۱۰ فیلم برتر تاریخ‌سینما به انتخاب هوش‌مصنوعی



کاربردهای هوش مصنوعی در هنر,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

بهارنیوز نوشت: فناوری‌های جدید به‌ویژه هوش مصنوعی، ماهیت فرآیندهای خلاقانه هنری را دستخوش تغییر و تحول ساخته‌ و همین امر منجر به گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در هنر شده است. 

 

دامنه تأثیرپذیری هنر از فناوری جدید به‌ویژه هوش مصنوعی، مدام در حال افزایش است و این روند رو به رشد، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تازه و پرشماری را فراروی کاربران قرار می‌دهد.

 

اگرچه تاکنون رایانه‌ها نقش قابل توجهی در پیشبرد فعالیت‌های خلاقانه‌ای مانند سینما، موسیقی، معماری، هنرهای تجسمی و سایر حوزه‌های هنر ایفا کرده‌اند، اما محققان این حوزه بر این باورند که باید روابط مستحکم‌تری را میان رایانه و خلاقیت هنری، هدف قرار داد.

 

یکی از تازه‌ترین فناوری‌های ارائه‌شده مبتنی بر هوش مصنوعی، چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) است که توسط مجموعه OpenAI عرضه شده است. چت‌جی‌پی‌تی یک «چت‌بات» (Chatbot) و ابزاری برای پردازش زبان طبیعی است که توسط فناوری هوش مصنوعی هدایت می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با یک ربات صحبت کنند و پرسش‌های خود را از آن بپرسند.

 

در راستای بهره‌برداری از این امکان جدید، به سراغ ربات چت‌جی‌پی‌تی رفتیم و از آن خواستیم تا ۱۰ فیلم سینمایی برتر تاریخ سینما را انتخاب کند. در ادامه، پاسخ چت‌جی‌پی‌تی به پرسش فوق را به ترتیب اهمیت مشاهده می‌کنید:

 

ده فیلم برتر تاریخ سینما به انتخاب هوش مصنوعی:

  ۱. «پدرخوانده» ساخته فرانسیس فورد کاپولا

 ۲. «رستگاری در شاوشنک» ساخته فرانک دارابونت

۳. «پدرخوانده ۲» ساخته فرانسیس فورد کاپولا

۴. «شوالیه تاریکی» ساخته کریستوفر نولان

۵. «دوازده مرد خشمگین» ساخته سیدنی لومت

۶. «فهرست شیندلر» ساخته استیون اسپیلبرگ

۷. «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» ساخته پیتر جکسون

۸. «داستان عامه پسند» ساخته کوئینتین تارانتینو

۹. «فارست گامپ» ساخته رابرت زمکیس

۱۰. «جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه می‌زند» ساخته اروین کرشنر

 

این در حالی است که تعیین فیلم برتر تاریخ سینما یک موضوع نسبی است و به دلایل فرهنگی، هنری، تاریخی و حتی شخصی ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد. اما در طول سالیان زیادی که سینما به عنوان هنری همچون مجسمه سازی حرکتی بوده است بسیاری از فیلم‌های برجسته ساخته و ماندگار شده‌اند. همچنین همیشه فیلم‌های جدیدی ساخته می‌شوند که در آینده ممکن است در لیست فیلم‌های برتر قرار گیرند و با این لیست متفاوت باشند. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------