وزیر انرژی عربستان: ثبات بازار نفت نیازمند اقدام فوری است



اخبار,اخبار اقتصادی,خالد الفالح

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان در حاشیه نشست وزیران انرژی و محیط زیست گروه ۲۰ در ژاپن گفتکه در شرایط کنونی، ثبات بازارهای جهانی نفت، ایجاد تضمین های لازم برای تامین انرژی و جلب اعتماد مشتریان نیازمند اقدام فوری و قاطعانه است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الفالح افزود: اقدام‌های تروریستی یک ماه اخیر علیه نفتکش‌ها در منطقه، تأمین انرژی جهانی را با تهدید رو به رو کرده است.

 

وزیر انرژی عربستان همچنین در پاسخ به شرایط کنونی بازار نفت گفت: امیدواریم بتوانیم تا پیش از پایان سال آینده میلادی به توازن در بازار دست یابیم. ما مشغول کار کردن روی این موضوع هستیم.

 

پنج شنبه گذشته دو نفتکش که از منطقه خلیج فارس عازم سنگاپور و تایوان بودند در دریای عمان و به فاصله دو ساعت از یکدیگر مورد حمله قرار گرفته و دچار آتش سوزی شدند.

 

حمله به دو نفتکش در روز پنجشنبه بعد از حمله چند هفته پیش به چهار نفتکش در نزدیکی بندر الفجیره امارات سبب شد تا دو شرکت بزرگ خدمات حمل نقل نفت یعنی 'DHT Holdings‌‏' و '‏Heidmar‌'‏‬ دریافت هرگونه سفارش برای نفتکش در خلیج فارس را متوقف کنند و شرکت‌های بیمه کننده اعلام کردند که هزینه بیمه کشتی‌هایی که در خلیج فارس تردد می‌کنند دست کم ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 

این اخبار سبب شد تا رشد قیمت نفت در روز جمعه نیز ادامه دار باشد و قیمت‌ها حدود یک دلار بالا برود.

 

روز پنج شنبه و همزمان با حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان، قیمت نفت بیش از ۳ درصد افزایش پیدا کرد و به بیش از ۶۲ دلار به ازای هر بشکه رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------