حضور «شهاب حسینی» در جشنواره فیلم فجر با «طلاخون»



فیلم سینمایی «طلاخون» ساخته ابراهیم شیبانی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است. 

 سینمای کشور طی نیمه اول سال ۹۹ با چالش‌های فراوانی روبرو بوده است، بروز و شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته چرخ تولید و اکران در سینما را به طور کامل متوقف کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان ضربه طولانی مدتی را بر بدنه این هنر وارد کرد.

 

حال پس از مدتها انتظار سینماهای کشور در آستانه بهمن ماه و همزمان با نزدیک شدن به برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بازگشایی شدند تا بار دیگر با برگزاری این رویداد مهم سینمایی خون در رگهای هنر هفتم به جریان بیفتد. 

 

در این میان کارگردانان جوان و پیشکسوت سینما با توجه به اعلام رییس سازمان سینمایی مبنی بر قطعی بودن برگزاری جشنواره فیلم فجر پیش تولید آثار خود را آغاز کرده اند و سینما بار دیگر با سرعت به سمت مسیر همیشگی تولید و عرضه قرار گرفته است. 

 

محمدحسین مهدویان، رضا میرکریمی، مانی حقیقی، مرتضی علی عباس میرزایی، وحید جلیلوند، محسن قرایی، اصغر فرهادی، آرش انیسی، مهدی جعفری و نیما جاویدی از جمله کارگردانان سرشناسی هستند که هم اکنون پیش تولید و یا تولید آثار سینمایی خود را آغاز کرده اند.

 

 

«طلاخون» فیلمی به کارگردانی ابراهیم شیبانی زمستان سال گذشته در قزوین مقابل دوربین حسین جعفریان رفت.

 

شیبانی کارگردانی است که تجربه ساخت فیلم «زهر عسل»، «صحنه جرم ورود ممنوع»، «هیچ کجا هیچکس» و سریال «پازل» را در کارنامه هنری‌اش دارد. او این بار به سراغ فیلمی متفاوت با حضور بازیگران سرشناس رفت و از عوامل حرفه‌ای برای انجام کار‌های فنی فیلم بهره برد.

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فیلم سینمایی طلاخون

 

داستان این فیلم روایتگر یک پرونده جنایی و درگیری زنی با این ماجرا است که در ژانر درام-اجتماعی ساخته شده است.

 

نام فیلم «طلاخون» تابه حال دوبار تغییر کرده است و اولین بار که موضوع ساخت این فیلم مطرح شد نامی از «چرک‌نویس‌های یک مادر خانه‌دار» به میان آمد که به دلیل طولانی بودن به «خورشید همچنان می‌درخشد» تغییر کرد و در آستانه پایان تصویربرداری به «طلاخون» تغییر نام داد.

 

شهاب حسینی که پیش از این تجربه همکاری با ابراهیم شیبانی را در فیلم «زهر عسل» داشت، بار دیگر در فیلم «طلاخون» به عنوان بازیگر مقابل دوربین این کارگردان رفت و با حسام منظور همبازی شد. شهاب حسینی و حسام منظور در فیلم «مست عشق» نیز با یکدیگر همبازی بودند. شهاب حسینی، حسام منظور، زهرا خوشکام، بهار قاسمی، ترنم کرمانیان و ... بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فیلم سینمایی طلاخون

عوامل سازنده فیلم «طلاخون» عبارتند از: نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: ابراهیم شیبانی، مجری طرح: سید علیرضا علویان، مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان، تدوین: احسان شیبانی، طراحی و ترکیب صدا: سید علیرضا علویان، موسیقی: علیرضا شیبانی، سرمایه گذار: امیر جمشیدی، طراح چهره پردازی: عبدا... اسکندری، طراح صحنه: ابراهیم شیبانی، بهزاد آدینه زاده، طراح لباس: آلما گشتاسب، صدابردار: محمود سماک باشی، طراح جلوه‌های بصری: سینا قویدل

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------