آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

فروش لوازم خانگی دست دوم عراقی در ایران؟



فروش لوازم خانگی دست دوم عراقی در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
فعالان بازار از خرید و فروش لوازم خانگی دست دوم عراقی در مرزها و فروشگاه‌های آنلاین خبر می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش قیمت لوازم خانگی در دو – سه سال گذشته موجب شده است که بازار لوازم خانگی دست دوم در فضای مجازی داغ شود.

 

فروشندگان لوازم خانگی این وسایل را دست دوم در حد نو توصیف می‌کنند و البته برخی می‌گویند لوازم خانگی خارجی دست دومی که در این بازارها موجود است، از عراق وارد می‌شود.

 

محمدحسین اسلامیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اما از معامله لوازم خانگی دست دوم عراقی اظهار بی اطلاعی می‌کند و می‌گوید: از کیفیت خرید و فروش لوازم خانگی در فضای مجازی خبر نداریم اما در بازار، فروش لوازم خانگی دست دوم عراقی‌ها مشاهده نشده است.

 

او همچنین می‌گوید: با توجه به نزولی شدن قیمت ارز نسبت به هفت ماه گذشته قاچاق لوازم خانگی هم ارزان‌تر شده است.

 

اسلامیان ادامه می‌دهد: به عنوان مثال در گذشته قیمت لباسشویی خارجی ۱۹ میلیون تومان بود این در حالی است که قیمت این کالا حالا به ۱۲ میلیون تومان رسیده است. بنابراین اکنون قیمت ماشین لباسشویی خارجی با لباسشویی ایرانی برابری می‌کند.

 

البته نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به رکود سنگین معاملات در این بازار اشاره می‌کند و می‌گوید: انتخابات ریاست جمهوری، مذاکرات وین و کاهش قدرت خرید مردم سه عاملی است که دست به دست هم داده تا وضعیت بازار لوازم خانگی راکد شود.

 

گفتنی است سال گذشته محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه از رونق واردات غیررسمی لپ تاپ‌های دست دوم عراق و امارات به کشور خبر داده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------