آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

دلخوری سینمادارها و اکران بلاتکلیف تابستان



 سینما,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
شورای صنفی نمایش در حالی در جلسه امروز خود قرار است اکران شدن یا نشدن فیلم «دینامیت» را نهایی کند که سینمادارها از وضعیت پیش‌آمده برای نمایش یک فیلم جدید پس از چهار ماه دلخورند. 

به گزارش ایسنا، با توجه به مدت زمان کمی که برای اکران فیلم تا ماه محرم باقی مانده، ابتدای این هفته آخرین فرصت برای تعیین تکلیف اکران تابستان با فیلم‌های جدید عنوان شده بود، اما شورای صنفی نمایش برخلاف روال هفتگی خود روز گذشته جلسه‌ای نداشت و قرار است امروز دوشنبه، هفتم تیرماه به بررسی وضعیت فیلم «دینامیت»، تنها فیلمی که صاحبانش تا حدی به اکران رضایت داده‌اند، بپردازد.

 

تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم «دینامیت» بارها در گفت‌وگوهای خود بیان کرده‌اند که به دلیل عدم استقبال مخاطب از سینما در روزهای کرونایی و برگشت‌ناپذیر بودن هزینه ساخت در شرایط فعلی سینماها، باید حمایت ویژه‌ای از اکران همراه با ضمانت اجرایی وجود داشته باشد، اما شرایط مدنظر آن‌ها تاکنون عملی نشده و این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا برای زنده نگه داشتن سینما و رونق بخشی به سالن سینما، فقط تهیه‌کننده‌ و سرمایه‌گذار فیلم‌ باید ضرر دهند؟

 

از سوی دیگر سینمادارها معتقدند حمایت نسبی و خوبی برای اکران در این فصل پیشنهاد شده و راضی نشدن تهیه‌کننده‌ها به اکران باعث دلخوری‌شان شده است.

 

کش و قوس بر سر نمایش فیلم‌های جدید در تابستان مدت‌هاست که شروع شده چون گیشه سینماها برای ادامه اکران فیلم‌های نوروزی دیگر کشش ندارد و اگرچه میزان استقبال مخاطب در روزهای گذشته نسبتا بهتر شده، اما مدیران سینماها تاکید دارند که باید فیلم جدید روی پرده بیاید در غیراینصورت رکود فعلی سینما تا پایان ماه محرم و صفر و نیمه‌های پاییز ادامه خواهد داشت.

 

در این باره محمدقاصد اشرفی - مدیر سینما ماندانا- به ایسنا می‌گوید: ما ۴۰ سال است که رابطه دوستانه با تهیه‌کنندگان سینما داشته‌ایم و با هم کار می‌کردیم و انتظار داریم که در این بحران، همه دست به دست هم دهیم تا این شرایط را پشت سر بگذاریم.

 

او می‌گوید: ما سینمادارها خودمان پیگیر  ماجرای اکران بودیم و در جلسه ستاد کرونا (در سازمان سینمایی) و شورای صنفی نمایش پیشنهاد کردیم، سازمان سینمایی رقمی را برای حمایت از اکران دو فیلم در نظر بگیرد که سازمان هم قبول کرد، ولی متاسفانه تصمیم و خواسته‌های صاحبان فیلم‌ها مرتب تغییر می‌کند.  

 

اشرفی با بیان اینکه «آیا سینماها باید همینطور خاک بخورند و صاحبان فیلم‌ها راضی به اکران نشوند؟» ادامه می‌دهد: البته این حق آن‌هاست که نگران سرمایه خود باشند و ما هم نمی‌توانیم به آن‌ها زور بگوییم  ولی سازمان سینمایی هم یا اجازه تغییر کاربری به سالن‌های ما را هم بدهد تا کسب و کار دیگری در سالن داشته باشیم یا اجازه دهد فیلم‌ها خارجی بیشتر اکران شوند. اگر صاحبان فیلم‌ها حق دارند، ما (سینمادارها) هم حق داریم.

 

وی با اشاره به اینکه «امروز بالاخره تصمیم گرفته می‌شود که شرایط جدید آن‌ها چیست و سینمادارها فیلمی را اکران می‌کنند یا خیر»، اضافه می‌کند: سینمادارها قبول کردند که در تبلیغات کمک کنند و از آن طرف سازمان هم ۲.۵ میلیارد تومان به هر فیلم‌ بدهد. الان هر کسی دوست دارد، فیلم خود را اکران کند، اگر هم دوست ندارد اکران نکند. از این پس خواسته ما چیز دیگری است و اگر سازمان سینمایی می‌خواهد کمک کند باید به سینمادار کمک کند، چرا که صاحب فیلم‌ می‌تواند فیلم خود را در دفترش نگه دارد تا هر زمان شرایط مطلوب شد آن را اکران کند ولی منِ سینمادار الان باید حقوق پرسنل و هزینه جاری سینما را  بدهم.

 

او در عین حال خاطرنشان می‌کند که در روزهای گذشته وضعیت فروش بهتر شده و این امید است که از اکران فیلم جدید استقبال شود.

 

با این وجود به دلیل اینکه چند هفته بیشتر تا شروع ماه محرم باقی‌نمانده و برخی هم ضمانت پرداخت‌های مالی را برای اکران فیلم در روزهای پایانی این دولت چندان عملی نمی‌دانند و نیز نظر عده‌ای از جمله کارگردان فیلم «دینامیت» (مسعود اطیابی) بر اکران فیلم‌ها پس از واکسیناسیون عمومی ست، به نظر می‌رسد اکران یک فیلم جدید (دینامیت) خیلی محتمل نباشد بویژه آنکه جلسه ستاد کرونا در سازمان سینمایی برای تصمیم‌گیری نهایی هنوز تشکیل نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------