دوپینگ رقیب «پایتخت» با حجم زیادی از جلوه‌های ویژه



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,دوپینگ
رضا مقصودی می‌گوید: در مجموعه «دوپینگ» برای اولین بار به گونه‌ای از جلوه‌های ویژه استفاده کردیم که این اثر را متفاوت از دیگر آثار تلویزیون کرده است.

 به گزارش ایلنا ؛مجموعه «دوپینگ» سریال نوروزی شبکه ۳ سیماست که این روزها هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود. این اثر که حاصل همکاری رضا مقصودی به عنوان کارگردان و امیر پروین حسینی به عنوان تهیه‌کننده است، فضایی متفاوت از سایر سریال‌های نوروزی دارد.

 

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره رقابت با سریال «پایتخت» که امسال فصل ششم آن در حال پخش از تلویزیون بوده، اظهار داشت: تلاش همه گروه‌ها از پایتخت تا دوپینگ ساختن لحظاتی مفرح برای مردم است. به نوعی همه تلاش می‌کنیم تا نوروز خوبی را برای مردم ایجاد کنیم. دوستان پایتخت هم قصدشان همین است. البته پیرامون سریال «دوپینگ» باید بگویم که ما تمام تلاش خود را کردیم تا کار جذابی را فراهم کنیم و به نظرم این مجموعه کار موفق و متفاوتی نسبت به تولیدات نمایشی دیگر در سیماست چراکه سراغ ژانری رفته‌ایم که ترکیبی از فانتزی و کمدی است و رگه‌های پررنگی از تخیل دارد. به همین دلیل کار متفاوتی به شمار می‌آید.

 

مقصودی همچنین درباره فضای سریال «دوپینگ» توضیح داد: دوپینگ سریالی در فضایی کمدی و فانتزی است که کمتر در تلویزیون کار شده است. درواقع روایت زندگی دو شخصیت بوده که سال‌ها پیش متولد شدند. برای آنها در دوران نوزادی شرایطی خاصی رخ می‌دهد رخ داده و داستان ادامه پیدا می‌کند تا اینکه بزرگ می‌شوند. 

 

شبنم مقدمی، هادی حجازی‌فر، محمد بحرانی، الناز حبیبی و نیما شعبان‌نژاد و مینا جعفرزاده ازجمله بازیگرانی هستند که در مجموعه «دوپینگ» به ایفای نقش پرداختند. مقصودی درباره نحوه انتخاب بازیگران در دوپینگ این طور توضیح می‌دهد: ما برای انتخاب بازیگران نقش‌های اصلی که دو دختر و پسر جوان بودند، خیلی باید تلاش می‌کردیم. به ویژه برای بازیگر پسر جوان که هم باید از ویژگی‌هایی که در قصه ما به آن‌ها اشاره شده بهره می‌برد و هم اینکه توانایی بازی در نقش کمدی را داشت. بر همین اساس کار سختی داشتیم تا اینکه نیما شعبان‌نژاد را برای این نقش انتخاب کردیم.

 

وی ادامه داد: بازیگر اصلی دیگر ما هم خانم الناز حبیبی است که از توانایی‌های خاص خود برخوردار بوده و این موضوع را در کارهای قبلی خود نشان داده است. البته کاراکترهای دیگر قصه نیز شخصیت‌های مهمی هستند و برای انتخاب آنها نیز باید دقت لازم را انجام می‌دادیم تا روند قصه درست روایت شود. در همین راستا از آقای هادی حجازی فر، محمد بحرانی و خانم شبنم مقدمی و مینا جعفرزاده که تجربه و آشنایی لازم با فضای طنز را داشتند، استفاده کردیم. این شخصیت‌ها به هیچ وجه نقش‌های فرعی ما نیستند و نقش مهمی در شکل‌گیری داستان دارند.

 

جلوه‌های ویژه بصری یکی از بخش‌های جدانشدنی آثار فانتزی و تخیلی است که به نوعی در مجموعه «دوپینگ» نیز حجم عظیمی از آن به کمک روایت داستان آمده‌ است. مقصودی در این رابطه گفت: ما در این کار به خاطر جنس فانتزی که داریم، حجم زیادی از جلوه‌های ویژه را در مجموعه استفاده کردیم. در این راستا از فرید ناظر فصیحی کمک گرفتیم تا اتفاقات خوبی در سریال بیفتد. همچنین داریوش پیرو به عنوان طراح صحنه فضایی ایجاد کردند که حتما متفاوت است. 

 

وی افزود: در زمینه جلوه‌های ویژه کار دشواری را انجام دادیم. کاری که پیش از این در تلویزیون قطعا مشابه آن را نداشتیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------