تمام سریال‌هایی که حمایت «سپاه» را داشته‌اند



سپاه پاسداران حالا به طور جدی وارد پروژه‌های فرهنگی شده، از سینما تا سریال، گزارش پیش‌رو درباره تمام سریال‌هایی‌ست که سپاه پشت آن‌ها بوده 

سازمان اوج هر چقدر در فیلمسازی موفق عمل کرده، در سریال‌سازی به جایگاهی «مطلوب» دست نیافته و حالا چشم امیدش به «آقازاده» است. فیلم‌های «بادیگارد»، «به وقت شام»، «ایستاده در غبار»، «تنگه ابو قریب»، «۲۳ نفر» و... از جمله آثار شاخصی هستند که برای «اوج» اعتبار به ارمغان آوردند. این اتفاق، اما برای سریال‌های اوج رخ نداده و همچنان اثری قابل ارجاع در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود. «پایتخت ۵» یک استثنا است و نباید موفقیت آن را تمام و کمال به حساب اوج گذاشت. این سریال برندی تثبیت‌شده بود که اوج در یک فصل آن سرمایه گذاری کرد و...

 

با این پیشینه، اهمیت «آقازاده» دوچندان می‌شود. اگر این سریال در شبکه خانگی تبدیل به بمب شود، مسیر تازه‌ای در سریال‌سازی پیش روی سازمان اوج قرار می‌گیرد. «آقازاده» با نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا ساخته شده که پیشینه‌ای موفق در عرصه سریال‌سازی دارد: نردبام آسمان، قلب یخی، انقلاب زیبا، تنهایی لیلا، پدر و بر سر دو راهی، آثار عنقا هستند که هم در زمان پخش پربیننده شدند و هم حواشی فرامتن آن، محل بحث بود.

 

حالا و طبق نشانه‌ها، «آقازاده» نه‌تنها عنصر جذابیت را داراست که فرامتن آن تندتر است! این دو ویژگی باعث می‌شود سریال، اثری منفعل نباشد و این همان چیزی است که اوج نیاز دارد. شاید یکی از انتقادات به سازمان اوج این بوده که ظرفیت شبکه خانگی را رها کرده و عرصه را به «دیگران» واگذار کرده است. از طرفی، مورد نقد بود که چرا از قدرت سریال برای نقد صریح اجتماعی استفاده نمی‌کند. «آقازاده» حالا همه خصوصیت‌ها برای اینکه سازمان اوج در کانون توجه قرار گیرد را داراست.

در آستانه توزیع «آقازاده» در شبکه خانگی، کارنامه سریال‌سازی اوج را ارزیابی کرده‌ایم تا مشخص شود این سازمان با چه پیشینه‌ای به «آقازاده» رسیده است.

 

آقازاده / ۱۳۹۹

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, فیلمسازی

 

«آقازاده» دست روی سوژه‌های داغ گذاشته و پرونده‌های ملتهب اجتماعی را دراماتیزه کرده است. از «آقازاده» به‌عنوان یک‌سریال سیاسی یاد می‌شود که پس‌زمینه عاشقانه دارد. این دو ویژگی می‌تواند به کمک سریال بیاید و همزمان خاص‌پسند‌ها و مخاطب عام را با خود همراه کند. کارنامه حامد عنقا نشان می‌دهد او شیوه سرگرم‌کردن مخاطب را بلد است و می‌داند چگونه مفاهیم مختلف را در بستر یک سریال جذاب روایت کند. این مساله را در سریال پدر هم شاهد بودیم؛ هر چند انتقادات زیادی به نوع و نحوه روایت آن سریال وارد بود و بازیگران جوانش حاشیه‌های زیادی ایجاد کردند، اما به هر حال پربیننده بود. به جز این موارد، ترکیب بازیگران را هم از یاد نبریم که «آقازاده» را تبدیل به سریالی پرستاره کرده است. سریال «آقازاده» اولین محصول خانگی اوج است.

 

نویسنده و تهیه‌کننده: حامد عنقا 

کارگردان: بهرنگ توفیقی

 

بازیگران: امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، امین حیایی، نیکی کریمی، جمشید هاشم پور، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، کامبیز دیرباز، سینا مهراد، دیبا زاهدی، مهدی کوشکی، سامیه لک، مسعود فروتن، کاوه خداشناس، سعید داخ، روزبه معینی و محمدحسین لطیفی.

 

گیله‌وا / ۹۷

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, فیلمسازی

 

«گیله‌وا» با موضوع قیام جنگل و جنایت‌های انگلیس در ایران ساخته شد. این سریال چند بار در کنداکتور قرار گرفت، اما پخش آن هر بار به تعویق افتاد؛ و یکی از حاشیه‌های انتشار فیلمی از یکی بازیگرانش در خارج کشور بود. با این حال «گیله‌وا» سریالی متوسط بود که در زمان پخش با استقبال بالا مواجه نشد.

 

کارگردان: اردلان عاشوری 

بازیگران: ستاره اسکندری، حمیدرضا پگاه، امیرحسین صدیق، بهروز شعیبی، مهدی زمین‌پرداز، مهران رجبی و...

 

مینو / ۱۳۹۷

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, فیلمسازی

 

«مینو» روایت اتفاق‌هایی است که در خرمشهر در روز‌های منتهی به اشغال رخ می‌دهد. در این سریال گوشه‌ای از مقاومت و تلاش مردان و زنان برای آزاد سازی این شهر به تصویر کشیده شد. «مینو» سریالی متوسط است و باوجود ویژگی‌های مثبت تبدیل به یک اتفاق نشد. سریال «مینو» اثری محترم است که می‌توانست به مخاطب گسترده‌تر دست یابد. در حالی که آخرین قسمت سریال طوری ساخته شد که مخاطب در انتظار سری دوم این سریال باشد، به نظر می‌رسد که از طرف عوامل تمایلی برای ادامه سریال نباشد.

 

کارگردان: امیرمهدی پوروزیری

 بازیگران: عباس غزالی، سیاوش طهمورث، محمود پاک‌نیت، پروانه معصومی و...

 

در میان خاکستر / ۱۳۹۶

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, فیلمسازی

 

«در میان خاکستر» زندگی شهید مهدی آلبوغبیش، اولین منتخب شورای شهر خرمشهر را روایت می‌کند. او از مبارزانی بود که در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در برابر متجاوزان بعثی ایستادگی کردند... «متوسط» بهترین عنوان برای ارزیابی کیفیت این سریال است و سریال «در میان خاکستر» نتوانست جایگاه بالایی میان بیننده‌ها به دست بیاورد. شاید خیلی از مخاطبان تلویزیون اسمی از این سریال هم نشنیده باشند.

 

کارگردان: سجاد امیریزدانی 

بازیگران: ارسطو خوش‌رزم، حمیدرضا محمدی، سوده ازقندی، ژاله کاظمی، ایمان سلگی، مرتضی حسنلو، فاطمه عریضی و...

 

پایتخت ۵ / ۱۳۹۶ 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, فیلمسازی

 

«پایتخت ۵» یکی از بهترین فصل‌های این سریال محبوب لقب دارد. داستان سریال از شمال ایران شروع شد، به ترکیه رفت و در سوریه به پایان رسید. سیروس مقدم و محسن تنابنده در مقام کارگردان و نویسنده، روایتی جذاب و تکان دهنده از جنایات‌های داعش به تصویر کشیدند. «پایتخت ۵» تبدیل به سریالی پربیننده شد که همه جای ایران نامش سر زبان‌ها بود! این سریال به‌واسطه حمایت سازمان اوج توانست از برخی خطوط قرمز عبور کند. حمایت مالی اوج از «پایتخت ۵» نیز منجر به سریالی با پروداکشن عظیم شد.

 

کارگردان: سیروس مقدم 

بازیگران: محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، علیرضا خمسه، ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی‌عبداللهی، بهرام افشاری و...

 

سر دلبران / ۱۳۹۶

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, فیلمسازی

 

«سر دلبران» چالش ایمان مردم در عصر حاضر است. این مفهوم متعالی در سریال به شعاری‌ترین شکل ممکن روایت شد. خود سریال هم جذابیت دراماتیک نداشت تا بتواند نظر مخاطبان را جلب کند. «سر دلبران» در زمانی طولانی تولید شد، اما نتیجه‌اش سریالی قوی نبود.

 

کارگردان: محمدحسین لطیفی 

بازیگران: برزو ارجمند، محمد کاسبی، فرهاد قائمیان، اسماعیل محرابی، متین ستوده، جعفر دهقان، کامران تفتی، جهانبخش سلطانی و...

 

آسمان من / ۱۳۹۴

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, فیلمسازی

 

«آسمان من» بر اساس پرونده‌های واقعی دهه ۶۰ با موضوع امنیت پرواز ساخته شد. این سریال قصه‌های جذابی داشت و در هر قسمت یک داستان را روایت می‌کرد. پروداکشن سریال هم بر کیفیت بصری آن می‌افزود. «آسمان من» مخاطب گسترده‌ای در پخش اول نداشت. در بازپخش، اما مورد توجه قرار گرفت و مخاطب خوبی به دست آورد. این سریال شروع خوبی برای سازمان اوج محسوب می‌شود، اما در ادامه این موفقیت آنطور که باید تداوم نیافت.

 

کارگردان: محمدرضا آهنج 

بازیگران: دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، امین حیایی، پژمان بازغی، سام درخشانی، حامد بهداد.

امیر آقایی و...

 

  روزنامه صبح‌نو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------