زالاوا در جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده می‌شود



فیلم سینمایی زالاوا ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
فیلم سینمایی زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری در جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده می‌شود. 

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در چهل و ششمین فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش در می‌آید.

 

این فیلم سینمایی با بازی نوید پورفرج، پوریا رحیمی‌سام و هدی زین‌العابدین به تهیه‌کنندگی روح‌الله و سمیرا برادری، پس از نمایش در بخش هفته منتقدین فستیوال فیلم ونیز در بخش Midnight Maddens فستیوال فیلم تورنتو برای کسب جایزه‌ی تماشاگران با پنج فیلم دیگر، از جمله تیتان، برنده نخل طلای کن ۲۰۲۱ به رقابت می‌پردازد.

 

بخش Midnight Maddens یکی از بخش‌های اصلی فستیوال تورنتو است که از سال ۱۹۸۸ و با هدف نمایش فیلم‌هایی در ژانر وحشت، فانتزی، علمی تخیلی و اکشن، پایه‌گذاری شده است. نمایش فیلم‌های این بخش نیمه‌شب آغاز می‌شود و یکی از بخش‌های جوان‌پسند فستیوال است که «زالاوا» در دومین حضور بین‌المللی خود به عنوان تنها فیلم آسیایی در این بخش به نمایش در می‌آید.

 

فستیوال فیلم تورنتو در کنار جشنواره ساندنس معتبرترین جشنواره فیلم آمریکای شمالی است که پیش از این ٨٢ فیلم انتخابی سینمای معاصر جهان و بخش کشف را اعلام کرد و در نشست خبری امروز نیز فیلم‌های بخش‌های دیگر این جشنواره را که از ١٨ تا ٢٧ شهریور مصادف با ٩ تا ١٨ سپتامبر در کانادا برگزار می‌شود اعلام کرد.

 

«زالاوا» نخستین تجربه سینمایی ارسلان امیری در مقام کارگردان است که فیلمنامه آن را به همراه آیدا پناهنده و تهمینه بهرام به نگارش درآورده و به ماجرای اهالی روستایی می‌پردازد که ادعا می‌کنند جن به روستایشان زده است. زالاوا در نخستین نمایش خود در جشنواره فیلم فجر سی و نهم، کاندیدای دریافت ۱۰ سیمرغ و برنده سه سیمرغ در بخش‌های مختلف شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------