امین حیایی: در «آسمان من» روي لبه تيغ بودم



بازیگر حوزه های سینما ، تلویزیون و تئاتر طی 23 سال اخیر است.او در حوزه تئاتر فعالیت کمتری نسبت به عرصه تصویر داشته است ، اما همچنان در اکثر کارهای تلویزیونی و سینمایی از فعالترین بازیگرها از ابتدای حضور در این عرصه تا کنون است.

 حضور فعالانه او در برخی از دوره های زمانی مثل سال 1381 اکران شش فیلم با حضور او را ایجاد کرده است. وی همچنین در سریال های «خانه سبز»،«روزگار جوانی»،«همسایه ها»،«شمس العماره»،«کلاه پهلوی» و به تازگی «آمین» بازی کرده است.

در حال حاضر سریال«آسمان من» به کارگردانی محمدرضا آهنج با بازی حیایی باز پخش می شود. سریال «آسمان من» شامل چند اپیزود است و امین حیایی در چند اپیزود ایفای نقش کرده است. او نقش فردی فریب خورده و پیوسته به گروهک تروریستی منافقین را بازی می کند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,امین حیایی

 
 در این سریال سیر جوانی تا پیری نقش طوفان را با بازی امین حیایی می بینیم. او در حال حاضر از بازیگران فیلم سینمایی «ناردون» به کارگردانی فریدون حسن پور است. باز پخش سریال «آسمان من» و همچنین پایان سریال تازه پخش شده «آمین» فرصتی برای گفت و گوی بانی فیلم با وی شده است.

حضور پر رنگتان در هر سه عرصه با توجه به چه معیاری اتفاق می افتد؟
- برای پیوستن به نقش مهمترین مسئله برای من فیلمنامه است. همچنین بازیگران و عوامل حضور من را در کار قطعی می کنند.به نظرم فیلمنامه باید طوری نوشته شود که مخاطب نسبت به قصه کشش داشته باشد و بازیگر تنها در نحوه پرداخت آن نقش دارد.

درباره نقشتان در سریال «آسمان من» کمی توضيح دهید.
- نقش من در آسمان من یک نقش لبه تیغی است. من نقش طوفان را بازی می کردم که شخصیتش مشخص بود و باید خیلی نرم این نقش راایفا می کردم. همه سعی خود را در خصوص باور پذیری این نقش کرده ام. این نقش فردی فریب خورده را نشان می دهد.

درباره گریمتان برای ایفای نقش طوفان در سنین میانسالی بفرمایید، آیا به نظرتان گریم طبیعی است؟
-گریم متفاوتی بود و دوست داشتم البته خود کارگردان هم چنین در خواستی داشت، در نتیجه گریم را به این شکل در نظر گرفتیم.موهای سفید چندان گریم متفاوت و غیر قابل باوری نبوده و در همین حد هم گریمور به خوبی از پس آن بر آمده است.

همکاری با محمدرضا آهنج را چطور می بینید؟
- رضا آهنج به عنوان کارگردان وظیفه خودش را به خوبی انجام داده و با عوامل و بازیگران رفیق بوده است و باعث شد کار به خوبی جلو برود. آهنج با دقت و درایت خاصی پروژه را پیش برده و برای همین با خیال راحت در این پروژه همکاری کرده ام.

تا چه حد برای ایفای نقش هایتان در آثار مختلف نظراتی ارائه می دهید و تا چه حد پذیرفته می شود؟
- معمولا بیشترین سعی من به وفاداری بر متن است. در برخی مواقع هم اگر کمک به روند کار محسوب شود، نظراتی می دهم. طی چند کار اخیری که بازی کرده ام ، خوشبختانه همیشه نظرات من را پذیرفته اند. اگر هم از ایده هایم استقبال نشود ، این را می دانم که تصمیم نهایی با من نیست و تنها به عنوان یک پیشنهاد به ایده هایم نگاه می کنم و توقع پذیرفته شدن قطعی آنها را ندارم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,امین حیایی

 
درباره چگونه پیوستن به سریال «آمین» بگویید.
- بعد از حضورم در سریال «خوب ، بد زشت» به کارگردانی منوچهرهادی، پیشنهاد حضور در سریال «آمین» به من داده شد. با توجه به شناختی که نسبت به توانایی منوچهر هادی دارم بعد از خواندن فیلمنامه و پذیرفتن بازی در این سریال، کار بعد از مدتی کلید خورد.

برای حضور در نقش های طوفان و حامد از چه ظرافت هایی بهره بردید؟
- من هر کاری برای نقش بتوانم انجام می دهم و از هیچ کاری دریغ نمی کنم. سعی می کنم در قالب همان نقش باشم تا باورپذیری بیشتر شود.

اینکه نقش را به بهترین نحو بازی کنی به خیلی موارد مربوط می شود ، در نتیجه نمی توانم به همه موارد ریز و درشت دخیل در بازی اشاره کنم.

درباره حضور در سریال «آمین» و وجود دو کارگردان در کار توضیح دهید و اینکه حضور این دو چه تأثیری روی عملکرد بازیگری داشت.
- منوچهر عزیز فاز یک سریال را کارگردانی کرد و فاز دوتوسط بهرنگ توفیقی عزیز بود که هر دو کارگردان همه سعی خود را کردند که کاربه بهترین نحو صورت بگیرد. فکر می کنم خروجی سریال و بازخوردها نشان از موفقیت کلیه مجموعه بوده است. اینطور که شنیده ام قرار بر ساخت «آمین2» است.

 امیدوارم در سری دوم حمایت کامل از پروژه صورت بگیرد تا عوامل با خیال راحت و پشتوانه بتوانند کارشان را به نحو احسن جلو ببرند.

علت حضور کم رنگتان در تئاتر را هم صحبت کنید.
-  اتفاقا به تازگی اجرای تئاتر «غرب واقعی» به کارگردانی آقای داریوش مهرجویی را به پایان رساندم. نه از حضور در تئاتر پرهیز نمی کنم .

 معتقدم برای حضور در تئاتر نیاز به فرصت و تمرکز بالایی است و اگر کارها تداخل پیدا نکند و من هم از متن نمایش راضی باشم ، حتما در نمایش ها حضور پیدا می کنم.

همانطور که شروع من از تئاتر بوده، همچنان هم علاقه زیادی به اجرای تئاتر دارم. خوشبختانه نمایش «غرب واقعی» بااستقبال خوبی رو به رو شده و از حضور در این نمایش خوشحال هستم.

در حوزه سینما چه کاری را آماده اکران دارید؟
- سینمایی چند کار را آماده اکران دارم. در حال حاضر به دلیل بازی در فیلم سینمایی در حال ساخت «ناردون» به کارگردانی فریدون حسن پور در شهر های شمال هستیم. در این فیلم مهران غفوریان هم بازی می کند. این فیلم سینمایی احتمالا برای جشنواره امسال اکران خواهد شد.

علاوه بر این، فیلم «انتهای خیابان مهر» به کارگردانی آقای قدکچیان آماده اکران برای جشنواره دارم.همچنین فیلم «سه بیگانه» به کارگردانی مهدی مظلومی و فیلم «مروارید های خلیج فارس»  کاری از آقای حسین قاسمی جامی را دارم.

دو فیلم سینمایی دیگر هم  آماده دارم که از وضعیت اکران و مراحل تولیدش خبر ندارم ، اما قرار بر اکران آن ها هم بوده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,امین حیایی

 
همکارهای شما همیشه از همکاری با شما به نیکی یاد می کنند ، علت را در چه می بینید؟
- دوستان لطف دارند ، ولی واقعا کاری موفق خواهد بود که تایم و محتوای درستی داشته باشد. اثر هنری نباید به دنبال دیده شدن باشد. من هم به عنوان بازیگر به دنبال دیده شدن نبوده ام و سعی کردم در هر زمان که لازم است به کار کمک کنم.

 معتقدم زمانی بازی من دیده می شود که سایر بازیگران نیز به خوبی هنرشان را نشان دهند. اگر همه چیز سر جای خود قرار داشته باشد، مطمئنا کار موفق خواهد شد و نتیجه می گیریم.

درباره موسسه هنری که به همراه نیلوفر خوش خلق و هادی ساعی در حال راه اندازیست ، کمی توضیح دهید.
- موسسه فرهنگی هنری هنر گستر که چند منظوره است و امیدواریم که این موسسه با فیلمسازی و کلاس های بازیگری کار خودش را به درستی شروع خواهد کرد.

همکاری با روزبه معینی که هم بازی می کنند و هم مدیر برنامه های شما هستند، چطور است؟
- بله روزبه معینی دوست چند ساله  و مدیر برنامه های من است.

او مدیر برنامه  من است و هم چند سالیست به صورت حرفه ای بازی می کند. او از کودکی با سریال های گروه کودک و نوجوان وارد تلویزیون شده و تا کنون فعالیت دارد. آرزوی موفقیت برای شما و همه عوامل بانی فیلم که به صورت تخصصی پیگیر همه اتفاق های این حوزه هستید.

 

اخبار فرهنگی - بانی فیلم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------