بچه پولدارهای هالیوود



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, هالیوود

 

بازیگران هالیوودی ابایی از اعلام رقم دستمزدهایشان ندارند و كمپانی‌های بزرگ فیلمسازی همواره رقم دریافتی بازیگران را برای فیلم‌هایی كه بازی می‌كنند، در اختیار رسانه‌های گروهی می‌گذارند. برای مردم عادی و تماشاگران پیگیر سینما هم جذاب است كه بدانند ستارگان روز سینما برای فیلم‌هایی كه بازی می‌كنند چقدر پول و دستمزد می‌گیرند.

 

به همین دلیل، انتشار گزارش تازه‌ای درباره رقم دریافتی بازیگران درجه یك برای كارهای سینمایی‌شان در سال 2019، باعث تعجب و شگفتی عمومی نشده است. برعكس، انتشار گزارش فوق، زمینه را برای بحث‌های داغ رسانه‌ای و حتی شبكه‌های مجازی فراهم كرده است. در حالی كه بسیاری از رسانه‌ها و شبكه‌های اجتماعی این روزها به‌شدت پیگیر اخبار و ماجراهای فصل پایانی اكشن تاریخی و جنجالی «بازی تاج و تخت» هستند، گزارش مربوط به رقم دستمزد ستارگان هالیوودی توانسته فضای تنفسی برای علاقه‌مندان پیگیر و پرسشگر به وجود بیاورد! طبق قانون، بازیگران و كمپانی‌ها و شركت‌های فیلمسازی موظف هستند رقم دستمزد بازیگران را به صورت رسمی اعلام و منتشر كنند. این كار از آن جهت صورت می‌گیرد، كه اداره مالیات بداند باید چقدر پول از آنها گرفته و چقدر مالیات بر درآمد و دریافت‌های بازیگران ببندد.

 

به گزارش نشریه هالیوودریپورتر، رقم‌های دریافتی بازیگران سینما در سال 2019 به معنی بیان میزان محبوبیت یا شهرت آنها نیست. پرداخت دستمزدها از فرمول ویژه و تقریبا پنهانی پیروی می‌كند، كه الزاما نمی‌تواند به معنی تعیین میزان محبوبیت این یا آن بازیگر  باشد. برای مثال در گزارشی كه منتشر شده و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، نام دواین جانسن (معروف به راك) در بالای فهرست (در مقام دوم) قرار دارد. او با دریافت 20 میلیون دلار در یك سال، یکی از دو پردرآمدترین و گران‌ترین بازیگر هالیوودی به حساب می‌آید. اما در سال 2018 فیلم‌های این بازیگر فروش بالایی در جدول گیشه نمایش سینماها نداشت و نتوانست انتظارات و توقعات كمپانی‌ها و تولیدكنندگان محصولات سینمایی را فراهم كند.

 

او برای بازی در اكشن دلهره‌آور و پلیسی «هابز و شاو» 20 میلیون دلار دریافت كرد. این فیلم زائده‌ای بر داستان مجموعه اكشن «سریع و آتشی» است و قصه متفاوتی از دو شخصیت هابز و شاو (با بازی راك و جیسن استاتام) را به تصویر می‌كشد.

 

نام تعجب برانگیز

شاید قرار گرفتن نام رایان رینولدز در صدر فهرست پردرآمدها باعث تعجب شود. او كه برای بازی در نقش ابرقهرمان ددپول در مجموعه فیلمی به همین نام به شهرت بالایی دست یافته، مبلغ 27 میلیون دلار برای بازی در «6 مامور زیرزمینی» گرفته است. این فیلم هیچ ربطی به ماجراجویی‌های كمیك استریپی شخصیت ددپول ندارد، اما پرداخت چنین رقم كلانی به رینولدز، نمی‌تواند بی‌ارتباط با محبوبیت این نقش باشد. داستان شش مامور زیرزمینی درباره گروهی از مردان تعلیم‌دیده و كارآزموده‌ای است كه باید به شكلی مخفیانه، با گروه‌های تروریستی فعال در پنج قاره جهان مبارزه كنند. تحلیلگران اقتصادی سینما می‌گویند اگر رینولدز برای این فیلم 27 میلیون دلار دستمزد بگیرد، برای قسمت بعدی «ددپول» چقدر مطالبه خواهد كرد؟!

 

ردیف سوم جدول را رابرت داونی جونیور اشغال كرده است. او كه به‌تازگی مرتبا اعلام كرده یكی از همین روزها لباس ابرقهرمان مرد آهنی را از تن به درمی آورد، برای «سفر دریایی دكتر دولیتل» 20 میلیون دلار گرفته است. بگذریم كه خود فیلم با مشكلاتی روبه رو شده و باید بخشی از صحنه‌های آن دوباره فیلمبرداری شود! قسمت جدید «آونجرز» این روزها روی پرده سینماهاست و داونی جونیور هم یكی از بازیگران اصلی آن است. احتمالا فروش دو میلیارد دلاری جهانی فیلم طی ده روز اول اكران عمومی، بازیگر را وادار به پس گرفتن حرفش در مورد خداحافظی با شخصیتمرد آهنی خواهد كرد.

 

بازگشت اسمیت

ویل اسمیت كه مدت‌ها خبری از او نبود، با دستمزدی 17 میلیون دلاری ردیف چهارم جدول را اشغال كرده است. او این دستمزد را برای بازی در قسمت جدیدی از مجموعه اكشن و كمدی «پلیس‌های بد» گرفته است. مدت‌ها بود كه گفته می‌شد این فیلم وارد مرحله تولید خواهد شد. سازندگان فیلم همچنین اعلام كرده‌اند كه با این قسمت فیلم، تماشاگران با ماجراجویی‌های دو پلیس بی‌دست و پای لاس وگاسی خداحافظی خواهند كرد. حدود 15 سال قبل، اسمیت با دریافت دستمزدهای 35 میلیون دلاری، گران‌ترین بازیگر هالیوود به حساب می‌آمد. البته آن روزها، او در اوج شهرت و كار بازیگری بود.

 

ردیف پنجم جدول را جیسن استاتام از آن خود كرده است. او در كنار راك، یكی از دو نقش اصلی هابز و شاو را بازی می‌كند؛ اما در حالی كه راك برای این فیلم20‌میلیون دلار گرفت، رقم دستمزد استاتام 13 میلیون دلار بوده است. به این می‌گویند استثمار بازیگران در هالیوود! با این حال، استاتام می‌تواند ادعا كند وضعیتی بهتر از ستاره ای چون تام كروز دارد. كروز كه هنوز هم بعد از گذشت سه دهه فعالیت بازیگری و جمع شدن چین و چروك زیر چشمانش بسیار فعال است، با دستمزدی 12 میلیون دلاری در ردیف ششم جدول جا خوش كرده است. او برای بازی در قسمت دوم «تاپ گان» این رقم را گرفته است. قسمت اول این اكشن در دهه 80 میلادی، كمك كرد تا كروز تبدیل به یكی از معروف‌ترین و گران‌ترین بازیگران هالیوود شود.

 

چه خبر از پر سرو صداها

برای كسانی كه می‌خواهند بدانند لئوناردو دی كاپریو و براد پیت در كجای كار قرار دارند، شاید اخبار چندان خوش نباشد! دی كاپریو و پیت با گرفتن ده میلیون دلار دستمزد برای در «روزی روزگاری در هالیوود»، ردیف دهم و هشتم جدول را اشغال كردند. بین آن‌ها گال گادوت قرار دارد كه همین رقم دستمزد را برای اكشن ابرقهرمانانه «واندروومن/ زن سرگردان» گرفت. اما امیلی بلانت كه گران‌ترین بازیگر زن سال 2019 لقب گرفت، برای قسمت دوم «مكانی ساكت» 12 میلیون دلار دریافت كرد و در ردیف هفتم جدول نشست.

 

جام جم 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------