وضعیت بازار گوشت قرمز در روز پایانی سال/ هر کیلوگرم گوشت گوسفندی ۹۰ هزار تومان و گوساله ۷۵ هزار تومان



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت گوشت
رئیس شورای تامین دام کشور در تشریح بازار گوشت در شب عید، گفت: از دیروز با افزایش نسبی قیمت گوشت قرمز به ویژه در مناطقی از پایتخت و شهرهای بزرگ روبه رو شده‌ایم، اما قیمت در بیشتر نقاط کشور نسبت به ابتدای ماه جاری تغییر چندانی نداشته است.

منصور پوریان در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر میزان عرضه گوشت قرمز به بازار در سطح مناسبی است، اظهار کرد: علاوه بر گوشت تازه داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور در حال عرضه گوشت منجمد وارداتی است.

 

وی ادامه داد: گوشت منجمد وارداتی با قیمت مصوب عرضه می شود، اما در بخش گوشت تازه داخلی قیمت ها با توجه به منطقه اندکی متفاوت است.

 

پوریان قیمت هر کیلوگرم گوشت منجمد وارداتی را 40 هزار تومان اعلام کرد.

 

وی درباره قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی تازه داخلی در آخرین روز سال 98، گفت: هر کیلوگرم دام دام زنده سبک از دامداران 37 تا 38 هزار تومان خریداری می‌شود و لاشه آن با قیمت 70 هزار تومان به دست مراکز عرضه می رسد.

 

پوریان قیمت گوشت دام سبک برای مصرف کننده را 80 تا 90 هزار تومان عنوان کرد.

 

وی اضافه کرد: این قیمت‌ها، قیمت متوسط کشوری است که از ابتدای ماه تغییر چندانی نداشته، اما از دیروز با افزایش نسبی قیمت گوشت قرمز به ویژه در مناطقی از پایتخت و شهرهای بزرگ روبه رو شده‌ایم.

 

پوریان قیمت خرید هر کیلوگرم دام زنده سنگین از دامداران در روز پایانی سال 98 را 26 تا 27 هزار تومان اعلام کرد و افزود: به طور متوسط هر کیلوگرم گوشت دام سنگین با قیمت 70 تا 75 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

 

رئیس شورای تامین دام کشور پیش بینی کرد در ابتدای سال 99 شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز باشیم.

 

پوریان گفت: حجم بالای گوشت منجمد وارداتی آماده عرضه که تاریخ مصرف آن رو به پایان است همراه با افزایش تولید در دامداری‌ها کاهش قیمت‌ها را برای بازار سال 99 رقم خواهد زد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------