شگفتی در سینماهای آمریکا/ فیلم بسکتبالی «بیوه سیاه» را شکست داد



 ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
در کمال شگفتی یک فیلم نیمه انیمیشنی موفق شد تا به صدرنشینی «بیوه سیاه» که امید زیادی به آن رفته بود، پایان دهد. 

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فیلم «هرج‌ و مرج فضایی: میراثی نو» ساخته برادران وارنر به سرعت در اولین پایان آخر هفته اکرانش موفق شد تا باکس آفیس را از «بیوه سیاه» بدزدد و فروش ۳ روزه خود در آمریکا را به نزدیک ۳۲ میلیون دلار برساند.

 

این فیلم بسکتبالی با بازی لبران جیمز که دنباله «هرج‌ و مرج فضایی» سال ۱۹۹۶ با نقش‌آفرینی مایکل جوردن است، جمعه از ۳۹۶۵ سالن سینما ۱۳.۱ میلیون دلار کسب کرد و به این ترتیب رکورد بزرگ‌ترین آغاز نمایش فیلم‌های برادران وارنر در دوران کرونا و بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم خانوادگی در دوران پاندمی را شکست.

 

استقبال از این فیلم باعث شد تا در باکس آفیس داخلی آخر هفته در صدر قرار بگیرد و حتی برخی از متخصصان صنعت پیش‌بینی کنند که فروش آن در آخر هفته به ۳۵ میلیون دلار می‌رسد. هر چند این فیلم تا پایان یکشنبه فروشش به ۳۱.۶ میلیون دلار رسید اما در مجموع موفقیت بزرگی را رقم زد.

 

این فیلم لایو اکشن و انیمیشن توسط مالکوم دی. لی ساخته شده و علاوه بر جیمز، دان چیدل و زندایا هم در آن بازی می‌کنند. داستان فیلم درباره نسخه‌ای خیالی از جیمز است که در یک بازی بسکتبال با شخصیت‌های لونی تونز همراه می‌شود تا پسرش را از یک شخصیت منفی نجات دهد.

 

هر چند این فیلم در راتن تومیتوز امتیاز ۳۱ درصد را از منتقدان دریافت کرده اما امتیاز تماشاگران به آن A منفی است.

 

فیلم جدید «هرج و مرج فضایی» که در ۳۹۶۵ سالن سینما اکران شده و هم‌زمان در اچ‌بی‌او مکس هم در دسترس است، در بازار خارجی از نمایش در ۶۴ بازار بین‌المللی ۵۴.۶ میلیون دلار به دست آورد.

 

«بیوه سیاه» یا «بلک ویدو» مارول و دیزنی که قهرمان باکس آفیس هفته قبل بود، با کاهش فروش بلیت ۶۷ درصدی مواجه شد و جمعه از ۴۲۷۵ سالن سینما ۸ میلیون دلار کسب کرد. این فیلم ابرقهرمانی با نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون و فلارنس پیو در نهایت توانست در دومین آخر هفته اکرانش ۲۶.۳ میلیون دلار دیگر بفروشد و فروش کل خود را به ۱۳۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی برساند. در هر حال این فروش از فروش قابل انتظار در دوران پاندمی بیشتر است، هرچند نتیجه‌ای فاجعه‌بار برای فیلمی است که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است.

 

فیلم «اتاق فرار: تورنمنت قهرمانان» در رتبه سوم فروش قرار گرفت و جمعه از ۲۸۱۵ سالن سینما ۳.۸۱۵ میلیون دلار فروخت. این فیلم ژانر وحشت روان‌شناختی که دنباله «اتاق وحشت» سال ۲۰۱۹ است، تا پایان آخر هفته ۸.۸ میلیون دلار فروخت و از «سریع و خشمگین ۹» با فروش ۷.۶ میلیون دلاری فراتر رفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------