خواستگاری‌های به یادماندنی در تلویزیون



سریال های ماه رمضان , خواستگاری

خواستگاری‌های به یادماندنی در تلویزیون

«دروازه بهشت» سریالی است که امسال ماه رمضان روی آنتن شبکه 5 می‌رود. سال گذشته این شبکه با سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» نتوانست خیلی در ماه‌رمضان رونق بگیرد. البته 2 سال قبل از آن، با «سه دنگ، سه دنگ» و «نون و ریحون» اوقات خوشی را برای مخاطبانش تدارک دید. امسال این شبکه با «دروازه بهشت» آمده؛ سریالی که هم طنز است و هم نیست!

شناسنامه «دروازه بهشت»
مهدی صباغ‌زاده این سریال را بر اساس فیلمنامه‌ای از عباس نعمتی در 26 قسمت ساخته است. «دروازه بهشت» اولین تجربه ساخت سریال مهدی صباغ زاده است و تا به حال کارگردانی فیلم‌های سینمایی همچون «پیشنهاد 50 میلیونی»، «خانه خلوت»، «مارال»، «صبحانه ای برای دو نفر» و «خاک و آتش» را در کارنامه کاری خود دارد، ضمن اینکه مسعود ردایی تهیه‌کنندگی این سریال را بر عهده دارد. اکبر عبدی، مجید مظفری، شهره لرستانی، لاله اسکندری، مریم امیرجلالی، زهیر یاری، رامتین خداپناهی، سحر آربین و سارا خویینی‌ها از بازیگران اصلی این سریال هستند.

 

  بیشتر بخوانید: بیوگرافی سحر آربین

 

سریال های ماه رمضان , خواستگاری

 

در «دروازه بهشت» چه می‌گذرد...
سریال «دروازه بهشت»، سریالی است که با یک خواستگاری وارد فاز اصلی می‌شود و اتفاقات دیگری را به دنبال خودش می‌آورد. افشین هاشمی به خواستگاری دختر دوم خانواده می‌آید و در تلاش است تا در دل خانواده خودش را جا کند، اما خب به‌شدت دست و پا چلفتی است و همین نکته باعث می‌شود تا موفقیت از او فرار کند. ماجرای خواستگاری و عواقب بعد از آن و ماجراهای رنگارنگ، دستمایه این سریال است.

 

زهیر یاری و نقشی جالب در «دروازه بهشت»
علیه افشین هاشمی توطئه کرده ام!
زهیر یاری یکی از بازیگران اصلی سریال «دروازه بهشت» است و در نقش داماد خانواده ظاهر شده. او در مورد حال و هوای این سریال و نقشش به ایده‌آل می‌گوید: «‌دروازه بهشت» داستان نیمه طنزی دارد. از این جهت می‌گویم نیمه طنز، چون اصرار و اولویت اول آن خنداندن مردم نیست، اما لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند این لحظه‌های خوش و خنده الزاما به معنای قهقه نیست. همچنین بافت این سریال به شدت خانوادگی است. مجید مظفری در نقش پدر خانواده ظاهر شده است، شهره لرستانی مادر این قصه است. این خانواده 2 دختر دارند که یکی از آنها نامزد من است و دیگری دختری است که افشین هاشمی به خواستگاری اش می‌آید.

 

در جریان این خواستگاری اتفاق‌هایی می‌افتد که داستان سریال ما را روایت می‌کند. یکی از این اتفاقات دست‌وپا چلفتی بودن افشین هاشمی است و توطئه‌هایی که من به عنوان باجناق آینده علیه‌اش انجام می‌دهم. افراد دیگر هم با داستانک‌های دیگری درگیر می‌شوند و سریال ادامه پیدا می‌کند.» او در ادامه توضیح می‌دهد: «در مورد نقش خودم در این سریال باید بگویم سعی کردم خیلی او را تلخ و سیاه جلوه ندهم بلکه تا اندازه‌ای جلو رفتم که برای مخاطبان ملموس باشد و حتی برای به وجود آوردن لحظات شیرین هم تلاش کردم. البته این کار برای این نبود که مردم با این کاراکتر همذات‌پنداری کنند، فقط دوست نداشتم نقش خارج از ذهن باشد و دلم نمی‌خواست وقیح از آب در بیاید.» زهیر یاری از تجربه بازی در یک سریال مناسبتی هم می‌گوید: «به هر حال نام مناسبتی که روی اثری گذاشته شود، حتی اگر کار با فاصله زمانی زیادی تا زمان پخش شروع شود، ترس و اضطراب را در جان می‌اندازد. اضطرابی که هیچ وقت از بین نمی‌رود. حداقل تا زمانی که نام مناسبتی روی آن بنشیند.»

 

خواستگاری‌های به یاد ماندنی فیلم‌ها و سریال‌ها کدام بودند؟

 

وقتی کلاه قرمزی و پسرخاله، دایی آقای مجری شدند!
خواستگاری یکی از بهانه‌هایی است که همیشه رنگ و بوی خاصی به فیلم‌ها و سریال‌ها می‌دهد. خارجی و ایرانی هم ندارد و به نظر می‌رسد که بیشتر سازندگان فیلم‌های تجاری و سریال‌های پربیننده به این بهانه علاقه‌مند هستند. یکی از ماندگار ترین خواستگاری‌ها در بین فیلم‌های ایرانی به فیلم «کلاه قرمزی» برمی‌گردد. همان خواستگاری معروف که کلاه قرمزی و پسرخاله روی هم سوار شدند و در نقش دایی آقای مجری سر از مراسم خواستگاری درآوردند تا از فاطمه معتمدآریا برای ایرج طهماسب خواستگاری کنند یا در سریال خارجی «آشنایی با مادر» که کل سریال بر مبنای همین ماجرای خواستگاری بود.

 

تد موزبی برای بچه‌هایش تعریف می‌کند که چطور مادرشان را دیده و از او خواستگاری کرده است. چند قسمتی هم از سریال «زنان خانه دار افسرده»به خواستگاری مایک از سوزی می‌گذرد یا در فیلمی با عنوان «درخواست» با بازی رایان رینولدز و ساندرا بولاک، داستان قصه یک مدیر انتشارات با دیسیپلین است که برای جلوگیری از اخراجش از ایالات‌متحده تن به یک ازدواج سوری می‌دهد.

 

کاور فیلم ساندرا بلاک به عنوان کاراکتر زن، فیلم را به تصویر کشیده است که زانو زده و از رایان رینولدز تقاضای ازدواج می‌کند! در فیلم‌های «من ترانه پانزده سال دارم» به کارگردانی رسول صدرعاملی و «اینجا بدون من» به کارگردانی بهرام توکلی هم مراسم خواستگاری دیده می‌شد. یک خواستگاری دیگر هم در ذهن مخاطبان سینما به یادگار مانده است که آن مراسم خواستگاری آتیلا پسیانی از نیکی کریمی در فیلم «دو زن» به کارگردانی تهمینه میلانی است.

 

«آقای هالو» داریوش مهرجویی هم یکی دیگر از فیلم‌هایی است که محوریت خواستگاری دارد. آقای هالو از شهرستان عازم تهران می‌شود که همسری مناسب برای خودش اختیار کند. او چمدانش در میانه راه دزدیده و وارد داستان‌های تازه ای می‌شود. همین‌طور که بگردیم فیلم‌ها و سریال‌های زیادی به ذهنمان می‌رسد که گوشه ای از داستان آن به مراسم خواستگاری و عروسی پیوند خورده است.

منبع:qudsonline.ir

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------