اولین تصویر از بازیگر نقش «سلمان فارسی»



سلمان فارسی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
 با آغاز تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» در شهرک دفاع مقدس، از تصویر بازیگر نقش سلمان فارسی رونمایی شد.

به همزمان با آغاز تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری در شهرک دفاع مقدس، از تصویر علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش سلمان فارسی رونمایی شد.

 

نقش سلمان فارسی را در این پروژه سه بازیگر در سه مقطع «کودکی و نوجوانی»، «جوانی» و «میان‌سالی و پیری» ایفا می‌کنند که شجاع‌نوری در این سریال نقش دوران میان‌سالی و پیری سلمان فارسی را بازی می‌کند.

 

سلمان فارسی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

پروژه «سلمان فارسی» که نگارش اولیه آن در ۱۳۷۸ به پایان رسیده بود، پس از وقفه‌‍‌ای ۲۰ ساله در دی‌ماه ۱۳۹۸ در کرمان کلید خورد. قشم، شاهرود، جلفا و رود اَرَس، شهرک غزالی، سواحل مازندران، شهرک سینمایی نور و… از مکان هایی بودند که ظرف دو سال گذشته فیلمبرداری در آن صورت گرفت.

 

در ابتدای سال جاری، تمرکز گروه بر ساخت دکورهای دیر عموریه، کاخ سناتور خاروس و بخش­‌های داخلی کلیسا بود و پس از وقفه­‌ای یک ماهه، فیلم­برداری در شهرک دفاع مقدس آغاز شد. ادامه این سکانس­‌ها که مربوط به قصر خاروس است، در شهرک غزالی تصویربرداری خواهد شد.

 

طبق زمان­بندی، فیلم­برداری سکانس‌های مربوط به کلیسا (شاهرود) و کاروان­سرای عقیق (آبسرد) در دستور کار آتی گروه قرار دارد. تاکنون، کشور ارمنستان، اصلی‌­ترین مقصد برای ضبط بخش­‌های باقی­مانده از فصل بیزانس است. اگر فرآیند تولید مطابق با برنامه‌­ریزی کنونی پیش برود، بیزانس (که فصل میانی سریال محسوب می‌­شود) پس از کوششی ۳۶ ماهه، در اواخر پاییز ۱۴۰۱ به پایان می‌­رسد و گروه تولید از زمستان، فصل ایران را آغاز خواهند کرد.

 

تاکنون بیش از ۱۹ قسمت از این مجموعه تلویزیونی تصویربرداری و تدوین (اولیه) شده است.

 

بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران و چند بازیگر خارجی (از کشورهای تونس، ارمنستان، مراکش، یونان و…) و حدود ۱۵۰۰  بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

 

چند روز پیش یکی از بازیگران خارجی این پروژه، هشام رستم درگذشت و سکانس‌­های سلمان فارسی، واپسین یادگارهای تصویری این هنرمند اهل تونس بود. نقش این بازیگر فقید در سریال به پایان رسیده بود و نیازی به حذف بخش­‌های آتی، ضبط دوباره یا ادامه کار با بازیگری دیگر و تمهیداتی از این دست نیست.

 

داود میرباقری در یادداشتی، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت وی از زحمات این هنرمند تجلیل کرد.

 

هم­زمان با تولید این سه فصل، نگارش سری دوم این پروژه در جریان است. «سلمان فارسی» با تمرکز بر زندگی و زمانه این صحابه گران­قدر، روایتی­ است از ایران ِعهد ساسانی، جست­­جو در عالم مسیحیت (بیزانس) و درک محضر حضرت رسول. سری دوم این پروژه، وقایع پس از رحلت حضرت خاتم تا درگذشت سلمان فارسی را در برمی‌گیرد.

 

سلمان فارسی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

این پروژه از زوایایی چون در بر گرفتن چند دوره تاریخی-تمدنی و پرداختن به زمانی طولانی (حیات تا ممات)، بزرگ­ترین سریال تاریخ تلویزیون به شمار می‌­آید.

 

صبا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------