آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

میوه از اولویت سبد خرید مردم حذف شد/ گلابی کیلویی ۱۲۵ هزار تومان!



اخبار,اخبار اقتصادی,میوه
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه اولویت تامین میوه باید بازار داخلی باشد گفت:تقاضای مردم برای خرید میوه کاهش یافته است و این محصول در اولویت‌های اول خرید مردم نیست.

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفتگو با تسنیم در ارتباط با گرانی میوه و ارتباط آن با افزایش صادرات این محصول  اظهار داشت: کمبود میوه در بازار نداریم، ولی هر صادراتی که بدون مقدمه و برنامه ریزی انجام شود اثرات خود را روی بازار خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه اول باید تامین میوه بازار داخلی انجام شود افزود:  برای صادرات محصولات کشاورزی، باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم و ابتدا نیاز بازار داخلی را تامین و بعد صادرات کنیم.

 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه  بخش خصوصی و دولتی ذخیره  شب عید را انجام داده اند و مشکلی برای تامین بازار نداریم گفت: وجود اقدامات ناهماهنگ و بدون برنامه ریزی قبلی می تواند به عرضه  میوه در بازار داخلی صدمه بزند.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به اینکه تقاضای خرید میوه کاهش یافته است ادامه داد: خرید  میوه  جز اولویت های اول مردم نیست و میزان تقاضا کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به طرح مشترک اتاق اصناف برای عرضه مایحتاج مردم تصریح کرد: بر اساس طرح اتاق اصناف با عنوان جشنوار فروش ویژه نوروزی، فروشندگان میوه و تره بار نیز اقدام به عرضه محصولات خود با تخفیف نوروزی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌کنند.

 

کارگر گفت: بر این اساس واحد های منتخب اتحادیه با بنری یک شکل اقدام به فروش خواهند کرد و محصولات خود را با  تخفیف در نظر گرفته شده عرضه می کنند.

 

وی  اظهار داشت: میزان تخفیف نوروزی قیمت میوه ها بسته به نوع میوه متفاوت است ولی نرخ فروش خود را کمتر از نرخ مصوب خواهند کرد.

 

گلابی کیلویی ۱۲۵ هزار تومان!/ مشکل در تامین نارنگی شب عید

گلابی در روزهای پایان زمستان در برخی مناطق تهران و کرج به کیلویی ۱۲۵ هزار تومان رسیده است. میوه‌فروشان نارنگی را هم کیلویی ۶۰ هزار تومان می‌فروشند! عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان می‌گوید: گلابی که در میوه فروشی‌ها وجود دارد، وارداتی نیست. افراد برای سوءاستفاده گلابی را به اسم وارداتی می‌فروشند.

 

به گزارش تجارت‌نیوز، گلابی در روزهای پایانی زمستان در برخی مناطق تهران و کرج به کیلویی تا ۱۲۵ هزار تومان رسیده است. میوه‌فروشان نارنگی را هم کیلویی ۶۰ هزار تومان می‌فروشند! علت افزایش قیمت میوه در بازار چیست؟

 

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان، گلابی که در میوه فروشی‌ها وجود دارد، وارداتی نیست. افراد برای سوءاستفاده گلابی را به اسم وارداتی می‌فروشند اما واقعیت این است که این میوه خارجی نیست. ممکن است این گلابی قاچاقی وارد شده باشد که چنانچه سازمان تعزیرات متوجه این موضوع شود، واحد صنفی را پلمپ می‌کند.

 

مهر ماه امسال یک مقام رسمی اما واردات غیررسمی گلابی از آمریکا را تائید و در این رابطه گفته بود:«با آن که کشور شرایط تولید گلابی را دارد اما این میوه به طور غیرقانونی از آمریکا وارد کشور می‌شود.»

 

اکبر یاوری معتقد است که گلابی‌های در سطح شهر گلابی سردخانه‌ای هستند که طعم خودش را از دست داده، چرا که فصل گلابی تابستان است. به طور کلی چهار قلم میوه وارداتی داریم. انبه، آناناس، موز و نارگیل میوه‌هایی هستند که از دیگر کشورها تامین می‎‌شود.

 

چرا نارنگی گران است؟

چرا نارنگی گران است؟ به گفته یاوری، نارنگی‌های شمال کشور تمام شده است. مردم از نارنگی‌های بندری به دلیل سرمازدگی استقبال نکردند، همین دلیلی است که باعث شده  نارنگی در بازار گران شود. نارنگی در میادین اصلی میوه کیلویی ۳۵ هزار تومان است که در واحدهای صنفی این میوه با احتساب ۳۵ درصد سود گران‌تر می‌فروشند.

 

نارنگی را کیلویی ۱۵ هزار تومان به مردم می‌دهیم

آیا برای تامین میوه شب عید ممکن است نارنگی وارد شود؟ عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان به تجارت‌نیوز گفت: در تامین نارنگی شب عید مشکل داریم. نارنگی جزیی از سبد خانوار مردم شده است. برای تامین این میوه به دولت پیشنهاد دادیم که می‌توانیم در بازه زمانی کوتاه نارنگی را از پاکستان وارد کنیم اما دولت به دلیل ارزبری اجازه واردات این میوه را نداد.

 

یاوری اظهار کرد: چنانچه اجازه واردات نارنگی صادر شود، قول می‌دهیم که این میوه را کیلویی ۱۵ هزار تومان به دست مردم برسانیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------