قصه زندگی «مامان» به روایت احمد+پوستر



کارگردان فیلم «مامان» معتقد است از هر زاویه‌ای که به جشنواره فجر نگاه کنیم، جشنواره مزایایی دارد که در نهایت موجب پیشرفت سینمای ایران خواهد شد. 

آرش انیسی که امسال با فیلم «مامان» به عنوان اولین تجربه فیلم بلند سینمایی‌اش یکی از کارگردان‌های حاضر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است، در گفتگو با ایسنا از وضعیت خاص جشنواره امسال گفت و تاکید کرد که فیلمش برخاسته از نگاه و زبان مردم است.

 

او درباره وضعیت این دوره از جشنواره در دوران کرونازده فعلی گفت: کرونا اتفاقی است که بر گوشه گوشه زندگی ما تاثیر گذاشته است و تصمیم بر برگزاری جشنواره آن هم به شکل مردمی هر چند محدود جای خوشحالی دارد. بی‌شک بدون این بخش جشنواره نمی‌توانست معنای واقعی خود را داشته باشد.

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره فیلم فجر

 

این کارگردان اضافه کرد: فیلم «مامان» فیلمی برآمده از نگاه و زبان مردم و متعلق به امروز جامعه ماست. ویژگی‌ای که وجود سینماهای مردمی حتی به شکل محدود را برای امثال این فیلم به غنیمت بزرگی تبدیل کرده است.

 

انیسی با اشاره به نقش جشنواره فجر در رشد سینمای ایران افزود: هر چند از جشنواره فجر به عنوان بیلان کاری مدیران نام می‌برند، اما در نهایت این جشنواره ویژگی‌هایی دارد که موجب پیشرفت سینما خواهد شد، از رقابت فیلمسازان گرفته تا معرفی استعداد های جدید که یکی از مهم‌ترین اتفاقات جشنواره در سال‌های اخیر بوده است.

 

انیسی که فیلم خود را به تهیه کنندگی مجید بزرگر ساخته، با قدردانی از حضور موثر این تهیه‌کننده در کنار خود، افزود: حضور ایشان یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی بود که سبب ساخت فیلم من شد. مجید برزگر به دلیل نوع و تجربه فیلمسازی خود و نگاهی که به سینمای مستقل دارد، شاید بهترین تهیه کننده‌ای بود که می‌توانستم در کنار خود داشته باشم.  

 

او سپس با ارایه توضیحاتی درباره داستان فیلم خود ادامه داد: این فیلم، داستان زندگی مامان است به روایت احمد، کوچک‌ترین بچه خانواده. احمد در خلال نگارش فیلمنامه‌ای که می نویسد، به شناخت دوباره‌ای نسبت به مامان می‌رسد.

 

انیسی توضیح داد: خانواده فیلم من پیش از انقلاب ساکن آبادان بوده‌ و به نظر از رفاه خوبی نیز برخوردار بوده‌اند. پس از انقلاب و با شروع جنگ ایران و عراق با از دست دادن خانه و زندگی‌ خود ناگزیر از آبادان مهاجرت می‌کنند و حالا ما بعد از 40 سال به سراغ آن‌ها رفته‌ایم.

این کارگردان در عین حال اضافه کرد: فیلم من درباره جنگ نیست بلکه درباره نتیجه تصمیماتی است که چهل سال پیش گرفته شده است.

 

آرش انیسی که خود در خانواده‌ای جنوبی و اهل آبادان به دنیا آمده و بزرگ شده است، در پایان این گفتگو درباره چشم‌اندازی که از اکران فیلم خود دارد، گفت: این روزها فروش فیلم‌ها یا متکی بر چهره‌هاست یا وابسته به اتفاقاتی که در جشنواره فجر یا جشنواره‌های خارجی برای فیلم‌ها رخ می‌دهد. خانم افشار و دیگر بازیگران فیلم من برغم توانمندی خود، چهره‌های تاثیر گذاری در گیشه به شمار نمی‌آیند ولی امیدوارم با بازخوردهایی که در جشنواره فجر و جشنواره‌های خارجی می‌گیریم در گیشه نیز موفق باشیم. 

 

پوستر این فیلم نیز همزمان با این گفتگو رونمایی شد. این پوستر را مجید برزگر با بهره‌گیری از یکی از عکس‌هایی که بهنوش منصوری گرفته، طراحی کرده است. 

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره فیلم فجر
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------