کارگردان برنده اسکار «شیرشاه ۲» را می‌سازد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,شیرشاه ۲
کمپانی دیزنی ساخت قسمت دوم لایواکشن «شیرشاه» را به کارگردان برنده اسکار «مهتاب» سپرده است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، کمپانی دیزنی تصمیم به ساخت قسمت دوم «شیر شاه» گرفته و بری جنکینز، کارگردان فیلم‌های «مهتاب» و «اگر خیابان بیل می‌توانست صحبت کند» را برای کارگردانی این اثر انتخاب کرده است.

 

جنکینز که برای کارگردانی «شیرشاه ۲» انتخاب شده، در سال ۲۰۱۷ جایزه بهترین فیلم اسکار را برای «مهتاب» دریافت کرد و همچنین سال بعد از آن برای فیلم «اگر خیابان بیل می‌توانست صحبت کند» نامزد بهترین فیلمنامه این رویداد شد. او اخیراً فیلمبرداری سریال کوتاه آمازون به نام «ریل‌های زیرزمینی» را به پایان رسانده است.

 

«شیرشاه ۲» دنباله لایو اکشنی خواهد بود که سال گذشته منتشر شد. «شیرشاه ۱» بازسازی کارتون کلاسیک کمپانی دیزنی بود که در سال ۱۹۹۴ نمایش داده شد.

 

جان فاورو نسخه ۲۰۱۹ این اثر را کارگردانی و با وجود اینکه نقد‌های متفاوتی را از سوی منتقدان دریافت کرد، در گیشه موفق بود. این فیلم سینمایی در گیشه جهانی بیش از ۱.۵ میلیارد دلار فروخت.

 

کمپانی دیزنی هنوز تاریخ اکرانی برای «شیرشاه ۲» اعلام نکرده است. با توجه به وضعیت ویروس کرونا و همین طور برنامه کاری شلوغ جنکینز، هنوز مشخص نیست جلوه‌های ویژه و پروداکشن سنگین این فیلم چه زمانی آغاز خواهد شد. گفته می‌شود این فیلم جدید به صورت پیش در آمد خواهد بود و بر سال‌های آغازین موفاسا تمرکز دارد که در فیلم قبلی شاهد مرگ او بودیم.

 

دیزنی در سال‌های اخیر تعدادی از انیمیشن‌های کلاسیک خود مثل «علاءالدین»، «دیو و دلبر»، «مولان» و «دامبو» را بازسازی کرد. پیش از این هم اعلام شد، پس از موفقیت تجاری «علاءالدین» یک دنباله از این فیلم سینمایی ساخته خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------