«باز کردن مشت» از روسیه و «بگریز» از دانمارک راهی اسکار شدند



انیمیشن ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
روسیه یک درام و دانمارک یک مستند انیمیشنی را برای رقابت در بخش بین‌الملل مراسم اسکار ۲۰۲۲ معرفی کردند. 

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، روسیه و دانمارک فیلم‌هایی را به عنوان نماینده‌های خود در بخش اسکار بین‌المللی انتخاب کرده‌اند که توانسته‌اند در جشنواره‌ها عملکرد خوبی داشته باشند.

 

روسیه فیلم درام «باز کردن مشت» را به‌عنوان نماینده خود انتخاب کرده که درباره تلاش‌های زنی جوان برای فرار از محدودیت‌های شدید خانواده‌اش است. این فیلم که توسط کیرا کووالنکو کارگردانی شده نخستین نمایش خود را در فستیوال کن داشت و توانست جایزه اول بخش نوعی نگاه آن را هم دریافت کند.

 

در این فیلم میلانا آگوزاروا بازیگر تازه‌کار نقش زنی را بازی می‌کند که در یک شهر صنعتی در شمال روسیه بین تقاضاهای برادر بزرگ‌تر و پدر مسن اما پرقدرتش گیر کرده و در تلاش برای کسب آزادی است.

 

از نظر تاریخی، فیلم‌های ساخت روسیه و پیش از آن شوروی رقبای سرسختی در اسکار بوده‌اند اما از سال ۱۹۹۴ تا به حال هیچ فیلم روسی برنده جایزه نشده است. آن سال نیکیتا میخالکوف با «سوزانده شده توسط خورشید» برنده جایزه اسکار شد.

 

از سوی دیگر، کمیته اسکار دانمارک فیلم «بگریز» ساخته یوناس پوهر راسموسن را برای رقابت اسکار بین‌المللی امسال انتخاب کرد.

 

این فیلم مستند انیمیشن داستان حقیقی مردی به نام امین را تعریف می‌کند که در شرف ازدواجی است که برای نخستین بار گذشته مخفی‌اش را آشکار می‌کند.

 

«بگریز» برای نمایش در بخش مجازی فستیوال کن امسال انتخاب شده بود. این فیلم همچنین به صورت فیزیکی در ساندنس به نمایش درآمد و توانست برنده جایزه بزرگ هیات داوران بخش سینمای جهان شود.

 

از آن موقع این فیلم توانسته برنده جایزه بهترین مستند نوردیک در گوتنبرگ و همچنین سه جایزه در جشنواره انسی فرانسه از جمله جایزه کریستال بهترین فیلم بلند شود. «بگریز» همچنین در تلوراید، تورنتو و نیویورک روی پرده رفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------