شصتمین انیمیشن دیزنی گیشه را گرفت/ شروع اکران فیلم «خانه گوچی»



انیمیشن دیزنی  ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
«افسون» جدیدترین انیمیشن دیزنی در حالی موفق شد که گیشه سینماهای آمریکا را از آن خود کند که فیلم جدید ریدلی اسکات با بازی لیدی گاگا نیز راهی سینماها شد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، انیمیشن «افسون» شصتمین انیمیشن تاریخ کمپانی دیزنی، با اکران در سینماهای آمریکا در تعطیلات شکرگذاری موفق شد تا صدر گیشه را به خود اختصاص دهد.

 

این انیمیشن موزیکال که با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری ساخته شده و از چهارشنبه اکرانش را در ۳۹۸۰ سالن سینما شروع کرد، در روز نخست ۷.۵ میلیون دلار فروخت و در نهایت با فروش ۴۰.۳ میلیون دلاری در ۵ روز، اولین آخر هفته اکرانش را به پایان برد.

 

به این ترتیب به صدرنشینی «شکارچیان روح: افترلایف» خاتمه داده شد و این فیلم رده دوم فروش را با فروشی ۲۴.۵ میلیون دلاری از آن خود کرد. هرچند نسبت به هفته فروش این فیلم کاهشی ۴۴ درصدی را تجربه کرد، اما بازهم فروشی قابل قبول را به نام خود ثبت کرد.

 

با اکران فیلم جدید ریدلی اسکات یعنی «خانه گوچی» این فیلم در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفت و این موقعیت را با فروش ۱۴.۲ میلیون دلاری از نمایش در ۳۴۷۷ سالن سینما کسب کرد. این فروش بهترین افتتاحیه برای یک فیلم درام در دوران کرونا را از آن خود کرد.

 

این فیلم که با بودجه ۷۵ میلیون دلاری ساخته شده با نمره «ب+» در سایت سینمااسکور از خریداران بلیت و با امتیاز ۶۱% از منتقدان در سایت راتن تومیتوز روبه‌رو شده است.

 

«خانه گوچی» در بازار بین‌المللی نیز از نمایش در ۴۰ کشور ۱۲.۸ میلیون دلار کسب کرده است. در این میان سهم بریتانیا و ایرلند با فروش ۳.۴ میلیون دلاری بیشتر از بقیه بوده است.

 

«ابدی‌ها» با فروش ۱۱.۴ میلیون دلار در فاصله چهارشنبه تا یکشنبه و «رزیدنت اویل» با فروش ۸.۸ میلیون دلار، فیلم‌های رده چهارم و پنجم گیشه‌های فروش در آمریکای شمالی بودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------