کارگردان و بازیگر «اسموکینگ روم» بستری شد/ تبلیغ عجیب جشنواره



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,اسموکینگ روم
دومین روز سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر روز یکشنبه ۱۲ بهمن با اجرای آثار نمایشی در بخش‌های مختلف جشنواره سپری شد. 

به گزارش مهر، روز یکشنبه ۱۲ بهمن سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در دومین روز برگزاری خود میزبان اجراهای آثار نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه‌های اجرا بود.

 

در دومین روز جشنواره، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای نمایش «ایوب خان» به کارگردانی امیر دژاکام در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر نشست.

 

همچنین حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز در سالن قشقایی، تماشاگر نمایش «جوادیه» به کارگردانی کهبد تاراج شد.

 

طبق برنامه تعیین شده برای تقدیم اجراهای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به شهدای سلامت، اجراهای دومین روز جشنواره به محمد آقایی میبدی پزشک خیر شهرستان میبد تقدیم شد.

 

فوت هنرمند جوان تئاتر خبر تلخ روز دوم جشنواره

خبر درگذشت سوسن بقا شانجانی هنرمند جوان تئاتر به دلیل ایست قلبی، خبر تلخ دومین روز جشنواره سی و نهم بود. این هنرمند به عنوان دستیار طراح لباس در نمایش «گرگاس‌ها» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی نیز حضور داشت و خبر درگذشت وی گروه این اثر نمایشی، هنرمندان حاضر در جشنواره و دست‌اندرکاران این دوره از تئاتر فجر را بسیار متأثر کرد.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,اسموکینگ روم

سعید زارعی در بیمارستان بستری است

سعید زارعی کارگردان و بازیگر اصلی نمایش «اسموکینگ روم» که از جمله آثار حاضر در بخش صحنه‌ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر است، به دلیل عفونت لوزه در بیمارستان بستری است.

 

وی در این باره به خبرنگار مهر گفت: از روز چهارشنبه ۸ بهمن به دلیل عفونت شدید لوزه در بیمارستان بستری شدم. به دلیل احترام به گروه، جشنواره و مخاطبان تمرینی ۴۸ ساعته انجام شد و مهدی زندیه نویسنده اثر، جایگزین من برای ۲ اجرای ۱۱ و ۱۲ بهمن در جشنواره تئاتر فجر شد.

 

تبلیغی عجیب برای جشنواره تئاتر فجر!

در فضاهای داخلی سالن‌های میزبان آثار سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر و همچنین برخی اخبار ارسالی از سوی ستاد خبری جشنواره، پوستری به چشم می‌خورد که طراحی آن حال و هوایی متفاوت از مهمترین رویداد تئاتر ایران دارد.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,اسموکینگ روم

علیرغم اینکه شاید این نکته مطرح شود که در طراحی این پوستر واژه فجر با هوشمندی طراحی و تبدیل به یک تصویر شده اما چنین تصویری هیچ تناسبی با جشنواره تئاتر فجر ندارد؛ تصویر مرغ یا هر پرنده دیگری که در دوران کرونا ماسک بر چهره دارد.

 

شاید بتوان تفاسیر معنایی متعددی برای چنین طراحی و تصویری متصور شد اما مخاطبان در مواجهه با این تبلیغ هیچکدام از آن معانی را در ذهن خود مرور نمی‌کنند.

 

عکس کنار خبر از رضا معطریان است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------