افشاگری عبدالرضا اکبری درباره دستمزدهای عجیب



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, عبدالرضا اکبری
عبدالرضا اکبری بازیگر سریال «آنام» گفت: کمتر از ۱۰ درصد بازیگران به اندازه کل ۹۰ درصد بازیگران دیگر دستمزد می‌گیرند.

عبدالرضا اکبری پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر تمام فعالیت‌های خود را به دلیل شیوع بیماری کرونا کنار گذاشته ام و ترجیح می‌دهم تا پایان این دوره بیماری سر کار خاصی حاضر نشوم. البته در وضعیت کلی هم تعداد تولیدات بسیار کم شده است.  

 

وی با اشاره به پیشنهادات اخیر خود برای بازیگری اضافه کرد: طی ماه‌های گذشته پیشنهادات مختلفی داشته ام، اما در کل یا آثار ضعیف بودند و یا فیلمبرداری آن‌ها در شهرهای دیگر بود که با وجود بیماری کرونا این اتفاق ریسک بیشتری هم به همراه داشت.  

 

بازیگر سریال «معمای شاه» درباره مشکلات پیرامون پرداخت دستمزد بازیگران اضافه کرد: به کل ما بازیگران نسبت به زحمتی که می‌کشیم دستمزدی نمی‌گیریم، در کل کمتر از ۱۰ درصد بازیگران به اندازه کل ۹۰ درصد بازیگران دیگر دستمزد می‌گیرند که البته آن‌ها هم دستمزدشان را از سینما نمی‌گیرند و مناسبات دیگری با اسپانسرها و سرمایه گذاران دارند و اگر نه من فکر می‌کنم حتی بیشتر از ۹۰ درصد بازیگران علنا دستمزدی دریافت نمی‌کنند.  

 

وی در همین راستا ادامه داد: به طور کلی وضعیت دستمزد بازیگران اصلا خوب نیست، به جز آن عده معدود که جزو بازیگران سینما هم محسوب نمی‌شوند، مابقی با مشکلات بیشماری زندگی خود را سپری می‌کنند.  

 

بازیگر سریال «آنام» درباره عدم سندیت قرارداد بازیگران سینما اظهار کرد: به طور معمول در بند آخر قرارداد بازیگران یک حکم مطرح می‌شود که در صورت بروز مشکلات مالی بین دو طرف داوری می‌کند، برخی مواقع بازیگران با حضور همین حکم به حقشان می‌رسند و در برخی مواقع آنقدر دوندگی می‌کنند که قید دستمزدشان را می‌زنند.  

 

وی درباره تجربه شخصی خود نسبت به عدم تعهد تهیه کنندگان ادامه داد: در کارنامه کاری من موارد بسیار زیادی وجود داشته که تهیه کننده دستمزدم را نداده و طلب من از پروژه‌های مختلف بسیار زیاد است، برخی از مبالغ را گرفتم، ولی بسیاری از این مبالغ را نگرفتم، گاهی آنقدر زمان از طلب من گذشته که یادم رفته پولی را از یک تهیه کننده طلبکارم.  

 

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به کنار گذاشته شدن بازیگران میانسال و کهنسال ادامه داد: در سینما به گیشه نگاه می‌شود و فیلمنامه را براساس بازیگران چهره می‌نویسند، در اکثریت فیلم‌ها باید دو بازیگر جوان بفروش وجود داشته باشد، به همین دلیل به سنین بالای چهل سال توجه خاصی نشده و سرمایه گذاری خاصی نسبت به آن صورت نمی‌گیرد.  

 

وی درباره احتمال برگزاری جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: اگر سینما تولید داشته باشد به یک جشنواره نیاز است، اگر سینمای امروز در شرایط کرونا تولیدی دارد، طبیعتا ما هم نیازمند جشنواره فیلم فجر هستیم، از سویی جشنواره فیلم فجر یک نیاز همیشگی و بازار رقابت سینمای ایران است.

 

اکبری در همین راستا خاطرنشان کرد: امروزه با وجود شیوع بیماری کرونا اکثریت مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، حتی مسابقات ورزشی هم برگزار می‌شود، مدارس و دانشگاه‌ها باز شده اند، به همین دلیل اگر قرار بر تعطیلی باشد این مراکز هم نباید باز می‌شدند، حال که این مراکز باز شده اند یعنی می‌توان جشنواره فیلم فجر امسال را هم با رعایت بهداشت برگزار کرد.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------