دورخیز «کوچولوهای کنجکاو» برای نوروز/ تخیل کودکان را تقویت کنیم



  انیمیشن کوچولوهای کنجکاو ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
سری جدید مجموعه انیمیشن «کوچولوهای کنجکاو» به کارگردانی آتنا مسلمی به تولید رسید. 

آتنا مسلمی کارگردان و تهیه‌کننده انیمیشن «کوچولوهای کنجکاو» درباره سری جدید این مجموعه به خبرنگار مهر بیان کرد: از آنجا که مقوله تخیل و خیال پردازی در کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است در «کوچولوهای کنجکاو» سعی شد این قوه با بهره‌گیری از موضوعات روز تقویت شود تا از طریق آن بتوانیم راهکارها و الگوهای رفتاری صحیح در مواجهه با مسائل و مشکلات زندگی را به خردسالان ارائه دهیم.

 

کارگردان مجموعه پویانمایی «کوچولوهای کنجکاو» اضافه کرد: در سری جدید «کوچولوهای کنجکاو»، موضوعاتی همچون ارتباط روزافزون خردسالان با مقوله تکنولوژی و همچنین مواجهه آنها با بحران‌ها و پدیده‌های زیست محیطی در بستر فضای کودکانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین بهره‌گیری از کاراکترهای جدید و همینطور گروه دوستان و همسالان در این انیمیشن، ضمن فراهم کردن فرصت آزمون و خطا برای مخاطب کودک و خردسال، بر جذابیت بصری و سرگرمی این مجموعه افزوده است.

 

  انیمیشن کوچولوهای کنجکاو ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

وی با بیان این مطلب گفت: مجموعه جدید «کوچولوهای کنجکاو» تلاش دارد با نگاهی متفاوت به مسائل رایج، موثر و کاربردی در زندگی روزمره، مضامین مهمی که سبب برانگیختن حس کنجکاوی در خردسالان می‌شود را برای این قشر الگوسازی کند. همچنین در تلاشیم فضای بهتری برای تفهیم مبحث مسئولیت پذیری در مخاطبان خردسال ایجاد کنیم و این ذهنیت در آنها نهادینه شود که بهترین مراقب، همواره والدین هستند.

 

تهیه کننده و کارگردان این انیمیشن ادامه داد: بهره‌گیری از فیلمنامه و جلوه‌های بصری این پویانمایی از قوه تخیل، سبب شده به مفاهیم انتزاعی انیمیشن «کوچولوهای کنجکاو»، عینیت بخشیده شود، به گونه‌ای که مخاطبان به راحتی می‌توانند با محتوا و ساختار سری جدید این مجموعه ارتباط برقرار کنند.

  انیمیشن کوچولوهای کنجکاو ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

وی بیان کرد: این مجموعه که روایت بازیگوشی، خیال و رویاپردازی سه خواهر و برادر کوچک به نام‌های امین، آرزو و امید با جهان پیرامونشان است به صورت اپیزودیک و با فرمت کات اوت در ۲۶ قسمت تهیه و تولید شده است. همچنین نگارش ۵۲ قسمت دیگر از این مجموعه انیمیشن، به قلم نغمه تفلیسی به رشته تحریر درآمده است. در سری جدید «کوچولوهای کنجکاو» دو دوست و چند حیوان که کاملاً شخصیت پردازی شده‌اند به مجموعه افزوده شدند و هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی خواهند داشت و در هر قسمت رخدادهایی را خلق می‌کنند.

 

مسلمی در پایان اظهار کرد: توجه همه جانبه بویژه حمایت‌های مالی، مهمترین گام در تولید مجموعه‌های پویانمایی از جمله انیمیشن «کوچولوهای کنجکاو» است و این مجموعه‌ها که بر اساس نیاز مخاطب ایرانی که همان گروه خردسال هستند تولید می‌شوند، قطعاً بیش از مجموعه‌های مشابه خارجی می‌توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند پس حمایت از تولیدات داخلی قطعاً بیش از مجموعه‌ها و سریال‌های خارجی می‌تواند در اهداف تعلیمی و تادیبی گروه‌های خردسال و کودک موثر باشد چرا که زبان و فرهنگ ایرانی و اسلامی از این طریق می‌تواند بسط یابد و نقطه عطف ساخت اینگونه مجموعه‌ها برای کودکان این سرزمین باشد.

 

سری جدید مجموعه انیمیشن «کوچولوهای کنجکاو» در قالب ۲۶ قسمت همزمان با آغاز نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------