فروش نامزدهای اسکار بالا رفت/ «همه چیز همه جا یک‌باره» موفق‌ترین



 نامزدی اسکار ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
پس از اعلام اسامی فیلم‌هایی که نامزدی اسکار ۲۰۲۳ را کسب کردند، فروش آنها بالا رفت.

به  گزارش مهر ؛ در حالی که سه‌شنبه پیش اسامی نامزدهای اسکار اعلام شد، «همه چیز همه جا یک‌باره»، «اشباح اینیشرین» و «زنان حرف می‌زنند» که از جمله فیلم‌هایی بودند که در میان نامزدها جای داشتند، با کسب نامزدی فروش بیشتری را تجربه کردند.

 

فهرست امسال ترکیبی از فیلم‌های تجاری و مولف بود و ۱۰ فیلم در بخش بهترین فیلم با هم رقابت می‌کنند. در میان فیلم‌های مردم پسند «آواتار: راه آب»، اکنون فروشی ۲.۱۱۷ میلیارد دلاری را در سطح جهان دارد و «تاپ گان: ماوریک» با فروش ۱.۴۸۸ میلیارد دلار و «الویس» با فروش ۲۸۷ میلیون دلار اکران خود را به پایان برده بودند. از سوی دیگر در بخش فیلم‌های مستقل «همه چیز همه جا یک‌باره» ۱۰۴ میلیون دلار، «اشباح اینیشرین» ۳۰ میلیون دلار، «مثلث غم» ۲۲.۵ میلیون دلار، «فابلمن‌ها» ۲۲ میلیون دلار و «تار» با ۷.۴ میلیون دلار و «زنان حرف می‌زنند» با ۲.۳ میلیون دلار در فهرست فروش جای گرفته بودند. «در جبهه غرب خبری نیست» هم که توسط نتفلیکس اکران شده گزارشی از فروشش منتشر نشده است.

 

در طول تعطیلات پس از اعلام اسامی اسکار، «همه چیز همه جا یک‌باره» بیشترین اقبال را به خود دید و از اکران مجدد در ۱۴۰۰ سالن سینما فروشی یک میلیون دلاری را تجربه کرد. این فیلم علمی-تخیلی اکشن که ۱۱ نامزدی اسکار کسب کرده در بیشتر بازارها همه بلیت‌هایش فروخته شد و عنوان سیزدهمین فیلم پرفروش آخر هفته داخل آمریکا را کسب کرد. این فیلم ۴۵ هفته در سینماها بود و فروشش در داخل آمریکا ۷۱ میلیون دلار بوده و یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های مستقل دوران پاندمی شده است.

 

«زنان حرف می‌زنند» درامی به کارگردانی سارا پولی که درباره زنان یک قبیله است که با آزار جنسی روبه روشده‌اند به عنوان چهاردهمین فیلم پرفروش این آخر هفته شناخته شد و ۱.۰۷ میلیون دلار از نمایش در ۷۰۷ سالن سینما که به معنی افزایشی ۱۶۴ درصدی است، کسب کرد.

 

«الویس» هم رشدی ۹۱ درصدی را تجربه کرد. این درام بیوگرافیکی که توسط باز لورمن ساخته شده با بازی آستین باتلر در نقش الویس پریستلی از نمایش در ۸۴۱ پرده سینما توانست ۱۵۴ هزار دلار کسب کند. این فیلم تابستان امسال اکران شده بود و ۱۵۱ میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا فروش کرده بود و به نظر می‌رسید بیشتر مخاطبانش تاکنون آن را تماشا کرده بودند.

 

«آواتار: راه آب» اما کاهشی ۱۹ درصدی را در بازار داخلی تجربه کرد و ۱۵.۷ میلیون دلار فروخت ولی هنوز برای هفتمین هفته متوالی در صدر فروش نشست. این فیلم در مجموع در بازار آمریکا ۶۲۰ میلیون دلار فروش کرده است.

 

«به لزلی» دیگر فیلمی است که نامش در اسکار مطرح شده و در بخش بازیگری نامزدی کسب کرده، اما توزیع کننده کانادایی این فیلم مستقل را هم‌زمان به صورت ویدیویی نیز پخش کرده و فیلم تنها ۲۷ هزار دلار فروش کرده است.

 

در مجموع فروش همه ۱۰ فیلمی که نامزدی اسکار را در بخش بهترین فیلم کسب کرده‌اند فروشی ۱.۵۷۴ میلیارد دلاری در بازار داخلی بوده است. این بالاترین موفقیت برای فیلم‌های نامزد اسکار از سال ۲۰۱۰ به این سو است که آن زمان هم «آواتار» اصلی اکران شده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------