«خرچنگ» به جان جشنواره ایتالیایی افتاد



خرچنگ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
انیمیشن «خرچنگ» در بیست‌ودومین جشنواره‌ فیلم «لوکانیا» ایتالیا به نمایش درمی‌آید. 

به گزارش  مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انیمیشن «خرچنگ» از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در بیست‌وششمین حضور جهانی‌اش در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه انیمیشن شاخه بین‌الملل بیست‌ودومین جشنواره‌ فیلم «لوکانیا» در ایتالیا به نمایش در می آید.

 

امسال برای بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره در قسمت فیلم‌های کوتاه داستانی ۱۳ اثر، در بخش انیمیشن کوتاه ۱۰ اثر، در بخش مستند کوتاه ۸ و در بخش بلند سینمایی و مستند ۵ اثر از سراسر جهان برای رقابت با یکدیگر دعوت شده‌اند.

 

در همین حال ۷ فیلم از کشور میزبان نیز با یکدیگر رقابت خواهند داشت.

 

در این میان، «خرچنگ» ساخته شیوا صادق‌اسدی از تولیدات سال ۲۰۲۰ میلادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۹ فیلم کوتاه انیمیشن از کشورهای تایوان، روسیه، سوئیس، اسپانیا، فرانسه، لهستان و استونی رقابت می‌کند.

 

«خرچنگ» در روز ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ برابر با ۷ آگوست ۲۰۲۱ در سالن آمفی‌تئاتر اسکولا در یک برنامه ۶۷ دقیقه‌ای در کنار فیلم‌هایی چون «ملاقات» از کشور ایران، «مگس‌ها» از کشور ایتالیا، «مزرعه سگ» از کشور لهستان، «میر پرکراسن» از کشور روسیه، «سوباکی پاکنت مورم» از کشور روسیه و «ریسمان» از کشور تایوان به نمایش درخواهد آمد.

 

در سالن آمفی‌تئاتر «اسکولا» که گنجایش ۲۵۰ نفر را دارد، در روز ۱۶ مرداد فیلم‌های بخش مسابقه اعم از سینمایی و کوتاه برای تماشاگران به طور رایگان پخش خواهد شد.

 

بیست‌ودومین جشنواره فیلم «لوکانیا» ایتالیا بین روزهای ۱۶ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ برابر با ۷ تا ۱۱ آگوست در شهر باسیلاکا (نام جدید لوکانیا) برگزار خواهد شد.

 

این فیلم کوتاه ۱۱ دقیقه‌ای در روزهای گذشته نیز موفقیت‌هایی کسب کرده که جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه «لاگو» در ایتالیا و جایزه طلایی بهترین فیلم از نگاه مخاطبان و دیپلم افتخار داوران کودک سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه درسدن آلمان از آخرین موفقیت‌های این اثر است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------