ابهام در زمان اکران «دینامیت»/ فیلم اطیابی نهم تیر به پرده نقره‌ای می‌رسد؟



دینامیت ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
در حالی شورای صنفی نمایش، نهم تیر را برای اکران دینامیت در نظر گرفته است که این تاریخ از طرف کارگردان این فیلم مورد تایید نیست.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، زمزمه اکران تعدادی از فیلم‌ها در تیرماه چند وقتی است به گوش می‌رسد؛ «عروسی مردم»، «دینامیت»، «چپ، راست» و «درخت گردو» از جمله این فیلم‌ها هستند. اما بر خلاف گذشته استقبال خوبی از سوی فیلمسازان برای اکران در شرایطی که مردم از سینما استقبال نمی‌کنند، وجود ندارد و همین موضوع اکران فیلم‌ها را با چالش مواجه کرده است.

 

در این خصوص با مسعود اطیابی کارگردان فیلم «دینامیت» صحبت کردیم. او به خبرنگار ما گفت: ما بحث پرداخت پول به تهیه کننده برای اکران را نداریم؛ بلکه منتظر هستیم مردم واکسینه شوند و سینما‌ها به رونق قبل بازگردند.

 

دینامیت ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

اطیابی با تاکید بر اینکه مذاکره برای اکران فیلم‌ها بین سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش در جریان است، بیان کرد: مردم در این موقعیت نیاز به سینما و فیلم خوب دارند. سینماداران و مدیریت کلان هنر در حال حاضر با مشکل جذب مردم به سینما مواجه هستند؛ چرا که باید فیلم خوب موجود باشد و فیلم‌هایی داشته باشیم که قابلیت جذب مردم را داشته باشند. در حال حاضر ۳۰۰ فیلم پشت خط اکران قرار دارند، اما باید دید که کدامیک قابلیت جذب مردم به سینما را دارند و نفرات اول و دوم پس از دیدن فیلم، دیگران را به دیدن فیلم توصیه می‌کنند یا خیر.

 

وی با تاکید بر اینکه «دینامیت» و «انفرادی» متفاوت با کار‌های دیگر موجود در صف اکران هستند، گفت: این دو فیلم در حالت عادی و در رونق سینما ۴۰ تا ۵۰ میلیارد فروش دارند، اما در شرایط امروز، کسب چنین سودی ممکن نیست. علاوه بر این دولت توان پرداخت ضرر‌های موجود را ندارد؛ چراکه این پرداخت خسارت باید به نحوی باشد که تهیه کننده بتواند فیلم بعدی را بسازد. در حال حاضر هزینه ساخت یک فیلم ۱۵ میلیارد تومان شده است. درحالی که در زمان خودش با ۸ میلیارد ساخته می‌شد.

 

کارگردان «دینامیت» گفت: باید نگاهمان را به سینما تغییر بدهیم و متفاوت از پلتفرم‌ها و وی او دی‌ها به پرده نقره‌ای نگاه کنیم. باید آثار کیفیتی داشته باشند که در این شرایط مردم از هزینه‌های زندگی خود بگذرند و به سینما بیایند.

 

اطیابی در پاسخ به این سوال که آیا «دینامیت» از ۹ تیرماه اکران می‌شود، گفت: این نظر سازمان سینمایی و شورای صتفی است و هنوز تاریخ اکران قطعی نشده است.

 

کارگردان سینما در باره اینکه آیا فیلم جدید می‌سازد یا خیر، بیان کرد: در اوضاع کنونی فیلمساز حرفه‌ای تولید ندارد و کار تعطیل است. چرا که دو فیلم در صف اکران دارم و سراغ کار جدید نرفته ام.

 

این صحبت‌های اطیابی در حالی مطرح می‌شود که مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار ما گفت: فیلم «دینامیت» به تهیه کنندگی ابراهیم عامدیان و پخش کنندگی خانه فیلم در ۹ تیرماه اکران می‌شود. تمهیدات مالی و بهداشتی برای اکران مطلوب فیلم در نظر گرفته شده است.

 

این خبر از سوی شورای صنفی در حالی مطرح می‌شود که مسعود اطیابی به خبرنگار ما گفته است، این تاریخ مدنظر شورای صنفی است و از نظر آن‌ها اکران در این تاریخ قطعی نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------