آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

نگران نباشید، اصلاح شاخص بورس طبیعی است



اخبار,اخبار اقتصادی,بورس تهران
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهامداران نگران روند کنونی بورس نباشند، گفت: با توجه به رشد پرشتاب شاخص بورس از ابتدای سال جاری تا اواسط اردیبهشت ماه، وجود چنین اصلاحی در بازار طبیعی است.

«محمدرضا سرافراز» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با ایرنا، به اصلاح چند روز اخیر شاخص بورس اشاره کرد و افزود: رشدی که باید در مدت چند ماه در بازار اتفاق می‌افتد در کمتر از یک ماه رخ داد؛ بنابراین احتمال چنین اصلاحی در بازار دور از ذهن نبود.

 

وی ادامه داد: برخی سرمایه‌گذاران تازه‌وارد که اطلاعات چندانی از سرمایه‌گذاری و روند معاملاتی بورس ندارند، تصور می‌کنند که روند یک ماه گذشته بازار باید به صورت دائمی ادامه‌دار باشد؛ به همین دلیل با ایجاد کوچکترین اصلاح، از ترس از دست دادن سرمایه‌های خود اقدام به خروج از این بازار کردند.

 

سرافراز با بیان اینکه روند کنونی بورس چندان جایی برای نگرانی ندارد، گفت: زمانی که شاخص بورس در مدت زمانی کوتاه با رشد عجیبی همراه می‌شود و یکباره به چند صد هزار واحد رشد دست پیدا می کند لازم است برای مدتی وارد اصلاح جدی شود، در وضعیت کنونی طبیعی است که شاخص بورس بین صد تا ۲۰۰ هزار واحد کاهش یابد.

 

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تا قبل از  ورود بازار به فاز اصلاحی، روزانه رقمی حدود یک هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان پول جدید وارد بازار می‌شد، افزود: زمانیکه معاملات بازار در دوره اصلاح را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم شاهد هستیم که همچنان جریان ورود نقدینگی به این بازار ادامه دارد و فقط از شتاب آن کاسته شده است اما خوشبختانه تاکنون خروج شدید نقدینگی از این بازار رخ نداده است.

 

به گفته وی، اگر فعالان بازار به سرمایه‌گذاری در بورس با دید میان‌مدت نگاه کنند متوجه خواهند شد که اصلاح بازار جای چندانی برای نگرانی ندارد.

 

سرافراز با تاکید بر اینکه روند بازار برای روزهای آینده غیرقابل پیش‌بینی است، افزود: در ابتدای سال جاری زمانی که اعلام می‌کردند شاخص بورس به کانال یک میلیون واحد می‌رسد همه از این عدد متعجب می‌شدند و این اتفاق تا حدودی دور از ذهن بود در حالی که شاخص بورس در چند روز گذشته وارد این کانال شد و بعد از آن در مسیر اصلاح قرار گرفت.

 

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: نمی‌توان زمان دقیقی را برای پایان اصلاح بازار متصور بود اما به نظر می‌رسد این اصلاح چندان ادامه‌دار نباشد و منجر به ریزش شاخص بورس نخواهد شد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال خروج نقدینگی از بورس و ورود دوباره آن ها به بازار طلا و سکه وجود دارد یا خیر، گفت: روند معاملات و قیمت طلا و سکه متاثر از نرخ‌های جهانی و دلار است، اگر قرار باشد نرخ دلار روند افزایشی را در پیش بگیرد به طور حتم این موضوع تاثیر خود را بر بورس خواهد گذاشت.

 

سرافراز با اشاره به اینکه سهم‌هایی مانند معدنی‌ها و پتروشیمی‌ها که شاخص‌ساز هستند می‌توانند تاثیر زیادی در معاملات بوررس داشته باشند، گفت: در صورت افزایش نرخ دلار در بازار شاهد تاثیر آن بر  عملکرد این صنایع خواهیم بود و روند صعودی را در پیش می‌گیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------