رامتين حامي‌فرد ـ بازيگر «خنده بازار»: شايد اگر جاي فردوسي‌پور بودم آنقدر صبور نبودم



 

رامتين حامي‌فرد كه در آيتم «نود» از مجموعه‌ي طنز «خنده‌بازار» نقش فردوسي‌پور را ايفا مي‌كند، درباره‌ي نقش خود گفت: عادل فردوسي‌پور را خيلي دوست دارم. شايد اگر جاي من با او عوض مي‌شد، آن‌قدر صبور نبودم.

 

اين بازيگر در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: در آيتم «نود» از مجموعه‌ي «خنده‌بازار»، اين نقشم بود كه مرا به مردم معرفي كرد و خيلي نقشم را دوست دارم. خوشي‌ام از اين‌ است كه مردم اين برنامه را دوست دارند؛ چرا كه قصد ما تهيه‌ي برنامه‌اي است كه مردم دوست داشته باشند.

وي در پاسخ به اين‌كه آيا خودتان هم علاقه‌اي به فوتبال و خبرهاي ورزشي داريد؟ خاطرنشان كرد: تماشاي فوتبال را بيشتر از بازي كردن دوست دارم ولي به طور معمول هفته‌اي يك بار با دوستانم براي تمرين فوتبال به سالن مي‌رويم.

حامي‌فرد در ادامه درباره‌ي ورودش به گروه «خنده‌بازار» به خبرنگار ايسنا گفت: پيش از پخش اين مجموعه در ماه رمضان گذشته اين نقش به من پيشنهاد شد و گروه با من تماس گرفتند اما بنا به دلايلي نتوانستم با آنها همكاري كنم؛ چرا كه احساس مي‌كردم چيزي براي گفتن در آيتم «نود» ندارم و فكر مي‌كردم با توجه به تحصيلاتي كه دارم در حال محدود شدن در يك آيتم هستم. به همين خاطر اوايل قبول نكردم تا اين‌كه دوباره به من پيشنهاد شد و من اين بار پذيرفتم؛ به اين خاطر كه دوست داشتم از نزديك فضاي كار را ببينم.

وي اضافه كرد: پس از مدتي مشورت نياز داشتم كه دوباره به تلويزيون برگردم و خيلي هم خوشحالم كه در مجموعه‌ي «خنده‌بازار» هستم و ناراحتم از اين‌كه چرا از همان ابتدا كه به من پيشنهاد شد نپذيرفتم.

بازيگر مجموعه‌ي «خنده‌بازار» در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌كه نظر شخصي شما درباره‌ي بازيگري كه پيش از اين نقش فردوسي‌پور را ايفا مي‌كرد چيست؟ گفت: كاري كه در ماه رمضان گذشته با اجراي سامان گوران پخش شد را دوست داشتم. به‌ويژه نقش‌هايي همچون علي دايي و ... كه در اين‌جا من كاري به خوب بودن يا بد بودن اين كار ندارم و فقط قصد من تحليل بازي گوران است، نه چيز ديگر؛ ولي در كل شايد گوران در ايفاي نقش‌هايي بجز فردوسي‌پور موفق‌تر بود كه البته نقش فردوسي‌پور را هم خيلي خوب ايفا كرد و من دوست داشتم و توانست خيلي موفق شود. حتي زماني كه به جاي وي به آيتم «نود» خنده‌بازار آمدم، بسياري از دوستانم مي‌گفتند سامان گوران بهتر از تو بود و برعكس برخي از افراد هم من را تاييد مي‌كردند.

حامي‌فرد در ادامه با اشاره به انتقاداتي كه به آيتم نود مجموعه خنده‌بازار شد، يادآور شد: علاوه بر آيتم نود اين مجموعه به ديگر آيتم‌ها هم انتقاداتي شده بود كه طبيعي است و قرار نيست برنامه‌اي پخش شود و هيچ انتقادي به آن وارد نشود. ماهيت طنز فقط خنداندن مردم نيست و در واقع مي‌خواهد تلنگري به مسؤولان وارد كند.

وي هم‌چنين در پاسخ به اين‌كه براي ايفاي نقش فردوسي‌پور در آيتم نود خنده‌بازار، خودتان هم درباره‌ي متن آيتم نظر مي‌دهيد؟ خاطرنشان كرد: طبيعي است كه اين اتفاق مي‌افتد؛ چرا كه فضاي گروه باز است و خيلي پيشنهاد مي‌دهم و هيچ محدوديتي در اين زمينه نداشتيم و نداريم و در نهايت با كارگردان و تهيه‌كننده به تفاهم مي‌رسيديم.

او درباره‌ي اولين اجرايش در آيتم نود خنده‌بازار به خبرنگار ايسنا گفت: براي اجراي آيتم «نود» اوايل كمي ترس و استرس داشتم و مدام با خود مي‌گفتم اگر من اين كار را انجام دهم اولين اتفاقي كه مي‌افتد اين است كه من را با سامان گوران كه پيش از من نقش فردوسي‌پور را ايفا كرده است مقايسه مي‌كنند و دوم اين‌كه هميشه فكر مي‌كردم آيا توانايي ايفاي اين نقش را دارم و آيا انتظاري كه شهاب عباسي از من دارد برآورده مي‌شود يا خير؛ به همين خاطر اوايل استرس شديدي داشتم و اصلا از كارم راضي نبودم ولي بعد از مدتي كه همه راضي بودند آرام شدم.

وي افزود: آيتم «نود» خنده‌بازار با اجراي سامان گوران پربيننده شد. به همين خاطر هم زماني كه مي‌خواستم نقشم را ايفا كنم تمام گروه به پشت دوربين مي‌آمدند تا نحوه‌ي اجرايم را تماشا كنند و همين اتفاق استرس زيادي به من وارد مي‌كرد ولي علي‌رغم تمام اين نگراني‌ها همه‌ي گروه كمك زيادي به من كردند و خيلي راضي هستم؛ چرا كه از زماني كه كار تلويزيوني را آغاز كردم هيچ گروهي مثل «خنده‌بازار» را صميمي و خوب نديدم.

حامي‌فرد تاكيد كرد: كمك بازيگران مجموعه‌ي «خنده‌بازار» و همت كارگردان و تهيه‌كننده كمك زيادي در ايفاي نقشم كرد و از همكاري با اين گروه خيلي خوشحالم.

بازيگر نقش فردوسي‌پور مجموعه‌ي خنده‌بازار در ادامه‌ي گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌كه پيام اصلي مجموعه‌ي خنده‌بازار به همه‌ي كساني كه آن را تماشا مي‌كنند چيست؟ گفت: به عنوان بازيگر مجموعه مي‌توانم بگويم كه هركدام از آيتم‌هاي اين مجموعه يك پيام دارد و نمي‌توان پيام كلي براي آن در نظر گرفت. ولي شايد عمده‌ترين بخش آن اين باشد كه مي‌خواهيم لبخندي بر روي لبان مردم بگذاريم ولي در پشت همين لبخند تلنگري هم به اتفاقاتي كه در جامعه مي‌افتد مي‌زنيم. در كل هر يك از آيتم‌هاي اين مجموعه يك پيام را دارد كه در واقع تلنگري هم به برنامه‌سازان از جمله خود عوامل خنده‌بازار، مردم و مسؤولان جامعه مي‌زند.

او درباره‌ي آيتم‌هاي سري جديد مجموعه‌ي «خنده‌بازار» به ‌ويژه آيتم نود توضيح داد: آيتم «نود» يكي از آيتم‌هايي است كه بحث روز فوتبال را مطرح مي‌كند و هنوز هم‌چنان برنامه‌ي اصلي‌اش روي آنتن است و جذابيت‌هاي خاص خودش را دارد. بنابراين شايد جا داشته باشد كه هنوز روي اين آيتم كار شود.

حامي‌فرد دليل جذابيت آيتم «نود» خنده‌بازار را حضور بازيگران خوب و ايفاي نقش آنها و فيلمنامه‌هاي نوشته شده دانست و افزود: دليل پربينندگي و جذابيت آيتم «نود» بيشتر لطف بازيگراني است كه ايفاي نقش كردند و نحوه‌ي نگارش فيلمنامه است كه خيلي تاثيرگذار است و در اين مجموعه فقط طنز فردوسي‌پور در نود نمك خنده‌بازار نيست.

رامتين حامي‌فرد در پايان به خبرنگار ايسنا گفت: خوشحالم از اين‌كه اولين فردوسي‌پور طنز شدم و دعا مي‌كنم كه آخرين باشم. تنها صحبتم اين است كه هرگاه كاري انجام مي‌دهيم و به روي آنتن مي‌رود تنها انتظاري كه از خودمان داريم اين است كه زحماتي كه در تهيه‌ي برنامه‌ي مورد نظر كشيديم مورد قبول مردم قرار بگيرد و اين خيلي برايمان مهم است. حتي انتقادات هم برايمان شيرين و دوست‌داشتني است.

به گزارش ايسنا، رامتين حامي‌فرد متولد سال 1352 است كه ليسانس بازيگري‌اش را از دانشگاه آزاد اراك گرفته و اولين فعاليتش در سال 74 با بازي در طنز سه به كارگرداني محمد بنايي آغاز شد.

علاوه بر آن در سريال طنز نوروزي گلهاي 79 كاري از مهران غفوريان در سال 79 هم ايفاي نقش كرده كه اولين بار نقش فردوسي‌پور را در اين برنامه بازي كرده است. وي علاوه بر ايفاي نقش در برنامه‌هاي طنز تلويزيون، همچون زير آسمان شهر، ديوانه در شهر و ... چند سالي هم در راديو گويندگي كرده است و در حال حاضر هم مشغول همكاري در مجموعه‌ي خنده‌بازار است.... / خبرگزاري دانشجويان ايران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------