«عشایر» جایزه بهترین فیلم گاتهام را گرفت



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فیلم سینمایی
جوایز گاتهام فیلم سینمایی «عشایر» ساخته کلویی ژائو را به عنوان بهترین فیلم معرفی کرد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «عشایر» به کارگردانی کلویی ژائو با داستانی در مورد یک زن که در اتومبیل خود زندگی می‌کند، جایزه بهترین فیلم‌ در جوایز گاتهام را دریافت کرد.

 

این رویداد به صورت نیمه مجازی در نیویورک برگزار شد. در طول سه سال گذشته، این دومین باری است که کلویی ژائو جایزه بهترین فیلم را از جوایز گاتهام می‌گیرد. او در سال ۲۰۱۸ با اولین تجربه کارگردانی خود به نام سوارکار این جایزه را کسب کرده بود.

 

علاوه بر این، فیلم «عشایر» جایزه ویژه مخاطبان را هم دریافت کرد. جایزه‌ای که برنده آن از بین نامزد‌های بهترین فیلم، مستند و فیلم‌های بین‌المللی انتخاب می‌شود. جوایز گاتهام امسال در سی امین دوره برگزاری خود تاریخ ساز شد؛ چرا که تمامی نامزد‌های شاخه بهترین فیلم توسط کارگردان‌های زن ساخته شده اند.

 

در دهه اخیر جوایز گاتهام، ۴ فیلم که جایزه بهترین فیلم این رویداد را دریافت کرده اند، نتوانستند نامزد جوایز اسکار شوند. این چهار فیلم «سوارکار» در سال ۲۰۱۸، «درون لوین دیویس» در سال ۲۰۱۳، «قلمروی طلوع ماه» در ۲۰۱۲ و «مبتدی ها» در سال ۲۰۱۱ بودند.

 

همچنین در جشنواره گاتهام امسال، ریز احمد برای نقش آفرینی در فیلم سینمایی «صدای متال» ساخته داریوس ماردر به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد. در بخش بهترین بازیگر زن هم نیکول بهاری برای فیلم «خانم جونتینت» برگزیده شد.

 

جوایز گاتهام در طول سال‌های اخیر نامزد‌ها و برندگان مشترکی با اسکار داشته است. داستان ازدواج، کارخانه آمریکایی، مهتاب، افشاگر، بردمن، درخت زندگی و مخمصه از جمله این آثار هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------