آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

صادرات نفت ایران به شدت افزایش یافت/ کاهش قیمت نفت جهانی به دلیل شیوع دوباره کرونا در چین



اخبار,اخبار اقتصادی,وزیر نفت
وزیر نفت ضمن تایید صحبت های اخیر رییس کل بانک مرکزی درباره صادرات نفت گفت: صادرات نفت ایران در مدت اخیر به‌شدت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در حاشیه بازدید از غرفه‌های شرکت‌کننده در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من نگران احیای بازارهای از دست رفته نفت ایران نیستم و خریداران نفت هم خود را به یک یا دو فروشنده محدود نمی‌کنند.

 

به گفته وی در صورت رفع تحریم قدرتمندتر از گذشته به بازار برمی‌گردیم، کوتاه‌تر از زمانی که فکر می‌کنید.

 

***

 

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۱/۰۳| محدودیت های کرونایی در چین قیمت نفت را کاهش داد

تسنیم نوشت: به دنبال نگرانی ها از اینکه محدودیت های کرونایی در چین ممکن است تقاضا برای انرژی در بزرگترین واردکننده نفت جهان را محدود سازد، قیمت نفت که هفته گذشته به بالاترین رقم 11 ماه گذشته رسیده بود، امروز هم شاهد کاهش بود.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 61 سنت معادل 1.09 درصد افت به 55 دلار و 49 سنت رسید. نفت برنت دیروز هم 18 سنت افزایش شده بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس هم امروز با 63 سنت معادل 1.19 درصد کاهش به 52 دلار و 50 سنت رسید.

 

ترمیم تقاضا برای انرژی در چین در اواخر سال گذشته به رشد قیمت نفت کمک کرد، اما این منبع قدرتمند تقاضا اکنون گرفتار موج جدید شیوع کرونا شده و این مسئله سبب محدود شدن فعالیت های اقتصادی و رفت و آمدها گشته است.

 

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آسی تریدر گفت: «در واقع نگرانی ها از افت تقاضا در چین سبب شده تا سرمایه گذاران نتوانند با گذار از چشم انداز نامساعد کوتاه مدت، چشم انداز مثبت بلندمدت را مد نظر قرار دهند.»

 

دولت های محلی در مناطقی از چین که هنوز شاهد شیوع مجدد کرونا نیستند اقدام به برقراری محدودیت های جدید کرده اند و پکن از شهروندان خواسته تا در تعطیلات سال نوی میلادی که معمولا میلیون ها چینی به روستاهای محل تولد خود سفر می کنند، از هرگونه مسافرتی پرهیز کنند.

 

به گفته موسسه ای ان زد ریسرچ، محدودیت های ناگهانی جدید به شدت صنعت هوانوردی را تحت فشار قرار داده و تعداد پروازها در سطح جهان طی هفته گذشته 25 درصد افت داشته است. «این مسئله احتمالا تاثیر شدیدی بر تقاضای سوخت خواهد داشت.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------