آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

وام مسکن چقدر شد؟/ جدیدترین قیمت ها را در استان های مختلف



وام مسکن،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
آخرین آمارها حاکی از آن است که قیمت هر برگ اوراق مسکن در سال جاری نسبت به حدود دو هفته قبل افزایش یافته و به ۱۰۹ هزار تومان رسیده است.

به گزارش ایسنا، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته ۱۱۰ هزار تومان، در اردیبهشت و خرداد ماه نیز ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد.

 

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۱۰۸ هزار تومان، در مرداد سال گذشته ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ تومان و در شهریور سال گذشته ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

 

این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۰۷ هزار و۴۰۰ تومان، در آبان‌ماه ۱۰۷ هزار و ۶۰۰ تومان و آذرماه ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت داشتند.

 

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ و۱۰۸ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال جاری ۱۰۹ هزار تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

 

قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۰۹ هزار تومانی، ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۷ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۶۱ میلیون و ۴۰هزار تومان می‌رسد.

 

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۸۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۷ میلیون و ۴۴۰ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۰۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.

 

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است و با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۴ میلیون و ۸۸۰ و متاهل‌ها نیز باید ۶۹ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان پرداخت کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------