جزئیات فروش بلیت‌‌های جشنواره فیلم فجر



  جشنواره فیلم فجر,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
یزدان عشیری، مدیر روابط عمومی جشنواره چهلم فیلم فجر گفت: همه علاقه مندان می‌توانند از ۱۰ صبح روز ششم بهمن ماه به سامانه سمفا مراجعه کنند و بلیط ۲۲ فیلم سینمایی حاضر در این دوره از جشنواره را خریداری کنند. در همین راستا درگاه‌های فروش در این سامانه تعبیه شده و هر فرد با شماره موبایل اختصاصی خود حداکثر می‌تواند برای خرید دو بلیط از مجموع ۲۲ فیلم اقدام کند.

 بلیت فروشی ۲۲ فیلم حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر از سه شنبه ۵ بهمن ماه هفته جاری آغاز می‌شود. طبق گاه شمار این جشنواره، بلیط فروشی تا جمعه ۸ بهمن ادامه خواهد داشت. پس از آن نیز نمایش فیلم‌ها از ۱۲ بهمن شروع شده و در ۲۲ بهمن همزمان با برگزاری اختتیامیه جشنواره به پایان می‌رسد.

 

به گزارش فرارو، در این ده روز قرار است ۲۲ فیلم سینمایی از جمله  «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری، «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی، «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری،  «بی‌رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری، «بی‌مادر» به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی، «بیرو» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «درب» به کارگردانی سید هادی محقق، «دسته دختران» به کارگردانی  منیر قیدی، «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی، «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا، «شهرک» به کارگردانی  علی حضرتی، «صورت فلکی» به کارگردانی  حسین دارابی، «ضد» به کارگردانی  امیرعباس ربیعی، «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی، «لایه‌های دروغ» به کارگردانی  رامین سهراب «ماهان» به کارگردانی  حمید شاه‌حاتمی، «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «ملاقات خصوصی» به  کارگردانی  امید شمس، «موقعیت مهدی (باکری)» به کارگردانی  هادی حجازی‌فر، «نگهبان شب» به کارگردان: رضا میرکریمی، و نمور به کارگردانی داوود بیدل در سینما‌های منتخب سراسر کشور اکران شوند.

 

البته براساس قرعه کشی اخیر مسئولان جشنواره مقرر شده که فیلم‌های «بیرو و مرد بازنده» در سانس اول و دوم روز چهارشنبه ۱۱ بهمن در خانه جشنواره اکران شوند؛ بنابراین خانه جشنواره فیلم فجر، نمایش فیلم‌ها را یک روز زودتر از سینما‌های مردمی آغاز خواهد کرد.

 

همچنین اکران فیلم‌های «علف زار و شادروان» در روز دوم، فیلم‌های «برف آخر و لایه‌های دروغ» در روز سوم، فیلم‌های «ملاقات خصوصی و ماهان» در روز چهارم، فیلم‌های «بی مادر و دسته دختران» در روز پنجم، فیلم‌های «شب طلایی و هناس» در روز ششم، فیلم‌های نگهبان شب و موقعیت مهدی در روز هفتم، فیلم‌های بی رویا و بدون قرار قبلی در روز هشتم، فیلم‌های شهرک و ۲۸۸۸ در روز نهم، فیلم‌های ضد و خائن کشی در روز دهم و فیلم‌های درب و نمور نیز در روز یازدهم و در خانه جشنواره اکران خواهند شد.

 

بررسی ها نشان می‌دهد که سانس اکران ۲۲ فیلم بخش مسابقه در سینما‌های مردمی با زمان بندی اکران در خانه جشنواره متفاوت خواهد بود. با این حال سانس فیلم‌های جشنواره فجر در سالن‌های سطح استان تهران را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

بلیط فروشی فیلم‌های جشنواره فجر ۶ بهمن شروع می‌شود

 

همه چیز درباره جشنواره فیلم فجریزدان عشیری، مدیر روابط عمومی جشنواره چهلم فیلم فجر و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، درباره آخرین تحولات جشنواره در گفتگو با فرارو گفت: همه علاقه مندان می‌توانند از ۱۰ صبح روز ششم بهمن ماه به سامانه سمفا مراجعه کنند و بلیط ۲۲ فیلم سینمایی حاضر در این دوره از جشنواره را خریداری کنند. در همین راستا درگاه‌های فروش در این سامانه تعبیه شده و هر فرد با شماره موبایل اختصاصی حداکثر می‌تواند برای خرید دو بلیط از مجموع ۲۲ فیلم اقدام کند.

 

وی ادامه داد: این سازوکار برای ۶۱ سالن سینمای استان تهران در نظر گرفته شده است. در مورد سازوکار خرید بلیط در استان‌ها نیز، اداره کل امور استان و حقوقی وزارت ارشاد در حال هماهنگی و رایزنی با مدیران کل ارشاد استان‌ها است و بسته به تناسب تقاضای مدیران استانی جدول‌ها مشخص خواهد شد و در یک بازه زمانی جلو‌تر بحث پیش خرید بلیط‌های استانی نیز انجام می‌شود. البته پیش فروش بلیط‌های استانی نیز از طریق همان سامانه سمفا انجام خواهد شد.

 

عشیری در مورد تعداد بلیط‌های پیش فروش سینما‌های مردمی سطح استان تهران نیز اظهار داشت: در حال حاضر باید پروتکل‌ها را در نظر گرفته شود و تا زمانی که آخرین بخشنامه وزارت بهداشت در این رابطه به ما ابلاغ نشود، نمی‌توان به شکل دقیق گفت که چه میزان بلیط در هر سانس پیش فروش خواهد شد. طبق رایزنی‌های فی مابین قرار است این دستور العمل بهداشتی طی امروز و یا فردا به دست ما برسد. این پروتکل در واقع ضریب اشغال و ظرفیت سالن‌ها را ما خواهد گفت. اما در شرایط نرمال، حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ صندلی، ضریب اشغال سینما‌های تهران برای نمایش فیلم‌های جشنواره فجر در هر سانس است. اما اگر دستور العمل بهداشتی محدودیت ۵۰ درصدی را در نظر بگیرید به همین میزان ضریب اشغال کاهش پیدا می‌کند و به ۷ هزار و ۳۵۰ صندلی می‌رسد.

 

مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی و مدیر روابط عمومی جشنواره چهلم فیلم فجر، در پاسخ به سوالی درباره انصراف و یا جایگزینی فیلم‌های سینمایی بخش مسابقه در طول روز‌های اخیر، گفت: خوشبختانه تمامی برنامه‌ها براساس گاه شمار اعلامی جشنواره پیش رفته است و تاکنون هم در فیلم‌های بخش مسابقه نداشته ایم؛ بنابراین ۲۲ فیلم سینمایی اعلام شده را در بخش مسابقه خواهیم داشت. علاوه بر آن، ده فیلم در بخش گنجینه سینمای ایران به نمایش در خواهد آمد که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم‌های «دیده‌بان» اثر ابراهیم حاتمی کیا، «خانه دوست کجاست؟» اثر عباس کیارستمی، «گاو» اثر داریوش مهرجویی، «ناخدا خورشید» اثر ناصر تقوایی، «عقاب‌ها» اثر ساموئل خاچیکیان، «دست‌نوشته‌ها» اثر مهرزاد مینویی، «جاده‌های سرد» اثر مسعود جعفری‌جوزانی، «پرده آخر» اثر واروژ کریم مسیحی، «نیاز» اثر علیرضا داوودنژاد و «بچه‌های آسمان» اثر مجید مجیدی اشاره کرد.

 

وی افزود: در بخش نکوداشت‌ها هم قرار است تعدادی فیلم اکران شود که در هفته جاری این اسامی اعلام شود. براساس این برنامه ریزی برای هر شخصی که مراسم نکوداشت برگزار شود، یک فیلم هم به نمایش در خواهد آمد.  

 

عشیری در مورد قیمت بلیط‌های جشنواره فجر هم گفت: قیمت بلیط‌ها همان ۳۰ هزار تومان مصوب امسال برای سالن‌های درجه یک سینما خواهد بود. در مورد قیمت بلیط ها در سالن‌های درجه دو و سه نیز احتمالا قیمت‌ها به ترتیب ۲۵ و ۲۰ هزار تومان خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------