آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

توافق کاهش تولید نفت در نیمه دوم ۲۰۱۹ تمدید می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی

وزیر انرژی عربستان گفت گروه تولید کنندگان نفت توافق دارند در جهت ثبات بازار نفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ همکاری کنند.

 به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت گروه تولید کنندگان نفت توافق دارند در جهت ثبات بازار نفت در نیمه دوم سال همکاری کنند.

 

 قیمت نفت در ماه می به خاطر نگرانی در مورد ضربه خوردن تقاضای نفت از درگیری های تجاری ، بیشترین سقوط ماهانه را طی شش ماه داشت.

 

 عربستان سعودی 9.65 میلیون بشکه نفت در روز در ماه می تولید کرد که نسبت به هدف توافق اوپک و متحدانش کاهش بیشتری داشت.

 

سقف تولید عربستان طبق توافق اوپک 10.3 میلیون بشکه در روز است. اطلاعات اوپک نشان می دهد این کشور در آوریل 9.742 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است. توافق کاهش تولید تا پایان ژوئن اعتبار دارد.

 

فالح گفت:« ما هر کاری لازم است برای حفظ ثبات بازار پس از ماه ژوئن انجام میدهیم. برای من این یعنی کاهش سطح ذخایر فعلی نفت».

 

 طبق اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کاهش ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته کمتر  از حد انتظار بود.  ذخایر نفت آمریکا نزدیک  به بالاترین حد از جولای 2017 رسیده است و حدود 5 درصد بالاتر از میانگین 5 ساله قرار دارد.

 

 آمریکا و چین، دو اقتصاد بزرگ دنیا، درگیر یک جنگ تجاری هستند که ترس از رکود اقتصادی را بالا برده و بر تقاضای نفت تاثیر می گذارد.

 

 ولی در همین زمان ، تحریم های آمریکا بر ونزوئلا و ایران که هر دو عضو اوپک هستند صادرات آنها را مختل کرده است.

 

 فالح گفت:« افزایش درگیری تجاری مطمئناً تأثیری منفی بر اقتصاد جهان و رشد تقاضای نفت دارد ولی پیش بینی جهت گفتگوها بین چین و آمریکا سخت است».

 

« می توان مطمئن بود که ما پاسخگو هستیم. این سطح از بی ثباتی هم از نظر سالم بودن زیربناهای فعلی بازار و هم از نظر سطح بالای مقررات تولیدکنندگان اوپک و غیر اوپک غیرقابل توجیه است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------