آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

کیومرث پور احمد : آنچه که می‌تواند ما را از این وضعیت آشفته نجات دهد خردمندی است



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,کیومرث پور احمد
نشست خبری فیلم «تیغ و ترمه» با حضور عوامل آن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. 

به گزارش  ایلنا، نشست خبری فیلم فیلم «تیغ و ترمه» با حضور کیومرث پوراحمد(نویسنده و کارگردان)، علی قائم‌مقامی(تهیه‌کننده)، پژمان بازغی، لاله اسکندری، کوروش سلیمانی (بازیگران)، رضا یزدانی(خواننده) و برخی دیگر از عوامل فیلم با اجرای محمود گبرلو در سومین سانس از دومین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

 

کیومرث پوراحمد(نویسنده و کارگردان فیلم) در ابتدای این نشست گفت:  آنچه که می‌تواند ما را  از این وضعیت آشفته نجات دهد خردمندی است. البته مهم‌تر از  خردمندی حضور جوانان است که می‌تواند زمینه‌های پیشرفت کشور را فراهم کند. حضور این همه جوان در اینجا من را به آینده ایران امیدوار می‌کند و ازین بابت خوش‌حالم.

 

وی افزود: این بیستمین  فیلم سینمایی است که ساختم ولی هردفعه که قصد ساخت فیلمی را می‌کنم، هیجان و استرس فیلمسازی مجددا به سراغم می‌آید. ولی در این پروژه نسبت به کارهای قبلی خیالم راحت بود چراکه علیرضا زرین‌دست را در کنارم داشتم و می‌دانستم اگر در جایی اشتباه کنم او مانع خواهد شد.

 

پور‌احمد همچنین در پاسخ به اینکه چرا شخصیت امیر که در فیلم نقش پررنگی دارد، به ناگاه در پایان رها می‌شود، اظهار کرد: این فیلمنامه پایان دیگری داشت و دو سکانس آن حذف شد. به همین دلیل به شخصیت امیر در فیلم لطمه وارد شد. البته امیدوارم بعد از جشنواره بتوانیم این موضوع را حل کنیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: من همه فیلم‌هایم را با یک میزان وسواس ساختم و اگر ضعفی در آن است من آن را ندیدم.کودن‌ترین فیلمساز‌ها هم از ساختن فیلم خود راضی هستند ولی ما بعد از گرفتن بازخورد‌ها از فیلم می‌فهمیم که فیلم بد یا خوبی را ساخته‌ایم.

 

علی قائم‌مقامی(تهیه‌کننده فیلم) نیز در این نشست درباره بودجه فیلم بیان کرد: بودجه این فیلم متعلق به هیچ ارگانی نبوده و نزدیک به دو میلیارد است. ۶۰ درصد فیلم متعلق به من، ۳۰ درصد متعلق به آقای پوراحمد بوده و ۱۰ درصد هم متعلق به دوست آقای پوراحمد است.

 

همچنین پژمان بازغی(بازیگر) نیز در این نشست اظهار کرد: خوش‌حالم که دوتا از فیلم‌هایم در بخش مسابقه فجر حضور دارد و باید بگویم که یکی از بی‌نظیرترین همکاری‌هایم در ۲۶ سال اخیر کار کردن‌ با آقای پوراحمد بوده است.

 

وی افزود: سینما اختراع ما نیست. پس چه بهتر که ماهم از آن‌ها یاد بگیریم. به‌عنوان مثال در فیلم جنگ ستارگان اتفاق‌های غیر قابل باوری را می‌بینیم ولی کارگردان می‌گوید که اگر نمی‌پسندید سالن را ترک کنید. به نظر من فیلم تیغ و ترمه جز فیلم‌های قصه دار آقای پور احمد است نمی‌توان گفت که این فیلم و شخصیت امیر بی‌هویت است.

 

لاله اسکندری نیز در بخش دیگری از نشست بیان داشت: یکی از بهترین تجربه‌هایم را با خالق قصه‌های مجید انجام دادم و از ایشان چیزهای خیلی خوبی یادگرفتم.

 

رضا یزدانی(خواننده تیتراژ) فیلم نیز در این نشست گفت: من ترانه‌های بسیاری برای فیلم‌های سینمایی مختلف خواندم و در کارنامه کاری کار کردن با آقای پوراحمد را کم داشتم.

 

فردین خلعتبری(آهنگساز فیلم) در این مراسم با انتقاد از همهمه‌ای که در سالن نشست برقرار بود، بیان کرد: امیدوارم این موضوع در سال‌های آینده برطرف شود. در نهایت باید بگویم که از بودن در فیلم کیومرث پور‌احمد خیلی خوش‌حالم.

 

بابک اردلان(صدا بردار) نیز در این نشست گفت: از فیلم شب یلدا تجربه کار با آقای پوراحمد را دارم. در آن زمان دستیار صدابردار بودم و حالا صدابردار کار ایشان شدم و این موضوع برایم خوش‌حال کننده است.

 

کوروش سلیمانی: از معدود هنرمندانی که میشناسم و هنوز به مفهوم هنر پایبند بوده کیومرث پوراحمد است. شاید به همین دلیل با وجود اینکه در این کار نقش کوچکی دارم آن را پذیرفتم و اکنون ازین بابت خوش‌حالم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------