آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

توافق اوپک پلاس برای کاهش بی سابقه تولید نفت از ۲۰۲۴



نفت،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزیران نفت کشورهای اوپک پلاس در نشست امروز خود توافق کردند که تولید خود را از ابتدای سال آینده میلادی به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز به مدت یک سال(تا پایان سال ۲۰۲۴) کاهش دهند. عربستان، روسیه و عمان نیز اعلام کردند که بطور داوطلبانه تولید نفت خود را کاهش خواهند داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، عربستان سعودی به‌عنوان بخشی از یک توافق گسترده‌تر برای محدود کردن تولید اوپک پلاس، به صورت داوطلبانه تولید خود را کاهش خواهد داد.

 

گروه کشورهای عضو سازمان اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، طی نشست امروز خود اعلام کردند که تولید خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ تا ۱.۴ میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد. طبق تصمیم گرفته شده توسط کشورهای اوپک پلاس میزان تولید در سال آینده حدود ۴۰ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

 

عمان، عراق، روسیه و امارات متحده عربی نیز پیرو تصمیم عربستان برای کاهش تولید نفت، از این تصمیم پیروی کردند. معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که ا ین کشور بطور داطلبانه تولید نفت خود تا پایان 2024 را به میزان روزانه 500 هزار بشکه کاهش می دهد.

 

در حالی عربستان مذاکره با کشورهای آفریقایی برای کاهش تولید را آغاز کرده است که کشور عمان هم اعلام کرده به صورت داوطلبانه تولید نفت خود را کاهش خواهد داد.

 

وزیر انرژی عربستان طی سخنانی گفته است که این کشور نیز داوطلبانه سیاست کاهش ۵۰۰ هزار بشکه در روز را تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داد.

 

کشور عمان نیز اعلام کرده قصد دارد داوطلبانه تولید نفت خود را کاهش دهد.

 

پیشتر رسانه ها از اختلاف عربستان و برخی اعضای اوپک بر سر سهمیه تولید نفت خبر داده بودند.

 

اوپک پلاس متشکل از کشورهای عضو اوپک و روسیه حدود ۴۰درصد نفت خام جهان را تامین می‌کنند. گفته می‌شود تصمیمات سیاسی این گروه روی قیمت‌های بازار تاثیر زیادی دارد.

 

نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک پلاس امروز در وین برگزار شد. به گفته منابع نزدیک به اوپک قرار بود در این نشست کاهش تولید به مقادیر مختلفی از یک تا دو میلیون بشکه در روز به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

 

هفته گذشته، شاهزاده عبدالعزیز، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت سرمایه‌گذارانی که قیمت نفت را کاهش داده یا روی این کاهش شرط بندی می‌کنند می‌کنند یا روی کاهش قیمت شرط‌بندی می‌کنند، باید مراقب باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------