آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

چهره های متجاوز به عنف



چهره های متجاوز به عنف

36 سال از وقتی که رومن پولانسکی، کارگردان مشهور، بخاطر بیهوش کردن، تجاوز به عنف و لواط با دختر 13 ساله ای به نام سامانتا گیلی، دستگیر شد می گذرد. سامانتا پس از سالها در کتابی نوشت که بالاخره پولانسکی را بخشیده است.

 همانطور که بسیاری از دوستان فیلمساز هالیوودی پولانسکی پس از سالها او را بخشیدند. ولی این سوال مطرح است که چرا او این بخشش عمومی را بدست آورده است در حالیکه بسیاری از چهره های متجاوز دیگر با جرم هایی سبک تر بخشیده نشده اند؟ در اینجا به چهره هایی متجاوزی اشاره می کنیم که بخشیده شده یا نشده اند.

رومن پولانسکی
فیلمساز مشهور (که در این تصویر در آغوش وودی آلن دیده می شود) فیلم های کلاسیکی همچون "Rosemary's Baby”، "Chinatown” و "The Pianist” در سال 1977 بخاطر تجاوز به دختر 13 ساله ای به نام سامانتا گیلی (بعدها "گیمر") دستگیر شد و این دختر سالها بعد کتابی در مورد آن نوشت. پولانسکی به فرانسه پناهنده شد، ولی در سال 2009 در سوئیس دستگیر شد و با مطرح شدن مجدد پرونده اش، از سوی دوستانی همچون وودی آلن، مارتین اسکورسیزی، دیوید لینچ، تیلدا سوینتون و پدرو المودوار مورد حمایت قرار گرفت. او هنوز فیلم می سازد.

تجاوز به عنف ,رومن پولانسکی


رأی: بخشیده شد.


وودی آلن
این فیلمساز پرکار در سال 1992 کانون رسوایی بزرگی قرار گرفت. همسرش میا فارو تصاویر برهنه ای از دخترش سون-یی پروین (که در سن 8 سالگی از همسر سابقش آندره پروین به فرزندی پذیرفته بود) را در آپارتمان وودی پیدا کرد و فهمید که وودی (که آن زمان 56 ساله بود) با دخترش (که آن زمان 21 ساله بود) رابطه دارد. همه چیز برای مدتی تبدیل به جهنم شد، ولی این زوج عجیب بالاخره ازدواج کردند و هنوز با هم هستند. جالب است که وودی آلن یکی از حامیان اصلی رومن پولانسکی است.

تجاوز به عنف ,وودی آلن


رأی: بخشیده شد.

راب لو
این چهره محبوب دهه هشتاد، در سال 1989 با انتشار نوار رابطه اش با دختری 16 ساله (و دختری 22 ساله) در شب کنوانسیون ملی دمکراتیک در آتلانتا خودش را به دردسر انداخت. حرفه او داشت پا می گرفت که ناگهان همه چیز افول کرد. او اخیراً گفته است که آن قضیه باعث شد او به خودش بیاید.

تجاوز به عنف ,راب لو


رأی: بخشیده شد.

کوین کلاش
این عروسک گردان در سال 2012 مجبور شد نقش خود به عنوان "المو" در "Sesame Street” را بخاطر شایعات مربوط به رابطه اش با مردان زیر سن قانونی ترک کند. اخیراً برای پنجمین بار از او شکایت شده است و این بار کوین کیادی از او شکایت کرده و گفته که او 16 سالش بوده که کلاش او را به آپارتمانش کشیده و او را مست کرده و با او رابطه برقرار کرده است.

تجاوز به عنف ,کوین کلاش


رأی: بخشیده نشد.

الیوت اسپیتزر
شهردار بدنام نیویورک در سال 2008 گرفتار رسوایی جنسی شد و باعث شد که از منصبش استعفا دهد. او در نهایت مجری تلویزیون و ستون نویس روزنامه شد.

تجاوز به عنف ,الیوت اسپیتزر


رأی: بخشیده نشد.

ارول فلین
ستاره دهه سی و چهل فیلم های اکشن در سال 1942 از اتهامات تجاوز به دو دختر زیر سن قانونی تبرئه شد، ولی وجهه او برای همیشه خراب شد.

تجاوز به عنف ,ارول فلین

 
رأی: بخشیده شد.

آنتوی وینر
سیاستمدار بدنامی که دو سال پس از رسوایی جنسی در سال 2011، اخیراً در انتخابات دمکراتیک، کاندیدای شهرداری نیویورک سیتی شده است. رسوایی او مربوط به پیامک های جنسی می شود که در دوران نامزدی اش وجهه او را خراب کرد و چون نتوانست از خودش دفاع کند، تعداد رأی هایش کاهش یافت.

تجاوز به عنف ,آنتوی وینر


رأی: بخشیده نشد.

میستر سی
این دی جی معروف در ماه گذشته گرفتار رسوایی جنسی شد و بعد از انتشار ویدئوی رسوایی اش در اینترنت مجبور شد که از کارش در شبکه رادیویی استعفا دهد.

تجاوز به عنف ,میستر سی


رأی: هنوز مشخص نیست.

کوبی براینت
این ستاره NBA در سال 2003 متهم به تجاوز جنسی به دختر 19 ساله ای در کلرادو شد. او قراردادهای تبلیغاتی اش را از دست داد و وجهه عمومی اش خراب شد. ولی وقتی از این اتهامات تبرئه شد، عذرخواهی کرد و دوباره محبوب شد.

 

تجاوز به عنف ,کوبی براینت


رأی: بخشیده شد.

جری لی لوئیس
راک استار دهه پنجاه در سال 1958 کانون خشم عمومی مردم قرار گرفت، زیرا در 22 سالگی با میرا براون، دخترخاله 13 ساله اش ازدواج کرد. در نتیجه او در لیست سیاه رادیو قرار گرفت و این قضیه حرفه اش را از بین برد. او چند بار تلاش کرد برگردد، یک بار به تالار شهرت راک اند رول دعوت شد و چند بار دیگر ازدواج کرد. اخیراً با همسر سابق پسرخاله اش، یعنی برادر کوچکتر میرا براون ازدواج کرده است.

تجاوز به عنف ,جری لی لوئیس


رأی: بخشیده شد.

مایکل جکسون
سلطان پاپ در سال 2005 به اتهام چند فقره آزار جنسی و مسموم کردن بچه های زیر سن قانونی پایش به دادگاه کشیده شد. بحث های داغی در مورد کودک آزار بودن او در گرفت و در نهایت خود جکسون بود که بدترین دشمن خودش بود.

 

تجاوز به عنف ,مایکل جکسون


رأی: به زودی مشخص می شود./برترینها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------