فیلم‌هایی که با موضوع حملات هسته‌ای ساخته شدند



فیلم‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
در یک قرن اخیر فیلم‌ها و مستند‌های زیادی با موضوع حملات هسته‌ای ساخته شدند که در این گزارش با برخی از این فیلم‌ها آشنا می‌شوید. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لیست ورس، در حدود نیم قرن اخیر موارد کمی بوده اند که قدرت این را داشتند ملت‌های مختلف را به اندازه جنگ هسته‌ای بترسانند. بسیاری از فیلم‌ها و مستند‌ها با موضوع حملات و جنگ هسته‌ای ساخته شده که برای مخاطبان جذاب هستند و برای برخی دیگر ممکن است، ترسناک باشند. اگر به دیدن اینگونه فیلم‌ها علاقه دارید در ادامه قصد داریم چند مورد از این فیلم‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

بولتن ویژه (۱۹۸۳)

فیلم‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

این فیلم سینمایی در مورد نحوه واکنش و تأثیرگذاری رسانه‌ها بر یک رویداد و تروریست‌هایی است که تهدید کرده اند در صورت برآورده نشدن خواسته هایشان با استفاده از سلاح هسته‌ای خود، بندر چارلستون در جنوب کارولینا را مورد هدف قرار می‌دهند. این فیلم تلویزیونی به سبک برنامه رادیویی «جنگ دنیاها» نوشته اورسون ولز ساخته شده بود.

 

جنگ و صلح (۲۰۰۲)

فیلم‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

«جنگ و صلح» یک فیلم مستند است که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و به آزمایش‌های اتمی هند و پاکستان می‌پردازد. البته این فیلم با رمانی به همین نام نوشته لئو تولستوی که در سال ۱۸۱۲ نوشته شده ،  هیچ ارتباطی ندارد.

 

دکتر استرنجلاو (۱۹۶۴)

فیلم‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

استنلی کوبریک در این فیلم سینمایی ایده جنگ بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده را بررسی می‌کند. در خلاصه داستان فیلم آمده جک ریپر ژنرال روان‌پریش ارتش و رئیس یک پایگاه هوایی در آمریکاست که در اقدامی خودسرانه، تهاجمی هسته‌ای علیه شوروی به راه می‌اندازد و رئیس‌جمهور و سیاستمداران آمریکا پس از آگاهی از این عمل با تجمع در اتاق فرماندهی جنگ ایالات متحده به دنبال راهی برای توقف این حملات می‌گردند.

 

مایل معجزه آسا (۱۹۸۸)

فیلم‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

داستان این فیلم سینمایی طی یک شبانه روز روایت می‌شود و در ابتدای فیلم با دو شخصیت اصلی هری و جولی آشنا می‌شویم. داستان در مورد مردی است که طی یک تماس تلفنی متوجه می‌شود در فاصله هفتاد دقیقه آینده به شهر محل زندگی آن‌ها حمله هسته‌ای خواهد شد. او که اکنون نمی‌داند با اطلاعاتی که دارد چه کار کند تصمیم می‌گیرد که شهر را ترک کند. اطلاعات حمله به این شهر به بیرون درز می‌کند و شهر در هرج و مرج فرو می‌رود.

 

جاده (۲۰۰۹)

فیلم‌ها ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

این فیلم سینمایی بر اساس رمان برنده جایزه و تحسین شده نوشته کورمک مک‌کارتی ساخته شده است و داستان در مورد پدر و پسری است که در دنیای آخرالزمانی پس از جنگ هسته‌ای پرسه می‌زنند و در پی نجات خود هستند. این فیلم البته مثل «مکس دیوانه» نیست که هیجان آن برای شما جذاب باشد بلکه خشن‌ترین و ترسناک‌ترین جنبه‌های یک دنیای نابود شده را به تصویر می‌کشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------