جزئیات کامل از سریال ارباب حلقه‌ها منتشر شد



 سریال ارباب حلقه‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
سریال «ارباب حلقه ها» محصول شرکت آمازون با اقتباس از رمان‌های جی. آر. آر تالکین، در نیوزیلند ساخته شده است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندی‌وایر، در حالی که کمپانی امازون با سریال‌های موفقی مثل «فلیبگ» و «خانم میزل شگفت انگیز» به استودویی موفق در کسب جوایز امی تبدیل شده است، اما این تمام برنامه آمازون در بخش سریالی نیست و عوامل این کمپانی به دنبال ساخت چند فصل سریال از کتاب «ارباب حلقه ها» به نوشته جی. آر. آر تالکین هستند.

 

از سال ۲۰۱۷ که اعلام شد، این سریال ساخته می‌شود اخبار زیادی از آن منتشر شده است. در چند وقت اخیر، ۲۰ عضو جدید به تیم این مجموعه اضافه شده اند و روز گذشته نیز اعلام شد که کارلوت برندستروم، کارگردان فرانسوی سریال «ویچر»، دو قسمت از ارباب حلقه‌ها را نیز کارگردانی خواهد کرد. داستان فیلم هم در عصر دوم کتاب‌های تالکین یعنی هزاران سال پیش از رخداد‌های فیلم «هابیت» می‌گذرد.

 

با این وجود که هیچ تریلر و یا تاریخ انتشار دقیقی برای این سریال اعلام نشده، اما باز هم اطلاعات قابل توجهی را می‌توان از آن یافت. شاید یکی از مهمترین اطلاعات، بودجه قابل توجه این سریال باشد که در حدود ۴۵۰ میلیون دلار برای فصل اول تخمین زده می‌شود. برای مقایسه باید گفت که هر قسمت از فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» ۱۵ میلیون دلار و در مجموع ۹۰ میلیون دلار هزینه داشته است.

 

در ادامه ایندی وایر جزئیاتی که علاقه‌مندان به سریال «ارباب حلقه ها» باید بدانند را جمع آوری کرده که در ادامه آن را می‌خوانید.

 

تولید در حال انجام

 سریال ارباب حلقه‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

مثل هر فیلم و سریال هالیوودی دیگر، تولید «ارباب حلقه ها» هم در اوایل سال ۲۰۲۰ به علت پاندمی کرونا متوقف شد. این تعطیلی یک ماه بعد از آغاز تولید صورت گرفت و بعد از اعمال قرنطینه ۱۴ روزه اتفاق افتاد. البته تولید این سریال از اولین پروژه‌هایی بود که در دوران شیوع کرونا از سر گرفته شد. در ماه دسامبر بود که هالیوود ریپورتر تایید کرد فیلمبرداری این مجموعه در نیوزیلند در حال انجام است.

 

این سریال اقباسی از یک داستان حماسی است

 سریال ارباب حلقه‌ها از رمان‌های فانتزی به همین نام به نوشه جی. آر. آر تالکین اقتباس شده است؛ سری کتاب‌هایی که داستان بعد از رمان «هابیت» در سال ۱۹۳۷ را روایت می‌کنند.

 سریال ارباب حلقه‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

مجموعه رمان‌های ارباب حلقه‌ها شامل کتاب «یاران حلقه» منتشر شده در سال ۱۹۵۴، «دو برج» در سال ۱۹۵۴ و «بازگشت پادشاه» در سال ۱۹۵۴ می‌شود. هر دوی این سری کتاب‌ها در دنیای موجودات افسانه‌ای مثل جادوگرها، دورف ها، اِلف‌ها و هابیت‌ها می‌گذرد. کتاب «هابیت» داستان شخصی به نام بیلبو بگینز است که یک ماجراجویی خطرناک را آغاز می‌کند. او طی این ماجراجویی حلقه معروف داستان را پیدا می‌کند و با خود به خانه می‌برد. این حلقه بعد از مدت‌ها به کاراکتری دیگر به نام فرودو می‌رسد که ماموریت پیدا کرده آن را در کوه موردور نابود کند. فیلم‌های ذکر شده همگی به کارگردانی پیتر جکسون ساخته شده اند.

 

عده زیادی تمایل به دیدن این سریال دارند

همانطور که گفته شد، شناخته شده‌ترین اقتباس از این رمان‌های سه گانه «ارباب حلقه ها» و «هابیت» پیتر جکسون است. رویکردی که جکسون در خلق این اثر پیش گرفت باعث شد که اثری تحسین شده از سوی منتقدان و همینطور پرفروش را شاهد باشیم. قسمت «بازگشت پادشاه» از این سه گانه در آن زمان به دومین فیلمی تبدیل شد که بیش از یک میلیارد دلار فروخته است. این فیلم در جوایز اسکار هم رکورد شکنی کرده و در ۱۱ شاخه‌ای که نامزد شده بود تمامی جوایز را دریافت کرد. همین موضوع باعث شده که سریال ارباب حلقه‌ها هم خواهان زیادی داشته باشد.

 

سریال «ارباب حلقه ها» یک پیش در آمد است

 سریال ارباب حلقه‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

وقتی خبر ساخت این سریال اعلام شد، عده‌ای حدس می‌زدند که این اثر داستان کتاب‌های سه گانه را دوباره بازگو خواهد کرد، اما در ماه مارس اعلام شد که این سریال در واقع پیش در آمد است و داستان جدیدی را روایت می‌کند. در ابتدا شایعه شد که سریال در مورد آراگورن جوان است، اما نقشه‌هایی که در صفحه رسمی آمازون منتشر شد نشان داد که این فرضیه هم درست نیست. داستان این سریال در عصر دوم سرزمین میانه و هزاران سال قبل از هابیت و ارباب حلقه‌ها می‌گذرد.

 

خرج‌های هنگفت آمازون

 سریال ارباب حلقه‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

همانطور که پیش از این گفتیم، آمازون برای ساخت فصل اول این سریال بودجه ۴۶۵ میلیون دلاری در نظر گرفته و مطمئن است که این هزینه‌ها به میزان مخاطبانی که این سریال جذب خواهد کرد می‌ارزد. در سال ۲۰۱۷، وقتی آمازون در جدال با نتفلیکس با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار حق ساخت این سریال را خرید، «ارباب حلقه ها» به پر هزینه‌ترین سریال تلویزیونی تاریخ تبدیل شد. بعد از مدتی هم هالیوود ریپورتر گزارش داد بیش از یک میلیارد دلار برای ساخت تمامی فصل‌های سریال (۵ فصل) هزینه می‌شود. سه گانه سینمایی «ارباب حلقه ها» در مجموع ۲۸۱ میلیون دلار بودجه ساخت داشتند و حدود ۳ میلیارد دلار در گیشه فروختند.

 

تیم بازیگری 

در اواخر دسامبر ۲۰۲۰ بود که جزئیات جدیدی از تیم بازیگری این سریال اعلام شد. آمازون لیستی ۲۰ نفره از بازیگرانی که قرار است به سریال اضافه شوند اعلام کرد. البته در بین آن‌ها نام فرد مشهور و برجسته‌ای دیده نمی‌شود، اما می‌توان به پیتر تیت اشاره کاره کرد که در فیلم «بازگشت پادشاه» نقش یک اُرک را بازی کرده بود.

 

 سریال ارباب حلقه‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

آمازون در ژوئیه سال ۲۰۱۵ نیز به عنوان اولین خبر از تیم بازیگری سریال، تایید کرد که در حال مذاکره با مارکلا کاونا برای بازی در نقشی به نام تایرا است. جزئیاتی از این نقش ارائه نشده و در IMDB هم حضور کاونا در سریال یک شایعه عنوان شده است.

 

محل فیلمبرداری مشابه

 سریال ارباب حلقه‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

مثل سه گانه «ارباب حلقه ها» و هابیت، سریال «ارباب حلقه ها» نیز در نیوزیلند فیلمبرداری شده است. یکی از عوامل اصلی این سریال می‌گوید: در جست و جوی مکانی جادویی بودیم که زیبایی‌های عصر دوم کتاب تالکین را به تصویر بکشد. این محل باید دارای کوهستان، جنگل‌ها و ساحل‌های متنوعی می‌بود و از طرفی هم امکانات و استودیو‌های مناسب برای فیلمبرداری داشته باشد. با این اوصاف ممکن است فضایی را مثل فضا‌های فیلم سینمایی «ارباب حلقه ها» ساخته پیتر جکسون شاهد باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------