آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

سیروس میمنت: «کیوان»، دن کیشوت «نون خ» است/ نقشم را با جان و دل بازی کردم



بازیگر سریال «نون خ»گفت: یکی از اصلی ترین وظیفه های صداوسیما این است که مناطق زیبای ایران و هر اقلیمی در این کشور را به مردم بشناساند و این کم کاری ما است که در این سالها کمتر به این سمت رفتیم. 

 شب های نوروز سریال «نون خ» در شبکه یک سیما توانست نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. یکی از بازیگران این سریال «سیروس میمنت» ایفاگر نقش کیوان است که گفت  وگوی خبرگزاری فارس با این بازیگر را در ادامه می خوانید:

 

سیروس میمنت ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

** آقای میمنت شما از فصل ابتدایی سریال «نون خ» در این سریال حضور داشتید. در این سه سال چه تغییراتی در نقشتان ایجاد شده است؟

کمدی که در این شخصیت وجود داشت همچنان دیده می شود. باید بگویم این شخصیت از فصل یک تا سه تغییر آنچنانی نداشته است فقط در این سالها کامل تر شده است. یعنی کیوانی که در فصل سه می بینید کامل تر از کیوانی است که در فصل یک دیدید.

 

** این تفاوت در چه بخش هایی است؟

در همه ابعاد شخصیتی او و شخصیتش کامل تر شده است. در این مدت ما بازخوردهای مردم را دیدیم و این را هم می دانیم که با چه بخش هایی از سریال خوشحال تر می شوند و می خندند و سعی کردیم همان ها را چه در بخش نگارش و چه در بخش بازی ها پررنگ تر کنیم.

 

** گریم شما از نیمه داستان به بعد تغییر می کند.

بله، تا نیمه سریال گریمی که دارم مثل فصل های قبل است و از نیمه تا پایان کار تغییر کوچکی در گریم داریم. بر اساس قصه ای که وجود دارد در زندگی شخصی کیوان اتفاقی رخ می دهد که موهایش را رنگ می کند.

 

** در فصل سه لوکیشن این سریال از فضای غرب کشور فاصله گرفته و به تهران آمده است. چقدر این تغییر لوکیشن می تواند در بازی ها اثرگذار باشد؟

سیروس میمنت ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

لوکیشن خیلی در کار اهمیت دارد. برای مثال شما ببینید مردم شهر نشینی که در شهر زندگی و کار می کنند، شب هم که به خانه می روند سریال های آپارتمانی می بینند و این روال برایشان خسته کننده می شود. آنها بدون اینکه دلیلش را بدانند کار را پس می زنند. اما اگر آن لوکیشن به دشت و بیابان تغییر پیدا کند خود به خود باعث شعف در مخاطبین می شود و تماشای این فضاها و لباس های رنگی و کوه و دشت و ... در روحیه مخاطبان اثر می گذارد.

 

** چقدر برای بازیگر جذابیت دارد و چقدر سختی کارش را دوچندان می کند؟

خیلی زیاد. برای بازیگران جذابیت دارد و رضایت مندی خاصی هم در کنار جذابیت وجود دارد. از طرفی سختی هایی هم دارد.

 

** بخشی از این سریال به نشان دادن اقلیم کردستان و آداب و رسوم مردم آن خطه است. مردم در بازخوردهایشان به شما می گفتند که از تماشای چنین سریالی حس رضایت دارند؟

مردم کردستان و نقطه های مختلف کرد نشین همه و همه از تولید این سریال راضی هستند. به هر حال در این سریال منطقه آنها هم دیده می شود.

 

سیروس میمنت ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

** موضوع بعدی درباره لباس ها و نوع پوشش مردم کردستان است که بعد از این سریال به خوبی در میان مردم جای خود را باز کرد.

سالها پیش در خلال جنگ سوریه که به کوبانی کشیده شد با نشان دادن تصاویری از این جنگ، تازه مردم دنیا متوجه شدند که لباس کردی چقدر زیباست. ما از دنیا نمی توانیم ایراد بگیریم چون واقعا دلیلی  ندارد که لباس کردی را بشناسند اما از مردم خودمان می توانیم. کردستان یکی از شهرهای ایران است. یادم هست یکبار یکی از همسایه ها به منزلمان آمد و به همسرم گفت چقدر لباس زیبایی دارید و از آن جالب تر اینکه می خواستند به عروسی بروند و از همسرم لباس کردی گرفته بودند تا در مراسم بپوشند.

 

سیروس میمنت ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

** چقدر کمبود این دست آثار شبیه به «نون خ» در تلویزیون احساس می شود؟

یکی از اصلی ترین وظیفه های صداوسیما این است که مناطق زیبای ایران و هر اقلیمی در این کشور را به مردم بشناساند و این کم کاری ما است که در این سالها کمتر به این سمت رفتیم. فرهنگ عرب، ترک، لر، بلوچ، و ... همه ما گوهر یک دانه ایم و در یک کشور زندگی می کنیم و باید فرهنگ همه شهرها را بشناسیم. ایرانی که در ایران زندگی می کند کردها را زمانی شناخت که جنگ کوبانی را دید و این خیلی بد است.

 

** منهای لباس و ظاهر مردم کرد زبان، چقدر خصیصه های این افراد در سریال سازی و در فرهنگ سازی میان مردم مهم است؟

یکی از وظایف ما این است که خصلت های خوب انسانی را به تصویر بکشیم، حالا خصیصه های خوب انسانی چیست؟ همانی که امروزه در جامعه ما کم شده است و با هم بودن دارد فراموشمان می شود و الان که کرونا هم به این موضوع دامن زده است.

 

** و این موضوع در سریال «نون خ» هم آمده است.

بله بارها دیدیم که صبح تا شب با هم سر یک مسئله ای دعوا می کنند اما سر یک سفره در کنار هم می نشینند و این راه درستی است که ما باید اشاعه دهیم. مردم هم چنین چیزی را دوست دارند و برایشان جذابیت دارد. کردها و البته همه منطقه های ایران به این شکل هستند. متاسفانه زندگی مدرن شهری خصیصه های خوبی را از ما دور کرده است.

 

سیروس میمنت ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

** ما این صمیمیت را در سریال پایتخت یک تا پنج هم دیده بودیم. آنها با هم دعوا می کردند اما سر یک سفره در کنار هم می نشستند.

بله قبل از اینکه پایتخت و نون خ ساخته شود سریال های دیگری هم در راستای نشان دادن فرهنگ و اقلیم بومی ساخته شده بود. یادم است ۵۰ سال پیش درباره کردستان و شمال هم کارهایی ساخته شده بود اما به فرهنگشان توجهی نمی شد و دو سریال پایتخت و نون خ به فرهنگ این اقلیم توجه کردند.

 

** این سریال هایی که می فرمائید هم طنز بودند؟

بله.

 

فارس 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------