آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

کرونا عرضه گوشت قرمز را کاهش داد



اخبار,اخبار اقتصادی,گوشت قرمز
رئیس شورای تامین دام کشور دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز را شیوع بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: با شیوع این بیماری عرضه لاشه از استان قم که یکی از تامین کننده‌های اصلی گوشت قرمز مورد نیاز بازار تهران است کاهش یافت، ضمن اینکه جو روانی شیوع این بیماری نیز بر بازار موثر بود و افزایش قیمت‌ها را در روزهای اخیر رقم زده است.

منصور پوریان با تاکید بر اینکه به رغم افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار قیمت خرید دام از دامداران افزایش نداشته است، اظهار کرد: علاوه بر عدم افزایش قیمت خرید دام از دامداران، کمتر کسی حاضر به خرید آلایش‌ها است که این موضوع نیز به زیان دامداران تمام شده است.

 

وی ادامه داد: افزایش قیمتی که در بازار اتفاق افتاده ارتباطی به دامداران ندارد و موضوع به کاهش عرضه و جو روانی حاکم در جامعه در پی شیوع کرونا مربوط می‌شود.

 

پوریان با تاکید بر اینکه استان قم یکی از تامین کننده‌های اصلی گوشت قرمز بازار تهران است، افزود: با شیوع بیماری کرونا عرضه لاشه از استان قم که عمده تامین کننده گوشت قرمز بازار تهران است، کاهش یافته است.

 

به گفته وی؛ از یک سو کسری در بازار و از سوی دیگر جو روانی حاکم بر جامعه زمینه ساز افزایش قیمت گوشت قرمز شد.

 

پوریان از آغاز عرضه گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور خبر داد و گفت: این گوشت‌ها با قیمت هر کیلوگرم ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

 

وی اضافه کرد: خبر توزیع گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی و کاهش جو روانی شیوع بیماری کرونا موجب شده از روز گذشته شاهد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار باشیم.

 

رئیس شورای تامین دام کشور درباره قیمت خرید دام از دامداران، اظهار کرد: قیمت دام بر اساس وزن آن تعیین می‌شود به نحوی که هر کیلوگرم گوسفند با وزن کمتر از ۵۰ کیلوگرم از دامدار ۳۸ هزار تومان و بالای ۵۰ کیلوگرم ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان خریداری میشود.

 

وی افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم دام سنگین از دامداران تا وزن ۴۵۰ کیلوگرم ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان و بیش از ۵۵۰ کیلوگرم ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------