقش جالبی را بازی کرده. او در سریال «هم‌گناه» ساخته مصطفی کیایی، نقش جوانی پدرش پرویز پرستویی را بازی می‌کند. بهروز پرستویی از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به پدر خود دارد و این موضوع می‌تواند در باورپذیر شدن سریال تاثیر مهمی داشته باشد، بنابراین انتخاب او برای بازی در چنین نقشی کاملا توجیه دارد و هیچ کس بهتر از او نمی‌تواند نقش پدرش را ایفا کند. او پیش از «هم‌گناه» در دوره کودکی، در نقشی بسیار کوتاه در فیلم «آژانس شیشه‌ای» نقش فرزند «حاج‌کاظم» را بازی کرده و «هم‌گناه» اولین تجربه جدی او در زمینه بازیگری محسوب می‌شود. اولین سکانسی که در قسمت اول سریال از او دیدیم، سکانس دعوای «فریبرز» با برادر همسرش بود. هنوز قضاوت درباره کار بهروز پرستویی کمی زود است، اما بازی او در این سکانس مهم که باید خشم و تشویش را نشان می‌داد، چندان باورپذیر از آب در نیامده و فعلا نمی‌توان گفت استعداد پدر به پسر ارث رسیده است. بهروز پرستویی در طول تقریبا چهار دهه فعالیت پدر در سینما و تلویزیون هرگز وارد عرصه بازیگری نشده، بنابراین ظاهراً علاقه خاصی به بازیگری ندارد و بعید به نظر می‌رسد که او از این پس تصمیم جدی برای ادامه فعالیت در این عرصه داشته باشد، اما به واسطه شباهت ظاهری، شاید باز هم او را در نقش فرزند یا جوانی‌ پدر ببینیم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بازیگری با دوپینگ ژن خوب

دارا حیایی

از سرنوشت

دارا حیایی فرزند امین حیایی، اولین بار با فیلم «شعله‌ور» قدم به دنیای بازیگری گذاشت.‌ حضور او هم در این فیلم مانند بهروز پرستویی توجیه داشت. او در این اثر نقش فرزند شخصیت اصلی فیلم با بازی امین حیایی را ایفا می‌کرد. چون این دو در دنیای خارج از قصه هم پدر و فرزند هستند، رابطه آن‌ها یا احساسات‌شان واقعی‌تر به نظر می‌رسید و علت انتخاب دارا حیایی از سوی حمید نعمت‌ا... همین بوده. او در اولین تجربه خود توانست ثابت کند از توانایی‌ پدر در بازیگری بهره برده، اما شاید چون همبازی پدرش بود، به عنوان یک بازیگر مستقل به چشم نیامد، تا این که با سریال «از سرنوشت» دیده شد. دارا حیایی در این مجموعه به خوبی توانست نقش جوانی «هاشم» را که در فصل اول پیش‌زمینه‌ داشتیم، بازی کند و نظر مخاطبان را جلب کرد. هرچند که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی میان او و پدرش دیده نمی‌شود، اما تُن صدا و طرز ادای کلماتش، یاد امین حیایی را تداعی می‌کند و باتوجه به کلیت بازی‌اش می‌توان گفت تا حد زیادی تحت تأثیر پدرش است. همبازی نبودن دارا حیایی با پدرش در اولین حضور در تلویزیون، به دیده شدن او به عنوان یک بازیگر مستقل کمک زیادی کرده. دارا حیایی کلاس‌های بازیگری را پی گرفته و بعد از «شعله‌ور» بازی در «از سرنوشت» را پذیرفته، بنابراین تصمیم او برای ادامه حضور در این عرصه جدی است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بازیگری با دوپینگ ژن خوب

سام قریبیان

خروج

برخلاف بهروز پرستویی و دارا حیایی که در ابتدای راه هستند، سام قریبیان سابقه طولانی‌تری در عرصه بازیگری دارد. او اولین بار در دوره نوجوانی بازیگری را تجربه کرد و تا به حال در فیلم‌های سینمایی مختلفی بازی کرده. قریبیان فیلم نامه «گناهکاران» را به کارگردانی پدرش نوشته و با تهیه‌کنندگی پدر، کارگردانی «360 درجه» را هم بر عهده داشته است. سریال نمایش خانگی «عالیجناب» و فیلم «دختر خداحافظی» دیگر آثار سام قریبیان در زمینه کارگردانی هستند که رد و نشانی از نام پدرش در آن وجود ندارد. آخرین تجربه کارگردانی سام مربوط به فیلم «دختر خداحافظی» است که خبری از آماده شدن آن برای اکران عمومی نیست و بر سر مالکیت فیلم نامه آن بین افشین هاشمی و او اختلافاتی هم وجود داشت. سام قریبیان آخرین بار در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «خروج» دوباره در کنار پدرش دیده شد، اما در این اثر نقش فرزند او را بازی نمی‌کرد. کاراکتر سام قریبیان در این فیلم، با دیگر شخصیت‌های کهن‌سال فیلم متفاوت است و در این فیلم بازی قابل قبولی دارد. این بازیگر پس از گذشت سال‌ها از فعالیت در سینما، هنوز که هنوز است نتوانسته آن چنان که باید به عنوان یک کارگردان یا بازیگر مطرح در سینما و تلویزیون، برای خود اعتبار جدی دست‌وپا کند و خودش را به طور کامل از زیر سایه نام پدرش خارج کند.

 

 روزنامه خراسان

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------