۱۲ فیلم کمدی سال ۲۰۲۲ که منتظر دیدنشان هستیم



 فیلم کمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
فیلم‌های کمدی زیادی وجود دارند که قرار است در طول سال ۲۰۲۲ اکران شوند. آثاری از ژانرهای مختلف، از علمی‌تخیلی گرفته تا درام‌های انتزاعی و قانونی، در سال ۲۰۲۲ با چاشنی شوخ‌طبعی و کمدی بر روی پرده سینما اکران می‌شوند. مخاطبان برای تماشای این کمدی‌ها لحظه‌شماری می‌کنند. 

دو سال گذشته چندان برای سینماها خوشایند نبود. ترکیب بحران بین‌المللی کرونا و افزایش موفقیت‌ سرویس‌های استریم باعث شکست بسیاری از فیلم‌ها در گیشه شد، به گونه‌ای که در تاریخ سابقه نداشت. به نظر می‌رسد صنعت سینما امیدوار است که تماشاگران در سال ۲۰۲۲ به سالن‌ها بازگردند. فیلم‌های کمدی یکی از ارکان مورد نیاز برای بازگرداندن آن‌ها به سینماها هستند، زیرا تماشاگران برای فرار از استرس‌های زندگی به چنین فیلم‌هایی روی می‌آورند.

 

کمدی‌های ۲۰۲۲ به وضوح قصد جلب رضایت تماشاگران را دارند و به نظر می رسد که تنوع زیاد آن‌ها برای همه مخاطبان سینما جذاب باشد. طرفداران در حال حاضر در انتظار اکران چندین کمدی بزرگ و هم‌چنین چند فیلم کوچک هستند. علاوه بر این‌ها، چندین دنباله‌ مورد انتظار نیز در همین سال اکران‌ می‌شوند. پس با هم این فیلم‌های کمدی را بررسی می‌کنیم. 

 

۱۲. کله‌خر برای همیشه (Jackass Forever)

 فیلم کمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

    کارگردان: جف ترماین

    بازیگران: جانی ناکسویل، استیو او، ریچل ولفسون

    تاریخ انتشار: ۴ فوریه ۲۰۲۲ (۱۵ بهمن ۱۴۰۰)

 

جانی ناکسویل و گروهش به «کله‌خر برای همیشه»، آخرین قسمت احتمالی مجموعه طولانی و قدیمی‌ «کله‌خر» بازمی‌گردند. «کله‌خر برای همیشه» با داستانی پر از حرکات عجیب و کمدی، اثری جنون‌آمیز است. بسیاری از افراد مشهور از جمله اریک آندره، شکیل اونیل و تایلر کریتور در این فیلم، قربانی شوخی‌های عجیب دیگران می‌شوند یا حتی خودشان هم چنین شوخی‌هایی انجام می‌دهند.

 

«کله‌خر» مجموعه‌ای هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده برای مخاطبان است و در طی فیلم‌های آن، همیشه شاهد برخی از ناب‌ترین شوخی‌های فیزیکی این ژانر بوده‌ایم. ناکسویل و همتایانش به طرز جالبی این شوخی‌ها را بر روی یک‌دیگر اجرا می‌کنند. «کله‌خر برای همیشه» به میراث ۲۲ ساله آن‌ها پایان می‌دهد و دیدن آن برای طرفداران قدیمی این مجموعه ضروری است. این فیلم در تاریخ ۴ فوریه در سینماها نمایش داده می‌شود. 

 

۱۱. می‌خواهم برگردی (I Want You Back)

 فیلم کمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

    کارگردان: جیسون اورلی

    بازیگران: ایزابلا می، میدوری فرانسیس، اسکات ایستوود

    تاریخ انتشار: ۱۱ فوریه‌ ۲۰۲۲ (۲۲ بهمن ۱۴۰۰)

 

چارلی دی و جنی اسلیت در فیلم کمدی عاشقانه «می‌خواهم برگردی» محصول استودیو آمازون حضور دارند. در این فیلم، دو فرد تنها تصمیم می‌گیرند تا با خراب کردن عمدی رابطه فعلی خود، نامزدهای سابقشان را بازگردانند. جینا رودریگز و اسکات ایستوود نیز احتمالا به‌عنوان نامزدان سابق دی و اسلیت در این فیلم ظاهر می‌شوند.

 

دی و اسلیت هر دو بازیگرانی ماهر در ژانر کمدی هستند. دی بیشتر به‌خاطر «هوا در فیلادلفیا همیشه آفتابی است» و اسلیت نیز بیشتر برای «پارک‌ها و تفریحات» و «زوتوپیا» شناخته می‌شود. ترکیب این دو کمدین، نوید یک اثر خنده‌دار را می‌دهد و برای داستان «می‌خواهم برگردی» مناسب است. این فیلم در تاریخ ۱۱ فوریه منتشر می‌شود. 

 

۱۰. قرمز شدن (Turning Red)

 فیلم کمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: دامی شای

    صداپیشگان: روزالی چیانگ، ساندرا اوه، جیمز هونگ

    تاریخ انتشار: ۱۱ مارس ۲۰۲۲ (۲۰ اسفند ۱۴۰۱)

 

یکی دیگر از انیمیشن‌های لذت‌بخش دیزنی و پیکسار، «قرمز شدن» یک کمدی با مضمون تغییر و تحول با پس‌زمینه فانتزی است. داستان در تورنتوی کانادا روایت می‌شود و یک دختر ۱۳ ساله در دوران بلوغش باید وظایف خود در قبال مادرش را انجام دهد اما او با یک توانایی خاص دست و پنجه نرم می‌کند که ناشی از استرس است. او هنگام استرس تبدیل به یک پاندای قرمز غول‌پیکر می‌شود. ساندرا اوه صداپیشگی مادر شخصیت اصلی را بر عهده دارد که فردی به شدت محافظه‌کار است و دخترش را تحت فشار می‌گذارد.

 

فیلم «قرمز شدن» توسط دامی شای کارگردانی شده که انیمیشن کوتاه «بائو» که به تازگی برنده اسکار شد اثر اوست. شای به خوبی می‌داند که چگونه یک داستان احساسی و شخصی را در یک قالب عجیب و غریب و خنده‌دار روایت کند. «قرمز شدن» مطمئنا فیلمی تاثیرگذار و سرگرم‌کننده برای همه مخاطبان خواهد بود که در ۱۱ مارس در دیزنی‌پلاس منتشر خواهد شد. 

 

۹. شهر گمشده (The Lost City)

 فیلم کمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: آرون نی

    بازیگران: ساندرا بولاک، چنینگ تیتوم، دنیل ردکلیف

    تاریخ انتشار: ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱)

 

در فیلم عاشقانه کمدی «شهر گمشده» محصول پارامونت، ساندرا بولاک و چنینگ تیتوم در یک ماجراجویی تصادفی به دوران گذشته می‌روند. رمان‌نویسی با بازی بولاک هنگام برگزاری یک تور، به همراه مدل کاور کتابش ربوده می‌شود و آن‌ها باید از جنگلی فرار کنند که به طرزی عجیب، حال و هوای کتاب‌ او را منعکس می‌کند. دنیل ردکلیف نیز در نقش یک شرور ظاهر می‌شود. او یک باستان‌شناس عجیب و ترسناک است.

 

«شهر گمشده» دارای اکشنی خارق‌العاده و عاشقانه‌ای جالب است که همگی با مضامین خنده‌داری که از اتفاقاتی جالب ریشه می‌گیرند گره خورده‌اند. بولاک و تیتوم کاملا با نقش‌هایشان مطابقت دارند و استعداد آن‌ها نشان از یک فیلم با پتانسیل بالا دارد. «شهر گمشده» در ۲۵ مارس اکران خواهد شد. 

 

۸. سونیک خارپشت ۲ (Sonic The Hedgehog 2)

 فیلم کمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: جف فاولر

    بازیگران: جیم کری، ادریس البا، بن شوارتز

    تاریخ انتشار: ۸ آوریل ۲۰۲۲ (۱۹ فروردین ۱۴۰۱)

 

بن شوارتز و جیم کری دوباره در دنباله اولین ماجراجویی این قهرمان پرسرعت، «سونیک خارپشت ۲» که اقتباسی از یک بازی ویدیویی کلاسیک سگا است حضور پیدا می‌کنند. در این قسمت، سونیک پرسرعت و دوستش تیلز، دکتر اگمن و ناکلز اکیدنا را از دستیابی به سنگ زمرد قدرت بازمی‌دارند. ادریس البا در نقش ناکلز به جمع ستارگان این فیلم می‌پیوندد و با صلابت خاص خود نقش یک ضدقهرمان سرسخت و فوق‌العاده را بازی می‌کند.

 

اولین فیلم «سونیک خارپشت» نیاز به بازنگری داشت و اکران آن مدتی طول کشید اما ارزش این انتظار را داشت و احتمالا داستان هیجان‌انگیز و خنده‌دارش در «سونیک خارپشت ۲» نیز ادامه پیدا کند. بازی فوق‌العاده کری در نقش دکتر اگمن بداخلاق، یکی از نکات برجسته فیلم خواهد بود که در قسمت اول هم یکی از ارکان اصلی پردرآمدترین فیلم مرتبط با یک بازی ویدیویی در تمام تاریخ بود. «سونیک خارپشت ۲» در تاریخ ۸ آوریل اکران می‌شود. 

 

۷. وزن غیر قابل تحمل استعداد عظیم (The Unbearable Weight Of Massive Talent)

 فیلم کمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: تام گورمیکان

    بازیگران: نیکولاس کیج، پدرو پاسکال، لیلی شین

    تاریخ انتشار: ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ (۲ اردیبهشت ۱۴۰۱)

 

نیکولاس کیج نقش خود را در فیلم زندگی‌نامه‌ای «وزن تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم» بازی می‌کند. او با قبول یک پیشنهاد یک میلیون دلاری قصد دارد تا در جشن تولد یک طرفدار شرکت کند اما اوضاع خوب پیش نمی‌رود و کیج باید برخی از نمادین‌ترین نقش‌های خود را دوباره ایفا کند تا همسر و دخترش را از دست یک قاچاقچی نجات دهد. پدرو پاسکال نقش دشمن کیج را بازی می‌کند و نیل پاتریک هریس نیز به عنوان مامور محافظ کیج ظاهر می‌شود.

 

پیش‌فرض فیلم «وزن غیرقابل تحمل استعداد عظیم» جذاب و جالب است. مطمئنا کیج اوج عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد و از تمام عناصر شخصیتی خود بهره می‌برد و فرصت این را دارد تا کل حرفه‌اش را دوباره در قالب اثری طنز ارزیابی کند. این فیلم با داستان جالب و بازیگران با استعداد خود، احتمالا اثری سرگرم‌کننده و خنده‌دار خواهد بود. «وزن غیرقابل تحمل استعداد عظیم» از ۲۲ آوریل در سینماها اکران خواهد شد. 

 

۶. بچه‌های بد (The Bad Guys)

 فیلم کمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: پیر پریفل

    صداپیشگان: سم راکول، آکوافینا، آنتونی راموس

    تاریخ انتشار: ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ (۲ اردیبهشت ۱۴۰۱)

 

دریم‌ورکس با انیمیشن «بچه‌های بد» با صداپیشگی سم راکول، مارک مارون و آکوافینا، تغییر جدیدی در ژانر جنایی ایجاد می‌کند. این فیلم انیمیشن داستان گروهی از حیوانات جنایتکار را دنبال می‌کند که با هم قرار می‌گذارند تا به افراد خوبی تبدیل‌ شوند و از زندان فرار کنند اما سر و کله جنایتکار بدتری ظاهر می‌شود. ستارگان بزرگ دیگری از جمله کریگ رابینسون، ریچارد آیواد و زازی بیتز، از صداپیشگان این انیمیشن هستند.

 

«بچه‌های بد» با دیگر فیلم‌های دریم‌ورکس مانند «شرک» و «پاندای کونگ‌فوکار» مقایسه می‌شود و از همین حالا تماشاگران منتظر تماشای داستان جالب سرقت‌محور و سرگرم‌کننده آن هستند. این فیلم به دلیل اکران «بچه رئیس: کسب و کار خانوادگی» در پاییز ۲۰۲۱ به تعویق افتاد اما همچنان تازه و خنده‌دار به نظر می‌رسد. فیلم «بچه‌های بد» به طور انحصاری در تاریخ ۲۲ آوریل در سینماها اکران می‌شود. 

 

۵. از نظر قانونی بلوند ۳ (Legally Blonde 3)

 فیلم کمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: جیمی ساک

    بازیگران: ریس ویترسپون، جنیفر کولیج، جسیکا کافل

    تاریخ انتشار: ۲۰ می ۲۰۲۲ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱)

 

ریس ویترسپون در نقش ال وودز به «از نظر قانونی بلوند ۳» بازمی‌گردد که دنباله سری حقوقی و طنز «از نظر قانونی بلوند» است. اطلاعات کمی درباره قسمت سوم منتشر شده است اما می‌دانیم که این فیلم در سال ۲۰۲۲ اکران می‌شود. بسیاری از بازیگران فیلم اصلی در این پروژه حضور دارند و هم‌چنین افراد جدیدی مانند میندی کالینگ که نویسنده این قسمت‌ هم است، در آن بازی خواهد کرد.

 

«از نظر قانونی بلوند» اصلی برای خیلی‌ها فیلمی خنده‌دار و الهام‌بخش بود. این فرنچایز به دلیل حذف جنسیت‌گرایی و کلیشه‌ها مورد ستایش قرار گرفته است و نشان می‌دهد که زنان بسیار باهوش هستند. ویترسپون از قالب نقش وودز فراتر رفته و اکنون یک تهیه‌کننده موفق است و کمپانی او فیلم «از نظر قانونی بلوند ۳» را تولید خواهد کرد. این فیلم در تاریخ ۲۰ می اکران می‌شود. 

 

۴. برگری باب (The Bob’s Burgers Movie)

 فیلم کمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: لئونارد بوچارد

    صداپیشگان: جان بنجامین، دن مینتز، کریستن اسکال

    تاریخ انتشار: ۲۷ می ۲۰۲۲ (۶ خرداد ۱۴۰۱)

 

تینا، جین، لوئیز، لیندا و البته باب این بار به جای سیتکام انیمیشنی خود در فیلم‌ «برگری باب»، محصول استودیو قرن بیستم دیزنی ظاهر می‌شوند. جزئیات داستان فیلم هنوز مشخص نیست اما خانواده بلچر به طور قطع با جنجال‌های جدید و بزرگ‌تری در رابطه با رستوران خود مواجه خواهند شد. صداپیشگان سریال اصلی، از جمله جان بنجامین در نقش باب نیز در این فیلم حضور خواهند داشت.

 

«برگری باب» سناریوهای زیادی دارد که در ابتدا اساسا درام‌هایی معمولی به نظر می‌رسند اما رویکردهای شخصیت‌ها برای حل هر یک از مسائل همان چیزی است که سریال را به اثری جادویی تبدیل می‌کند. این مجموعه یکی از بامزه‌ترین سریال‌های تلویزیونی محسوب می‌شود و فصل ۱۳ آن نیز در راه است و فعلا پایانی برای آن در پیش نیست. دیدن شوخی‌های جدید این داستان در قالب اولین فیلم سینمایی آن‌ها هیجان‌انگیز خواهد بود. انیمیشن «برگری باب» در ۲۷ می در سینماها اکران می‌شود. 

 

۳. ثور: عشق و تندر (Thor: Love And Thunder)

 فیلم کمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: تایکا وایتیتی

    بازیگران: کریس همسورث، ناتالی پورتمن، کریستین بیل

    تاریخ انتشار: ۸ جولای ۲۰۲۲ (۱۷ تیر ۱۴۰۱)

 

در میان تمام محتواهای جدیدی که در دنیای سینمایی مارول منتشر می‌شوند، «ثور: عشق و تندر» یک کمدی رمانتیک ابرقهرمانی منحصربه‌فرد خواهد بود. شایعه شده است که فیلم از طرحی از کمیک‌ها پیروی می‌کند و ثور، خدای تندر، توانایی‌های خود را با مایتی ثور که از سرطان رنج می‌برد، به اشتراک می‌گذارد. کریس همسورث در نقش ثور، تسا تامپسون در نقش والکری و ناتالی پورتمن در نقش جین که به تازگی به یک ابرقهرمان تبدیل‌ شده است در این کمدی جاه‌طلبانه به کارگردانی تایکا وایتیتی بازی خواهد کرد.

 

مطمئنا داستان‌های فرعی ماورایی سرگرم‌کننده‌تری را در این فیلم شاهد ‌خواهیم بود. اعضای گروه نگهبانان کهکشان از جمله استار لرد و درکس ویرانگر نیز در این فیلم حضور خواهند داشت. تنش بین افراد در «ثور: عشق و تندر» ریشه طنز فیلم به حساب می‌آید و وایتیتی بهترین گزینه برای کارگردانی این اثر است، زیرا او کارگردانی فیلم خارق‌العاده «ثور: رگناروک» را هم بر عهده داشته است. این فیلم در تاریخ ۸ جولای در سینماها اکران‌ خواهد شد.

 

۲. هوکوس پوکوس ۲ (Hocus Pocus 2)

 فیلم کمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: آن فلچر

    بازیگران: سارا جسیکا پارکر، بت میدلر، کتی نجیمی

    تاریخ انتشار: پاییز ۲۰۲۲

 

«هوکوس پوکوس ۲» به عنوان دنباله‌ای بر فیلم کلاسیک تاثیر‌گذار دیزنی، جادوی عجیبی را که در دهه ۹۰ میلادی بینندگان را به وجد می‌آورد، بازسازی می‌کند. خواهران ساندرسون در زمان حال و ۲۹ سال پس از وقایع فیلم اصلی که در آن، سه دانش‌آموز دبیرستانی بودند، به سلم بازمی‌گردند. بت میدلر، سارا جسیکا پارکر، کتی نجیمی و داگ جونز هر کدام دوباره همان نقش‌های خود را در «هوکوس پوکوس ۲» بازی خواهند کرد.

 

جمع شدن دوباره ستارگان فیلم اول بینندگان را هیجان زده می‌کند. این سه بازیگر زن قدرتمند مطمئنا به عنوان خواهران جادوگر باز هم خواهند درخشید. این دنباله باید همان جذابیت و انرژی فیلم اصلی را حفظ کند. «هوکوس پوکوس ۲» در فصل پاییز در دیزنی‌پلاس منتشر خواهد شد. 

 

۱. فیلم بدون عنوان ماریو (Untitled Mario Film)

 فیلم کمدی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

    کارگردان: مایکل جلنیک

    صداپیشگان: کریس پرت، آنیا تیلور جوی، چارلی دی

    تاریخ انتشار: ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر ۱۴۰۰)

 

این اثر یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ است و استودیو ایلومینیشن از نمادین‌ترین شخصیت بازی‌های ویدیویی نینتندو، ماریو، در این فیلم کمدی انیمیشنی اقتباس می‌کند. اطلاعات چندانی از این اثر در دسترس نیست و داستان و حتی عنوان رسمی آن هم فاش نشده است. با این حال، صداپیشگان آن مشخص شده‌اند و کریس پرت در نقش ماریو، چارلی دی در نقش برادرش، لوئیجی و آنیا تیلور جوی در نقش پرنسس پیچ صداپیشگی می‌کنند.

 

یک فیلم اقتباسی از بازی‌های ماریو در سال ۱۹۹۳ تولید گردید که با شکست مواجه شد و به همین خاطر، نینتندو نسبت به تمام فیلم‌های بعدی تردید کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که صداپیشگان فوق‌العاده بامزه و با استعداد فیلم ماریو این اعتماد را در نینتندو ایجاد کرده‌اند تا قدمی رو به جلو بردارد. فیلم ماریو این پتانسیل را دارد که به یک موفقیت عظیم برسد و در را به روی شخصیت‌های بیشتری از نینتندو باز کند تا فیلم‌های هر کدام از آن‌ها نیز ساخته شود. فیلم ماریو در تاریخ ۲۱ دسامبر بر روی چندین پلتفرم متعدد اکران می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------