پیرترین برنده جایزه امی/ نورمن لیر در ۹۷ سالگی جایزه گرفت



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, نورمن لیر
نورمن لیر نویسنده و تهیه‌کننده ۹۷ ساله در مراسم جوایز امی برای هنرهای خلاق برنده جایزه شد و نامش به عنوان کهنسال‌ترین برنده این جایزه در دفتر رکوردها ثبت شد.

به گزارش خبرآنلاین، نورمن لیر برنده جایزه امی شد. او این جایزه را در ۹۷ سالگی گرفت، امری که در تاریخ اهدای جوایز امی که برای دستاوردهای هنری در زمینه تولیدات تلویزیونی اهدا می‌شود، بی‌سابقه بود. این هنرمند کهنه‌کار نویسنده فیلمنامه «طلاق به سبک آمریکایی‌» است و نامزد شدن برای جایزه اسکار را نیز در کارنامه دارد. 

 

لیر اکنون مسن‌ترین برنده جایزه امی در تاریخ است و به نظر نمی‌رسد که کسی به این زودی‌ها بتواند جای او را بگیرد. 

 

در شب اهدای جوایز امی برای هنرهای خلاق رقابت سختی میان دیوید اتنبرو روای مشهور مستند «سیاره ما» و نورمن لیر برای کسب عنوان پیرترین برنده امی در جریان بود. اتنبروی ۹۳ ساله نیز برنده جایزه امی شد اما در نهایت نورمن لیر هم جایزه گرفت و صاحب این عنوان شد. 

 

پس از اهدای جایزه امی به نورمن لیر پرسش اصلی خبرنگاران از او درباره حسش به بردن این جایزه در ۹۷ سالگی بود. او در پاسخ گفت: «حقیقت زندگی من این است که زیاد به آن فکر نمی‌کنم. البته به گمانم از حالا بیشتر فکر را مشغول می‌کند. به هر حال من ۹۷ سال دارم و دوست دارم که یک صبح دیگر از خواب بیدار شوم.»

 

جوایز امی هنرهای خلاق به افراد برای بزرگداشت دستاوردهای هنری و تکنیکی افراد پشت صحنه اهدا می‌شود. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------