آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

جزئیات پرداخت کارت رفاهی ۷ میلیونی/ آغاز پرداخت کارت رفاهی در بانک‌ها؛ چه افرادی مشمول هستند؟



کارت رفاهی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
مدیراداره اعتبارات بانک مرکزی ضمن اعلام ابلاغ «شیوه‌نامه اعطای کارت رفاهی و تامین مالی زنجیره تولید» به پنج بانک عامل، جزئیات مرتبط با این طرح را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، شهرزاد دانشمندی ضمن اشاره به ابلاغ «شیوه‌نامه اعطای کارت رفاهی و تامین مالی زنجیره تولید»، تصریح کرد: حسب مصوبات اقتصادی دولت مقرر شده است برای هم وطنان، کارت رفاهی صادر شود و در نهایت منابع حاصل از آن صرف تأمین مالی زنجیره تولید شود.

 

این مقام مسئول بانک مرکزی درخصوص سازوکار کارت رفاهی گفت: سازوکار این کارت به گونه‌ای است که یارانه بگیران معیشتی و عادی یا دارندگان «سهام عدالت» که تاکنون سهام خود را نفروخته باشند و یا افراد عادی از طریق سایر وثایق به تشخیص بانک عامل می‌توانند نسبت به دریافت این کارت اقدام کنند. لذا متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل، درخواست خود برای دریافت کارت رفاهی را ارائه دهند.

 

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی درخصوص سقف اعتباری و شرایط بازپرداخت این کارت‌های اعتباری عنوان کرد: این کارت رفاهی با سقف حداکثر هفت میلیون تومان و با بازپرداخت حداکثر 18 ماهه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند از طریق پایانه‌های فروشی که بانک‌های عامل آنها را تعیین می‌کنند، نسبت به خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود مبادرت کنند.

 

وی افزود: اعتبار کارت رفاهی برای خرید کالا و خدمات در فروشگاه‌ها و پذیرنده کارت طرف قرارداد اعلامی توسط بانکهای عامل و طرف قرارداد در سامانه رفاهی ایرانیان امکان‌پذیر است و تراکنش‌های دیگر نظیر برداشت وجه و انتقال وجه از کارت مزبور مجاز نیست.

 

دانشمندی در ادامه درباره پذیرندگان کارت رفاهی گفت: از طرف دیگر صاحبان پایانه‌های فروش که اکثراً فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند، می‌توانند ضمن عقد قرارداد با بانک‌های عامل از اسناد تجاری مانند «اوراق گام» یا «اوراق اعتبارات اسنادی» به منظور تأمین زنجیره تولید خود استفاده کنند. به این واسطه، اوراق مزبور می‌تواند در زنجیره تولید به گردش افتد و در نهایت توسط بانک عامل متناسب با اقساطی که از مردم اخذ می‌شود، نقد گردد.

 

وی درباره بانک‌های عامل این طرح عنوان کرد: در حال حاضر پنج بانک «ملی ایران»، «ملت»، «صادرات ایران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» بانک‌های عامل این طرح محسوب می‌شوند. و هم اکنون بانک ملی به طور مقدماتی طرح یاد شده را آغاز کرده است. البته حداکثر تا دو هفته آینده سایر بانک‌های عامل نیز این امکان را خواهند داشت که کارت‌های رفاهی را در اختیار متقاضیان قرار دهند و امید است در آینده نزدیک دیگر بانک‌ها نیز برای این طرح معرفی شوند.

 

به گفته مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، این بانک در راستای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و همچنین بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید، نسبت به ابلاغ شیوه نامه اعطای کارت رفاهی و تامین مالی زنجیره تولید به پنج بانک «ملی ایران»، «ملت»، «صادرات ایران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» با سهمیه هر بانک حداقل دویست هزار فقره کارت و سقف فردی هر متقاضی هفتاد میلیون ریال اقدام کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------