حالِ وخیمِ پروین بهمنی، پس از بستری شدن در بیمارستان



پروین بهمنی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
پروین بهمنی، خالق لالایی‌های مادرانه ایران زمین، به دلیل وخامت مشکلات قلبی ـ ریوی، در بیمارستان امام سجاد (ع) بستری شد.

 به گزارش فارس؛ دامون شش بلوکی، فرزند پروین بهمنی، در خصوص حال عمومی این استاد پیشکسوت گفت: «از بعدظهر دیروز (چهارشنبه ۲۱ مهر) که حال مادر رو به وخامت گذاشت و حتی قدرت تکلمش را از دست داد، در تکاپوی یافتن بیمارستانی برای بستری و رسیدگی و مداوای ایشان بودیم که متاسفانه اکثر بیمارستان ها یا تخت خالی نداشتند یا شرایط بیمار ما را نپذیرفتند.»

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از بیمه درمانی و چگونگی رسیدگی به این پیشکسوت موسیقی مقامی و پژوهشگر توضیح داد: «متاسفانه به چند بیمارستان مراجعه کردیم که هزینه‌های بسیار گزافی را در همان ابتدا برای پذیرش و بستری کردن مادر درخواست می‌کردند، اما مشکل اصلی نبود شرایط مناسب برای بستری شدن ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه باعث سردرگمی و بلاتکلیفی و نگرانی ما شده بود.»

 

این پژوهشگر حوزه موسیقی اقوام در ادامه افزود: «بالاخره با مراجعه به چندین بیمارستان و تماس‌ها و هماهنگی‌هایی که متاسفانه هیچ کدام به نتیجه نرسید، توانستیم مادر را در بیمارستان امام سجاد (ع) بستری کنیم و البته پیش از پذیرش باید ابتدا پیش پرداخت قابل توجهی به حساب بیمارستان واریز می‌شد تا کار بستری انجام پذیرد.»

 

وی در خصوص وضعیت جسمی و حال عمومی پروین بهمنی گفت: «حال مادر اصلا خوب نیست و با توجه به این‌که چند وقت پیش بر اثر سانحه زمین‌خوردگی پشت سرش به شدت جراحت دیده بود و از قبل نیز مشکل حاد قلبی و ریوی داشت، امروز شرایط به مراتب وخیم‌تر شد. به محض ویزیت، پزشک مربوطه در این خصوص گفت که یکی از ریه‌های بیمار کاملا از آب پر و متورم شده و ریه دیگر نیز نیمی از آن را آب گرفته و همین مشکل باعث تورم شدید قلب شده است. پس از توضیحات پزشک متخصص، خانم بهمنی برای ادامه درمان و رسیدگی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.»

 

پروین بهمنی، متولد ۱۳۲۸ در شیراز، خالق لالایی‌های محلی و پژوهشگر فرهنگ قشقایی است. وی فارغ‌التحصیل دانشسرای تربیت معلم بوده و در کسوت معلمی خدمت کرده است. این پژوهشگر پس از سال‌ها تحقیق و اجرا و گردآوری لالائی‌های مناطق مختلف ایران زمین، نشان درجه یک هنری (دکتری) را از وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت کرد. او بعد از پایان تحصیلات، وارد دانشسرای عشایری شد و به مدت ۱۶ سال به آموزگاری اشتغال داشت و هم‌زمان مشغول آموختن ردیف‌های موسیقی بود. مدتی نزد اساتیدی چون محمدحسین کیانی، حبیب‌خان گرگین، غلامرضا خان‌بهمنی و محمدقلی خورشید، موسیقی اصیل یاد گرفت و سپس به تهران مهاجرت کرد. خانم بهمنی در کنار نغمات و لالایی‌های محلی، به‌عنوان یک پژوهشگر موسیقی شناخته می‌شود. او در سال ۱۳۸۶، با لالایی در فیلم «سه زن» ساخته منیژه حکمت به شهرت رسید. این آواز خیلی زود نه تنها در ایران بلکه در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از تهیه‌کنندگان، موسیقی‌دانان و پژوهشگران به سمت موسیقی قشقایی کشیده شدند.

 

پروین بهمنی، دارنده نشان درجه یک هنری از ایران، دکترای افتخاری از کنسرواتوار مسکو و دانشگاه دولتی ترکیه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------