سیدجواد هاشمی: گول خورديم!



اخبار,اخبار فرهنگی,سیدجواد هاشمی

 

اخبار فرهنگی و هنری - سیدجواد هاشمی: گول خورديم!

سيدجواد هاشمي که به‌عنوان مجري‌طرح پروژه «يار دوازدهم»، هنرمندان را براي اين سفر جمع کرده بود، حالا وقتي در برابر پرسشي درباره اسپانسر اين سفر قرار مي‌گيرد، مي‌گويد با بودجه شخصي همه را به برزيل برده و گول اسپانسر قبلي را خورده است

سيدجواد هاشمي که مديريت پروژه موسوم به اعزام هنرمندان حامي تيم ملي به برزيل را برعهده داشت، عکس انداختن با مردم را حمايت فرهنگي هنرمندان از تيم ملي مي‌داند و اين‌بار در برابر پرسش‌هايي درباره ابهام اين سفر توريستي مي‌گويد: «گول خورديم»!


بالاخره سفر سياحتي و توريستي گروهي از هنرمندان سينما و تلويزيون به برزيل به پايان رسيد و آن‌ها که قرار بود يار دوازدهم تيم ملي باشند، حجم قابل توجهي از حواشي را به رسانه‌ها کشيدند.اما حالا گويا ماجرا به فاز جديدي وارد شده است؛ سيدجواد هاشمي که به‌عنوان مجري‌طرح پروژه «يار دوازدهم»، هنرمندان را براي اين سفر جمع کرده بود، حالا وقتي در برابر پرسشي درباره اسپانسر اين سفر قرار مي‌گيرد، مي‌گويد با بودجه شخصي همه را به برزيل برده و گول اسپانسر قبلي را خورده است: «من خانه‌ام را فروختم و با پول شخصي‌ام يک‌سري هنرمند را به برزيل بردم تا کاري را که دوست داشتم انجام بدهم».


بعد از اين سخنان، گزارشگر تلويزيون که با او گفت‌وگو مي‌کرد، درباره‌ي اين‌که «اسپانسر اول چه شد؟»، احتمالا با توجه به سخنان هاشمي، نريشن‌وار اينگونه بيان کرد: «اسپانسر کلاهبردار درآمد و قصه‌هاي هزار و يک شب دارد» و هاشمي هم ادامه داد: «واقعا گول خورديم»!
اما نکته بسيار جالب توجه ماجرا، تفاوت اين سخنان هاشمي با مدير توليد پروژه‌ و يکي از مديران آژانس مسافرتي «تعطيلات رويايي» است که گفته مي‌شد اسپانسر هنرمندان در سفر به برزيل است و اين‌روزها به دليل تخلف، فعاليتش تعليق شده است.


همان زمان که عکس‌هاي هنرمندان در خيابان‌هاي برزيل در شبکه‌هاي اجتماعي پخش مي‌شد، «ايرج طايفه» (مدير توليد پروژه) به ايسنا گفت که «اسپانسر اول ديگر در پروژه حضور ندارد و الان آژانس مسافرتي "تعطيلات رويايي” و سرمايه‌گذار شخصي اسپانسر پروژه هستند».
«شرفي» مدير تور جام جهاني برزيل در آژانس مسافرتي يادشده هم اين قرارداد را تاييد کرد اما جزئياتي از آن منتشر نشد.


البته در اين ميان، سخنان «هومن طالبي» هم به‌عنوان اسپانسر اول پروژه جالب است که مي‌گويد مي‌خواهد از سيدجواد هاشمي شکايت کند: «...هاشمي بعد از اين کار خود را با هنرمندان همراه کرد و در انتهاي کار زماني که دوستان قرار بود به جام جهاني اعزام شوند، با اعلام انصراف من، خودش همراه آژانس «تعطيلات رويايي» هنرمندان را به جام جهاني برد. در حالي که ورزشکاران و جانبازاني هم که قرار بود در اين کاروان همراه هنرمندان باشند، برده نشدند. ما تا روز چهارشنبه با آقاي هاشمي در تماس بوديم و مشکلي وجود نداشت اما يک بامداد پنجشنبه با همه بازيگران تماس مي‌گيرند که براي دريافت مدارک خود به آژانس مراجعه کنيد... محمدرضا گلزار و محمدحسين لطيفي و تعدادي از هنرمندان از اين پروژه به‌دليل همين موضوع کناره‌گيري کردند».


اما حاشيه ديگر سفر هنرمندان به برزيل نوع حضور پوشش‌هاي آن‌ها بود که خيلي سر و صدا به پا کرد. هاشمي بدون توجه به پاسخ منتشرشده ازسوي يکي از همسفرانش در اين‌باره، همچنين درباره عکس‌هاي منتشرشده از هنرمندان با شلوارک مي‌گويد: «بعضي‌ها با شلوارک فوتبال بازي کردند، چون شرت ورزشي دنبال خودشان نياورده بودند و بعدش هم آمدند کنار درختي به صورت خودماني عکس انداختند. بعدش هم يک شيرپاک‌خورده‌اي اين عکس‌ را روي اينترنت گذاشت».


او البته درباره عکسي از محمدرضا شريفي‌نيا و نرگس محمدي که در فضاي مجازي منتشر و حاشيه ساز شده است، گفت: «بايد از خودشان خبر بگيريد. ساعاتي از روز، بچه‌ها در اختيار خودشان بودند و نمي‌توانستيم دنبال اين‌ها برويم و ببينيم کجا مي‌روند. يا ساعاتي خواب بودند و نمي‌توانستم در اتاق را بزنم ببينيم چه کسي خواب است و چه کسي بيدار».


سيدجواد هاشمي که بسياري او را به عنوان يک بازيگر موجه مي‌شناسند، در برابر اين پرسش که «حمايت از تيم ملي چگونه انجام شد و آيا جلسه‌اي با بچه‌هاي تيم ملي داشتيد؟» در اين‌باره پاسخ داد: «ما آنجا بچه‌هاي تيم ملي را مي‌ديديم، چون هم‌هتل‌ بوديم اما جلسه‌اي نه. آخر حمايت يعني چه؟ در جام جهاني برزيل، هنرمندان بيش از 100 هزار عکس با مردم از سراسر دنيا گرفتند. حمايت به چه معناست؟ من مي‌خواهم بگويم به ما اصلا احترام گذاشته نشد».

اخبار فرهنگی و هنری - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------